Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Ny chassi mod!

Är ny på forumet och skulle vilja dela med mig av min nya mod. Tyvärr har jag inte tagit bild för bild på hur modden blev till utan bara på resultatet just nu.

Är till 75% klar med modden. Det ska till 2st CC UV rör samt ska översta täckplasten till Displayn göras om då d blev felräknat så att d blev för stort mellanrum, vilket ni ser på bilden(-rna).

Allt är gjort själv, Sleeving, Molex, blå ledbyte på Floppy och P-Led etc.

Chassit är ett Antec PLUSView 1000AMG.

Tips på hur d kan bli bättre(?) är varmt välkommna!

Display i närbild:

Här ser ni felet med Displayns ovandel:

Inuti:

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem

Tjusigt bygge och välkommen till forumet!

Permalänk

Fin fint

Permalänk
Medlem

fint, men du kanske ska ta lite mer bilder långt ifrån så man ser mer av helheten :)?

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

grymt!!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Bra att du bara har en färg! Mycket stilrent.

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem

Precis som ovan: stilrent. tjusigt med runda ide;s! välkommen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpoilt
Precis som ovan: stilrent. tjusigt med runda ide;s! välkommen!

Oj vilket välkommnande!

Tusen tack för all positiv respons! det får mig att vilja modda mer o lägga upp på sweclockers, här stannar jag ett tag känns d som!

Ny plastdel över e gjord, fortfarande inte riktigt nöjd, ska fila till jämnare kanter:

Helhet utan sidolock:

Med sidolock:

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem

bilderna fungerar inte

EDIT: det gjorde dom visst. Själv tycker jag att det är finare med frontlucka men annars såg det bra ut

Permalänk

Inga webcam bilder nu! fixa en bra cam så man ser bra

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

man ser ju inga bilder!

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Jag ser bilder och gillar det jag ser. Vad har du gjort av frontluckan? Ser ut att fattas.. Välstädat och fint i lådan desutom, det gillas.. Fast jag hade föredragit om du böt ut plexit på sidan mot en utan dom där fula ränderna och gärna tonade lite lätt med blå svag toning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brilglam
Jag ser bilder och gillar det jag ser. Vad har du gjort av frontluckan? Ser ut att fattas.. Välstädat och fint i lådan desutom, det gillas.. Fast jag hade föredragit om du böt ut plexit på sidan mot en utan dom där fula ränderna och gärna tonade lite lätt med blå svag toning

Frontluckan är av för tillfället då d va lättare o jobba utan den men den åker på snart!

Ja den plexin som e på nu är inget vidare, ska kila ner till nån glasmästare o fråga va dom tar för plexi samt tona den för hur man tonar själv har jag ingen aning om

Angående inga webcambilder så kan jag avslöja att det är min urkassa 3 år gammla digicam som ni ser, dock är d 1600x1200 förminskat till 640 så kvaliten suger mer då!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bra att fick man se mer bilder, redigt fin dator du har välkommen in på forumet oxå

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
bra att fick man se mer bilder, redigt fin dator du har välkommen in på forumet oxå

Tusen tack DaWey!/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av terrax
http://xtian.no-ip.org/smileys/14-05.gif
Frontluckan är av för tillfället då d va lättare o jobba utan den men den åker på snart!

Ja den plexin som e på nu är inget vidare, ska kila ner till nån glasmästare o fråga va dom tar för plexi samt tona den för hur man tonar själv har jag ingen aning om http://xtian.no-ip.org/smileys/04-07.gif

Angående inga webcambilder så kan jag avslöja att det är min urkassa 3 år gammla digicam som ni ser, dock är d 1600x1200 förminskat till 640 så kvaliten suger mer då! http://xtian.no-ip.org/smileys/05-06.gif

Låter riktigt bra, du får lägga upp fler bilder sedan

En plexiruta är nog inte dyr, 2-3mm tjock borde räcka mer än väl? Solfilm brukar finnas att köpa lite överallt och på en plan yta är det nog inte så svårt, instruktioner brukar följa med vad jag sett, dock inte gjort det själv men tittat på när andra gjort det.. Men fråga om firman kan tona det åt dig för enkelhetens skull.. Tror inte det blir så dyrt..

Permalänk
Medlem

..det är verkligen trevligt att läsa när alla verkar vara på bra humör!

lycka till med moddningen terrax

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter riktigt bra, du får lägga upp fler bilder sedan

En plexiruta är nog inte dyr, 2-3mm tjock borde räcka mer än väl? Solfilm brukar finnas att köpa lite överallt och på en plan yta är det nog inte så svårt, instruktioner brukar följa med vad jag sett, dock inte gjort det själv men tittat på när andra gjort det.. Men fråga om firman kan tona det åt dig för enkelhetens skull.. Tror inte det blir så dyrt..

Great!

Ska jag absolut göra i veckan!!! Tack för tipset, uppskattas väldigt mycket! O ja umegrabb antingen e d bara idag eller så är d ett allmänt grymmt bra forum bara!

Håller med dig o TACK så mkt!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mja normalt sett brukar folk vara enormt dryga ( inkl mig själv ibland ) när det gäller liknande byggen, men ditt var ovanligt client och helrätt om du frågar mig.. Att du desutom stoppat dit display och liknande gör det hela trevligare speciellt när allt är i blått tema..

Permalänk
Medlem

nån borde nästan klistra tråden för att visa alla om hur man ska bete sig

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem
Citat:

Mja normalt sett brukar folk vara enormt dryga ( inkl mig själv ibland ) när det gäller liknande byggen, men ditt var ovanligt client och helrätt om du frågar mig.. Att du desutom stoppat dit display och liknande gör det hela trevligare speciellt när allt är i blått tema..

Tack tack, nu har jag nog själfötroende för en hel vecka!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack tack, nu har jag nog själfötroende för en hel vecka! Http://xtian.no-ip.org/smileys/12-01.gif Http://xtian.no-ip.org/smileys/11-08.gif

Ja det fina med den här tråden är att alla "OMG vad fult11!!1one!" nissar hållit sig undan tack och lov.. Jag tror dom flesta som är något kreativa och åtminståne försöker är eniga om att det värsta som finns, är folk som aldrig någonsin ens själva försökt eller om dom väl gjort det kunnat visa upp sina verk, av någon konstig anledning vet allt om allting och har gjort det 10 gånger innan.. Att dom köpt lite prylar från classe eller lämnat in till en verkstad säger inget.. Visst OK, att sätta vattenkylning och UV är antagligen inte det svåraste ( har aldrig försökt själv så vet inte ) men om man tänker på hur många andra misshandlat det hela med taskiga ljuseffekter så är det här riktigt bra..

Lite offtopic nu men men..

Permalänk
Medlem

Bra talat ovan! Trodde inte d gick att göra d så snyggt i ett chassi. har försökt i 1 år men har inte lyckats. Mycket inspirrerande arbete!

Permalänk

snyggt... jag fattar inte hur en del kan få till så snygga datorer...

jag har sj moddat lite.. kommer 2 större moddar upp snart här.. måste köpa 3 saker som behövs först bara... men hur lång tid tar det inte bara tt plocka ut sakerna från datorn? o sen få till allt.. jag o en kompis hollde på i 7 timmare med att sätta in hdd kylning på hans enda disk och dra kablarna snyggt.. 7 timmar.. och jag tycker det ädå inte blev så bra som vi hade hoppats.. men här än endå en som lyckats med en modd och alla "nissar" har hinte hittat hit iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
snyggt... jag fattar inte hur en del kan få till så snygga datorer...

jag har sj moddat lite.. kommer 2 större moddar upp snart här.. måste köpa 3 saker som behövs först bara... men hur lång tid tar det inte bara tt plocka ut sakerna från datorn? o sen få till allt.. jag o en kompis hollde på i 7 timmare med att sätta in hdd kylning på hans enda disk och dra kablarna snyggt.. 7 timmar.. och jag tycker det ädå inte blev så bra som vi hade hoppats.. men här än endå en som lyckats med en modd och alla "nissar" har hinte hittat hit iaf

Jisses va bra respons! Tyckte själv inte d va SÅ lyckat!

Tack alla som svarat med både tips o dyl. toppen!

Är det någon som har nått o fråga om hur d gått till eller vill ha når mer specifik bild är det bara o hojta så ordnas d!

Displayn nu i mörker:

Datorn nu i helhet med allting som d ska vara (Förutom CCFL UV):

Visa signatur

Permalänk
Medlem

offtopic: tycker det varit ovanligt trevligt i den här tråden, inge "ffs! jag har finare dator än dej,aaaegd" typer här

ontopic: datorn kan nog bli ännu finare om du byter till ett vanligt plexiglas och varför inte gravera det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon trevlig gravyr låter som en god idé, skulle föreslå något SF aktigt eller kanske radioaktivt eller liknande ifyllt med fluorerande färg (stavning?) En bred frostad med tydliga konturer skulle göra sig bäst tror jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
offtopic: tycker det varit ovanligt trevligt i den här tråden, inge "ffs! jag har finare dator än dej,aaaegd" typer här

ontopic: datorn kan nog bli ännu finare om du byter till ett vanligt plexiglas och varför inte gravera det

Ja d här med plexi va på tal innan men graveringen, damn d hade vatt najs

problemet är bara vem som ska göra d. Jag själv kan inte o skulle inte våga mig på det då min konstnärliga sida inte är av denna jord!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har också funderat på att gravera sidodörren på datorn, men som sagt grymt snygg mod

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja d här med plexi va på tal innan men graveringen, damn d hade vatt najs http://xtian.no-ip.org/smileys/10-06.gif problemet är bara vem som ska göra d. Jag själv kan inte o skulle inte våga mig på det då min konstnärliga sida inte är av denna jord! http://xtian.no-ip.org/smileys/14-03.gif

om du ska till dreamhack så kan GoTall eller Wolverine fixa något för en liten slant, eller så kan du själv köpa en dremel (eller kopia, typ co-tech) o träna på lite spillbitar innan du gör gravyren på fönstret:)

Visa signatur