Permalänk
Medlem

Ja om jag får en till blir jag avstängd, men vad har det med saken att göra eftersom jag inte gjort någonting fel?

Permalänk
Medlem

Men allvarligt talat, lägg ner snacket om att varna. Se till så du inte blir varnad för ohyffsat uppträdande.
Fäll ner pungen och landa!

Permalänk

Svar till geeken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Ja om jag får en till blir jag avstängd, men vad har det med saken att göra eftersom jag inte gjort någonting fel?

Hej!

Och svar till geeken.

Jag som svarar dig heter Karl-Olov Nordin.

Och jag syftade på att när klagar på andras hemsidor och då kanske du blir anmäld av andra på detta diskussionsforum skulle jag tro.

Och var det jag syftade på.

Mvh KalleNordin.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Till moddarna:
Är det inte läge att rensa lite i den här tråden?
Det finns en hel del förutom det Karl-Olov ville ha svar på, nämligen vad läsarna tyckte om hans hemsida.

Tycker det har spårat ut aningen för mycket.

Permalänk
Medlem

Re: Svar till geeken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karl-Olov Nordin
Hej!

Och svar till geeken.

Och jag syftade på att när klagar på andras hemsidor och då kanske du blir anmäld av andra på detta diskussionsforum skulle jag tro.

Och var det jag syftade på.

Mvh KalleNordin.

Man blir inte avstängd för att man ogillar någons hemsida, var han nu antytt det.

Permalänk

Svar till BILSKIRNE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BILSKIRNE
Till moddarna:
Är det inte läge att rensa lite i den här tråden?
Det finns en hel del förutom det Karl-Olov ville ha svar på, nämligen vad läsarna tyckte om hans hemsida.

Tycker det har spårat ut aningen för mycket.

Hej!

Och svar till BILSKIRNE.

Och jag håller med dig just nu, att min Tråd som jag har skapat börjar att spåra just nu, så jag håller med dig just nu BILSKIRNE.

Har du uppfattat mig korrekt rätt BILSKIRNE?

Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

Email: karl-olov.nordin@falubo.se

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Jag har uppfattat dig korrekt Karl-Olov!

Hoppas att ditt tråd du skapade rensas upp av de som sköter om forumet.

Permalänk

Svar till BILSKIRNE

Citat:

Jag har uppfattat dig korrekt Karl-Olov!

Hoppas att ditt tråd du skapade rensas upp av de som sköter om forumet.

Hej!

Och svar till BILSKIRNE. Jag hoppas att det ska bli ordning på dessa som klagr för mycket på min Hemsida eller hur BILSKIRNE?

Jag kan också vända till moderator som jag har haft kontakt med tidigare.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Men folk blir inte varnade för att de inte gillar din hemsida, sånna fall skulle du bli varnad för att du inte gillar mig/de som klagar.

Men så är inte fallet, man varnas för att inte följt reglerna - Tycker att du borde läsa dom först.

Nu orkar jag inte diskutera mer eftersom jag har rätt och du fel. *Case closed*

EDIT: Om du läser reglerna så blir man varnad för personangrepp, vilket du är på gränsen till, jag har då inte angripit dig någonstans

EDIT2: Säger som jag sa i rapporteringen av denna tråd:

Citat:

Jag tycker att ni borde rensa denna tråd eftersom den har spårat ur litegrann. Folk (Bland annat jag) bara bråkar och det är inte bra

Vi vill ju ha trevlig stämning här

Permalänk

Hej Karl-Olov!
Jag har uppfattat dig korrekt!

Jag tror att moderatorerna löser detta Karl-Olov!

Permalänk

Svar till geeken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Men folk blir inte varnade för att de inte gillar din hemsida, sånna fall skulle du bli varnad för att du inte gillar mig/de som klagar.

Men så är inte fallet, man varnas för att inte följt reglerna - Tycker att du borde läsa dom först.

Nu orkar jag inte diskutera mer eftersom jag har rätt och du fel. *Case closed*

EDIT: Om du läser reglerna så blir man varnad för personangrepp, vilket du är på gränsen till, jag har då inte angripit dig någonstans

EDIT2: Säger som jag sa i rapporteringen av denna tråd:

Hej!

Och svar till geeken.

Och jag har nog uppfattat din åsikter, men tyvärr så vill inte jag hålla med vad du för kallar för och det är det Peron angrepp du menar kan förstå, men jag gillar inte dom ska bara ogilla min Hemsida.

Och därför tycker jag att du ska sluta upp med att besvara mina Inlägg hela tiden i min Tråd om min Hemsida.

Sluta upp med det och det omedelbart tycker jag just nu.

Har du uppfattat mig korrekt rätt geeken?

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Om du nu vill att vi ska titta på din hemsida , då måste man ju få säga det man själv tycker, eller hur?
Alla människor kan inte tycka om samma saker, vissa tycker om din sida och andra gör det inte.

Man måste ju lära sig att ta olika sorts kritik.. Eller hur?

Permalänk
Medlem

Vill du att alla ska skriva hur bra din sida när den kanske inte är så bra?
Jag säger inte att din sida är dålig men som exempel.
Kan vara väldigt bra med kritik, så att du kan göra sidan bättre istället för att tro att den är jättebra när ingen annan tycker det. Som till exempel alla här som driver med dig om att din sida är fin.

MvH/
Necator

PS. Glöm inte att anmäla mig nu om du inte gillar sanningen jag skrev.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Och svar till Karl-Olov Nordin.

Jag som svarar dig heter Elias.

Jag håller fullständigt med dig Karl-Olov! Här ska dom inte bara komma och snacka skit om din sida. Dom är nog bara vara avundsjuka på din sida

Har du uppfattat mig korrekt rätt Karl-Olov Nordin?

Tack på förhand ifrån Elias i Märsta

Permalänk

Svar till SmP-EaS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmP-EaS
Hej! Och svar till Karl-Olov Nordin.

Jag som svarar dig heter Elias.

Jag håller fullständigt med dig Karl-Olov! Här ska dom inte bara komma och snacka skit om din sida. Dom är nog bara vara avundsjuka på din sida

Har du uppfattat mig korrekt rätt Karl-Olov Nordin?

Tack på förhand ifrån Elias i Märsta

'

Hej!

Och svar till SmP-EaS.

Jag dom svarar dig heter Karl-Olov Nordin.

Och jag måste tacka dig Elias för att du är en dom förstår mig, eftersom jag är en Lätt Utvecklingsstörd Kille som gillar riktigt Bredband och skriver vad som händer här i Falun.

Jag tror också precis som du gör att dom är avundsjuka på mug och därför skriva en massa skit om min Hemsida.

Tack Elias. Vad har du för ePostadress? så att vi kan skriva tillsammans du och jag utan dom andra ska vara med.

Har du uppfattat mig korrekt rätt SmP-EaS?

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Här har du lite konstruktiv kritik:

Rött passar inte så bra mot blå bakgrund, det skär sig. Jag tror att svart text skulle passat bättre

Dom flesta som är synskadade använder någon form av hjälpmedel för att se texten, t.ex. skärmförstoraren. Det är därför inte så bra att ha för stort teckensnitt, 12 punkter är lagom. Annars blir det bara mer jobb för dom när dom måste ställa ner förstoringsgraden.

Det är bättre att skicka mail eller ringa till dom som du har skrivit personlig hälsning till. Alla kanske inte gillar att det står om dom på internet.

En bra sak kan vara att dela in menyn i submenyer, så att när man t.ex. klickar på bredbandsinfo så kommer en annan meny fram med infon om bredband där man kan välja vad man vill gå in på. Som det är nu så är det svårt att få en bra översikt.

Istället för att börja stycket med "Jag som skiver detta heter..." osv. så är det bättre att göra att litet copyright märke, ett c i en ring (© skriver du) och Karl-Olov Nordin.

Som sagts så är det bättre att förminska bilderna i något bilbehandlingsprogram än direkt i frontpage. Du kan t.ex. ladda ner programmet Gimp gratis och göra det där.

En sak som är viktig att tänka på är att man inte får använda vilka bilder som helst. Många bilder på internet är upphovsrättsskyddade och då är det olagligt att använda dom på sin egen hemsida utan att först fråga om lov.

Det skulle nog vara bättre att skriva vad hemsidan handlar om i kort istället för att skriva om dej överst på förstasidan. Du har ju ändå skrivit om dej på din presentation.

Informationen på hemsidan är bra och du verkar kunna mycket om det som du skriver om, men det känns som om mycket av informationen står på flera ställen.

Det är bättre att välja en e-mail adress som du använder. Lite onödigt att det står 5 st. olika.

Sen så tycker jag att dom har varit ovanligt snälla med kritiken mot din hemsida här. Det är t.ex. ingen som har påpekat att inte sidan validerar med W3C.

Om du har synpukter på hur jag ger kritik så ta det på mailen: andreas.carlsson@kanallysekil.se eller pm:a mej, ta inte upp det i tråden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snälla lås denna tråd, den har spårat ut totalt, alla driver ju med grabben, och han förstår inte....

Permalänk
Medlem

nä det kan inte stämma det här... suck

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Hej Karl-Olov

Jag dom svarar dig heter Daniel.

Måste inleda med att säga att jag gillar din sida. Du berättar om dig själv, vad du är intresserad av och står för dina åsikter. Innehållet på sidan är självklart viktigast, och det är väldigt bra.

Sedan håller jag med om att man ger kritik på olika sätt, t.ex. måste man ha lite överseénde med stavning och dylikt på din hemsida.

Dock måste jag hålla med om att sidan ibland är en aning ostrukturerad och undermålig designmässigt. Det är definitivt inget fel att ha en länksamling som förstasida, men att ha rubriker i listan skulle underlätta enormt. Sedan skär sig färgerna litegrann, och typsnittet är kanske inte det bästa valet, inte heller textstorleken. Det jag påpekar har flera andra redan gjort. Jag är fullständigt övertygad om att ingen här på forumet vill klanka ner på dig, vi vill bara hjälpa. Det är väldigt få saker folk påpekar, vilket tyder på att du har en väldigt bra och fin hemsida.

Självklart är innehållet vikigast, men designen och struktur är god tvåa som ej skall underskattas. Tänk dig tillexempel en uppslagsbok med ett register där man kan slå upp en sak och se vilken sida det står på - då kan man ju gå til den sidan och läsa om det givna ämnet, men om sidorna ej står i ordning fungerar det inte.

Sammanfattningsvis tycker jag din sida är bra, men behöver förbättras lite design och strukturmässigt. Det är dockj starkt av dig att göra en sådan här hemsida, många sitter hemma och klagar på saker, men gör aldrig något. Du framför dina åsikter och står för dem.

Keep Going!

PS. Ta en titt på dessa feedbacktrådar så ser du att folk kan klaga på allt möjligt som inte är bra. Du har inte mycket klagomål jämfört med vissa av dessa trådskapare, så var stolt över din sida och ta till dig råden och förbättra den ännu mer.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49836...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49764...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46170...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49507...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49260...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49227...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49742...

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Permalänk
Medlem

men alltså, man kan ju inte blir varnad för att man inte gillar nåns hemsida?

du frågar om kritik, då får du de. Thats it, take it or leave it.

Visst, din hemsida är väldigt informativ. men lixom, teckensnittet är storlek 20 eller? nästan helt omöjligt (för mig iaf) att läsa. sen så kan man ju göra om designen. ser lite tråkig ut om man säger så.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Svar till andreasc89

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasc89
Här har du lite konstruktiv kritik:

Rött passar inte så bra mot blå bakgrund, det skär sig. Jag tror att svart text skulle passat bättre

Dom flesta som är synskadade använder någon form av hjälpmedel för att se texten, t.ex. skärmförstoraren. Det är därför inte så bra att ha för stort teckensnitt, 12 punkter är lagom. Annars blir det bara mer jobb för dom när dom måste ställa ner förstoringsgraden.

Det är bättre att skicka mail eller ringa till dom som du har skrivit personlig hälsning till. Alla kanske inte gillar att det står om dom på internet.

En bra sak kan vara att dela in menyn i submenyer, så att när man t.ex. klickar på bredbandsinfo så kommer en annan meny fram med infon om bredband där man kan välja vad man vill gå in på. Som det är nu så är det svårt att få en bra översikt.

Istället för att börja stycket med "Jag som skiver detta heter..." osv. så är det bättre att göra att litet copyright märke, ett c i en ring (© skriver du) och Karl-Olov Nordin.

Som sagts så är det bättre att förminska bilderna i något bilbehandlingsprogram än direkt i frontpage. Du kan t.ex. ladda ner programmet Gimp gratis och göra det där.

En sak som är viktig att tänka på är att man inte får använda vilka bilder som helst. Många bilder på internet är upphovsrättsskyddade och då är det olagligt att använda dom på sin egen hemsida utan att först fråga om lov.

Det skulle nog vara bättre att skriva vad hemsidan handlar om i kort istället för att skriva om dej överst på förstasidan. Du har ju ändå skrivit om dej på din presentation.

Informationen på hemsidan är bra och du verkar kunna mycket om det som du skriver om, men det känns som om mycket av informationen står på flera ställen.

Det är bättre att välja en e-mail adress som du använder. Lite onödigt att det står 5 st. olika.

Sen så tycker jag att dom har varit ovanligt snälla med kritiken mot din hemsida här. Det är t.ex. ingen som har påpekat att inte sidan validerar med W3C.

Om du har synpukter på hur jag ger kritik så ta det på mailen: andreas.carlsson@kanallysekil.se eller pm:a mej, ta inte upp det i tråden.

Hej!

Och svar till andreasc89

Jag som svarar dig heter Karl-Olov Nordin

Och jag vill att du besöker min Hemsida för nu har jag ändrat på Text Storleken samt Färgen, och sedan vill jag att du skriver direkt hem till mig via min Epostadress men även här också.

Och jag hoppas då att jag gjort min Hemsida på lite bättre inställning hos er tror jag just nu som säger både negativt och Positivt om min Hemsida.

Har du uppfattat mig korrekt rättandreasc89

Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk

Kan bara lugnt säga att jag inte driver med Karl-Olov.
Jag har bett moddarna att städa upp i tråden men dom lyser med sin frånvaro vilket är synd. Riktigt synd.

Att ha ett handikapp är inget hinder för att kunna fungera.
Det vore som att säga att en rullstolsbunden inte längre klarar av att utföra ett arbete, blinda eller personer med dyslexi. Det finns garanterat besökare på detta forum som har olika handikapp även om dom är dolda. Ad-hd, asperger syndrome mm.

När någon gör sitt bästa utifrån sina egna förutsättningar så kanske man kan bemöta det på ett seriöst sätt. Det handlar om att visa respekt och et har flera inte visat i den här tråden.

Så en sista gång, rensa upp tråden.

Permalänk

Svar till BILSKIRNE

Citat:

Jag har bett moddarna att städa upp i tråden men dom lyser med sin frånvaro vilket är synd. Riktigt synd.

Det vore som att säga att en rullstolsbunden inte längre klarar av att utföra ett arbete, blinda eller personer med dyslexi. Det finns garanterat besökare på detta forum som har olika handikapp även om dom är dolda. Ad-hd, asperger syndrome mm.

När någon gör sitt bästa utifrån sina egna förutsättningar så kanske man kan bemöta det på ett seriöst sätt. Det handlar om att visa respekt och et har flera inte visat i den här tråden.

Hej!

Och svar till BILSKIRNE.

Jag har förändrat den lite både i Text Storleken och när det gäller Färgen.

Har du kollat på min Hemsida nu då?

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem
Citat:

Härma är enilg, mig ett av de värsta sätten att förolämpa någon på.

Permalänk

Svar till Kejsarn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kejsarn
Härma är enilg, mig ett av de värsta sätten att förolämpa någon på.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Det räcker där...

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X