Permalänk
Medlem

Kritik på hemsida

Till att börja med vill jag säga att jag inte kan ett dugg om webbprogramering, eller vad det kan tänkas kallas.

Men jag behövde en hemsida, så jag gjorde en. Som ni ser, så är det bara ett gäng .gif-bilder som länkas till varandra. Hade, och har, ingen lust att lära mig något språk att skriva sidan i, så jag gjorde det enkelt för mig.

Hursomhelst, jag tycker att sidan känns lite tråkig. Tanken är inte att den ska vara jättetuff, utan bara stilren, informerande och enkel.

Så, någon som har något tips på vad jag kan göra? Har gjort bilderna i photoshop, och det tänker jag fortsätta med. Såvida ingen har lust att göra en hemsida åt mig gratis.

En logga kanske? Men vad ska det stå på den? Läs innehållet på sidan, så kanske någon kan komma på något fyndigt.

Hemsidans adress är: http://www.hannes.taftea.com

EDIT: Sidan fugnerar nu.

Permalänk

Unable to connect

Firefox can't establish a connection to the server at 213.238.240.73.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Nej precis, sidan funkar inte...

Permalänk
Medlem

Hemsidan är uppe nu.

Permalänk
Medlem

Hmm, den ser väldigt tråkig ut. gillar upplägget. Men få in lite mer färg och kankse någon bild så blir det fint. Sen irreterar jag mig på att din vita ram inte nåt hela vägen. Alltså den tar slut vid halva mitt fönster när jag har den i full.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Det känns väldigt dumt, fult och framförallt onödigt att ha allt som bilder när det ändå bara ser ut som text.
Du må vara lat men sånna enkla saker får du faktiskt lära dig att göra ordentligt

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

För lite färger Väldigt tråkig sida försök fixa en riktigt loggo med

Permalänk
Medlem

Sidan är för hög! har man föstret lite mindre så märker man att scrollarna kommer lite fr långt ner

gör så att den slutar på den vita nedersta strecket istället

Permalänk
Medlem

Positivt:
- Stilren och fin

Negativt:
- För stor text
- behövs en bild (kanske en svartvit fin bild på vänstersidan av texten?)
- Den vita linjen borde gå hela vägen som sagt..
- Det är bilder som sidor, det är ju inte text... ändra det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dji

- Det är ju en bilder som sidor, det är ju inte text... ändra det!

Som sagt, vet inte hur jag gör, och ser ingen anledning att ta reda på det. Varför kan det inte få vara som det är nu? Det fungerar ju.

Ska ta och kika på alternativa designer. Har en på gång som jag kan slänga upp senare för omdöme.

Permalänk
Medlem

skapa sidan på vanligt sätt istället för att köra endast bilder på det sättet som du gör...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
skapa sidan på vanligt sätt istället för att köra endast bilder på det sättet som du gör...

Ja, visst har det väl sina fördelar, men är det verkligen fel att göra som jag gör? Jag menar, det fungerar ju. Största nackdelen är väl att man inte kan markera texten medan man läser, för de som föredrar att göra så. Men i övrigt?

Funderar på en logga. Men vad ska det stå på den? Förut hade jag en som det helt enkelt stor "VHS till DVD" på. Men, det var förut, då jag inte kunde göra om 8mm film.

Men okej, om jag skulle göra sidan "på riktigt", hur ska jag då göra? Är det enkelt att bara slänga ihop något i dreamweaver? När jag behärskar photoshop hyffsat bra, känns det naturligare att göra sidan där, då jag kan få den att se ut precis som jag vill. Dock har jag något av en idetorka för tillfället.

Jag har funderat på att helt enkelt göra så att de två vita linjerna går ihop i den bortre änden, Alltså så att det bildas en slags rektangel, fast med bara en kortsida. Och med rundade kanter där. Sen ha två olika, men nära färger i och utanför rektangeln.

Och som sagt en logga. Men, någon som har något tips på vad det kan stå på den?