Fujitsu-siemens drivrutinsproblem

Permalänk
Medlem

Fujitsu-siemens drivrutinsproblem

Hejsan!

Jag hjälper en kompis med att formatera om hans dator. han har en Fujitsu-siemens Scaleo 600. Dock ingen räddnings CD e.dyl.

Har installerat om Win XP, men den saknar drivrutiner för USB, Ethernet (Nätverket) samt pci-indataenhet.

Har sökt på internet men inte hittat ngt vettigt!

Är det någon snäll själ som har en aning om var jag kan få tag på dessa drivisar eller om någon vet vad det är för produkter som sitter i denna dator så jag själv kan leta efter dessa drivisar?!?

Är väldigt tacksam för hjälp!!

MVH /niclas

Visa signatur

MCP Web Developer

Permalänk
Gäst

Skriv in serienumret på maskinen och sök fram drivrutinen > här

Hoppas att du hittar lite då just detta märke är lite svårt att hitta drivrutiner på,sägs det.

Permalänk
Medlem

börja leta på tillverkarenshemsida
http://www.fujitsu-siemens.com/support/downloads.html

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jag har hittat rätt produkt men det är en drös med drivrutiner där.

USB och nätverket kan jag nog hitta, MEN är det ngn som har en ide om vad PCI-indataenhet är för ngt? Vad för drivrutin behöver jag till denna?

MVH /Niclas

Visa signatur

MCP Web Developer

Permalänk
Medlem

Jag har oxå en Fujitsu-siemens Scaleo 600...min hund käkade upp recovery skivan....så jag ringde till fujitsu-siemens...o dom skickade en ny skiva.

Men nu har jag fått nå sjukt på min dator...direkt jag kopplar in nätet så blir jag hackad...en polare sa att det var rootkit så jag formaterade...men det hjälpte inte så mycket....fattar inte hur dom kan komma in...kör med router, firewall, virusprogram o det hjälper inget...dom kommer in hela tiden.

Företags datorer e s**t...bara probs med dom

Visa signatur

FFS! = Food For Snake!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snake80
Företags datorer e s**t...bara probs med dom

skulle gissa på att de beror på SBT

har hört av en it-ansvarig på pappas jobb att de e teoretiskt möjligt att virus tar sig från olika diskar när man formaterar den disken som de ligger på. om de e sant låter jag vara osagt.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+