Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Datorn hackar.

Tja sweclockers. Har ett stort problem med min nyinskaffade burk.

Lite fakta om burken:

P4 3 GHz
Abit IC-7
2x512 Corsair
2x200 Gig Maxtor Disk
...

Vid videouppspelning och när jag kör vissa spel händer det att datorn hackar till med jämna mellanrum. Detta tycker jag är ganska störigt och har faktiskt inte kommit på vad felet kan vara.

Datorn är INTE klockad eller liknande, bara standard.

Sen har jag en fråga till, varför visas det att jag har 2 processorer i enhetshanteraren och i aktivitetshanteraren när jag i själva verket bara har en (?)

Tacksam för svar.

Permalänk
Avstängd

bara för intel e lite knäppa!
men så sak det vara!

Visa signatur

p4 3.0 prescott - 1600 mb ram - 6600gt och 120 gig segate

Permalänk
Medlem

ja du.... Livet e hårt som det heter, Ingen aning för farsas dator hackar oxå ibland, typ när man lirar CSS och så skriver nån på msn lr IRC...
som sagt så e livet hårt , tror dock att nån ger dig ett vettigt svar inom kort XD

Permalänk
Medlem

Har du nyaste drivrutiner till grafikkortet?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
Har du nyaste drivrutiner till grafikkortet?

Jepp har installerat först från skivan och sen uppdaterade. Så allt är nytt.

Och den är relativt nyformaterad (1 vecka lite drygt).

Någon som har något annat förslag?

Permalänk
Medlem

vad har du för grafikkort? och på vilka spel hackar det och hur mycket kräver du av dina spel??

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Har ett 6600 GT.
Det är bland annat WoW. Men även när jag visar upp filmer (som fungerat finfint på den gamle datorn).
Även vid vanligt surfande och liknande kan det stå still för någon sekund.

Permalänk
Medlem

filmerna.. de kan ju bero på att du inte har vissa codec som krävs...

I övrigt skulle jag tro drivrutiner.. antagligen till graffen men även kanske moderkortet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
filmerna.. de kan ju bero på att du inte har vissa codec som krävs...

I övrigt skulle jag tro drivrutiner.. antagligen till graffen men även kanske moderkortet

Filmerna funkade som sagt gjutet på den gamla datorn. Körde bara xvid codec och sen använder jag vlc.

Drivisarna har jag testat en himla massa just nu kör jag dem från skiva.

Testade även att formatera men får samma problem ändå.

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivisar till chipset och moderkort?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jepp tyvärr funkar det inte så bra...
Om det hjälper så ger datorn ifrån sig ljud när den hakar upp sig...Iallafall i spel så låter det ungefär såhär: Eeeeeeehh, ungerfär som när man svarar fel. Ja ni vet

Snälla hjälp

Permalänk
Medlem

Skulle det inte kunna vara drivisar till ljudkortet
Har för mig att det kan göra så att det hackar i spel och dylikt om de är för gamla?

Permalänk
Avstängd

eller starta om... testa att gå in i kontroll panelen å stänga va en gång å sedan spela!

Visa signatur

p4 3.0 prescott - 1600 mb ram - 6600gt och 120 gig segate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jax
Skulle det inte kunna vara drivisar till ljudkortet
Har för mig att det kan göra så att det hackar i spel och dylikt om de är för gamla?

Nej alltså det låter inte från ljudkortet utan från själva burken. Om du förstår

Startat om har jag testat, tro mig

Permalänk
Medlem

Har liknande moderkort men en något svagare processor som är överklockad från 2.8 till 3.2 och har inga problem med hackande men så har jafg ett 500W Lewicom nätagg som ger 35A på 12V som är den spänning som används mest i dagens datorer.

Kolla upp vad ditt nätagg ger på 12V och om den inte ger åtminstone 18A på 12V så bör du fundera på att köpa ett nytt och då är Aspire 500W ett bra köp eftersom den är prisvärd och ger hög ström på 12V.

Har du även kollat så du inte har spyware igång som stör?

Permalänk
Medlem

400 Watts har jag. Följde med min Chieftec Dragon. Känns inte som det är problemet då jag inte har nåt "lull-lull" inkopplat.

Ad-aware har jag kört och spybot. Nothing

Permalänk
Medlem

Kört chkdsk och defrag innan du börjar spela? Annars vet jag inget mer för datorn är stabil i övrigt och fungerar utan att låsa sig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Kört chkdsk och defrag innan du börjar spela? Annars vet jag inget mer för datorn är stabil i övrigt och fungerar utan att låsa sig?

Jodå i övrigt fungerar den klockrent, tillochmed i windows. Det är bara det här lilla problemet.

Edit:
Har kört memtest och pcmark. Inga fel på minnena vad den visar iallafall..

Permalänk

Jag har precis samma problem! LÄs min tråd på http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52863...

Har du kommit fram till någon lösning?

Permalänk
Medlem

Re: Datorn hackar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av addiCt
...
Sen har jag en fråga till, varför visas det att jag har 2 processorer i enhetshanteraren och i aktivitetshanteraren när jag i själva verket bara har en (?)

Tacksam för svar.

Det är på grund att du har en processor med dubbel kärna. Alltså två proc i samma "box", om jag får säga så.

Visa signatur

CDan