World of Warcraft - tråd #2

Permalänk

Sweet guilden fick Tiger mountet från ZG igår!!

http://161.53.98.117/flatty/files/WoW%202005-11-14%2023-37_ZG...

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE

Raptorn är coolare

En gnome fick den i vårat guild

Sen finns det 2 till En Elf hunter o en Warlock human ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Raptorn är coolare

En gnome fick den i vårat guild

Sen finns det 2 till En Elf hunter o en Warlock human ^^

raptorn är inte coolare för horde,

haha det såg miffat ut

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE

buu för horde, tigern va annars fin.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns det någon addon som gör så att när man går in i stealth tar min char fra men dagger och ett svärd. Och när man sen går ut ur stealth så tar han fram 2 svärd?

Visa signatur

----------------------------------------------------
http://www.google.se - The holy Graal of knowledge.
-----------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag kör en shaman och har skinning/leatherworking , men funderar på att gå över till enchanting , är det värt det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Och om ingen tar Need?
ska itemet ligga där på marken?
Varför inte bara ta greed om du menar greed

Eh, tar alla pass på BoP så brukar man normalt köra en /random och sen disenchantar man föremålet och ger till den som vann. Hur svårt kan det vara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec

Eh, varför hade han inga rättigheter att rolla på den då? Varför ska han leta rätt på läder om det finns cloth som är bättre? Varför har inga WoW-spelare någon förmåga till logiskt tänkande? Helt jävla sjukt att han ska bli kickad från en guild för att han VANN en sak som hela guilden vinner på. Det är sjukt nog att ni tycker att han "inte hade någon rätt att rolla".

Så du ser inga problem i att en druid rullar på cloth saker eftersom dom ändå bara helar?
Du har heller inga problem då med att paladin rullar på cloth saker, eftersom han också bara står och helar.. Samma med shamanen? ...

Det finns olika armor typer.. Använd den du kan ha.. Men du kanske tycker det är skitkul att köra en cloth user, och bli utrollad utav en Paladin, han ska ju ändå bara hela?
Samma gäller med druider - Dom kan ha läder - Cloth ska i FÖRSTA hand gå till CLOTH users. Hade ingen cloth users NEEDAT hatten, då hade jag inte haft några problem med att han tog den. Att han blev kickad från sin guild hade inte jag något att göra med, det var gruppledaren som sa till guildledaren.. Och det var ingen tvekan enligt dom! Kanske lite hårt gjort.. men han rullar nog inte på cloth saker hädanefter!

Och varför skulle han inte leta rätt på läder? det är den armorn han SKA ha. Druider har ingen fade, eller någon annan deaggro ability, utan får dom agg, då är det björn som gäller.. Bra nytta han har utav cloth då va? :S

Cloth - Mage / Präst / Warlock
Leather - Rogue / Druid
Mail - Hunter / Shaman
Plate - Warrior / Paladin

Så enkelt är det!

EDIT:
http://www.thottbot.net/?i=35647 - BETYDLIGT mycket bättre. 23% Dropchans... Men nää.. Man orkar ju inte leta reda på sin armor type.. utan man tar cloth...Japp sunt tänkande...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Så du ser inga problem i att en druid rullar på cloth saker eftersom dom ändå bara helar?
Du har heller inga problem då med att paladin rullar på cloth saker, eftersom han också bara står och helar.. Samma med shamanen? ...

Det finns olika armor typer.. Använd den du kan ha.. Men du kanske tycker det är skitkul att köra en cloth user, och bli utrollad utav en Paladin, han ska ju ändå bara hela?
Samma gäller med druider - Dom kan ha läder - Cloth ska i FÖRSTA hand gå till CLOTH users. Hade ingen cloth users NEEDAT hatten, då hade jag inte haft några problem med att han tog den. Att han blev kickad från sin guild hade inte jag något att göra med, det var gruppledaren som sa till guildledaren.. Och det var ingen tvekan enligt dom! Kanske lite hårt gjort.. men han rullar nog inte på cloth saker hädanefter!

Och varför skulle han inte leta rätt på läder? det är den armorn han SKA ha. Druider har ingen fade, eller någon annan deaggro ability, utan får dom agg, då är det björn som gäller.. Bra nytta han har utav cloth då va? :S

Cloth - Mage / Präst / Warlock
Leather - Rogue / Druid
Mail - Hunter / Shaman
Plate - Warrior / Paladin

Så enkelt är det!

EDIT:
http://www.thottbot.net/?i=35647 - BETYDLIGT mycket bättre. 23% Dropchans... Men nää.. Man orkar ju inte leta reda på sin armor type.. utan man tar cloth...Japp sunt tänkande...

fast du har fel, det ända som behöver skillja dom åt är armor, om man hittar en cloth hatt som är bättre än den läder man har (druid i detta tillfälle) så har man lika stor rätt som alla andra att "slösa" sin bop på den

den hatten du pasta är rätt rare

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT:

problemet me den är att den droppas av cho rush the observer som man SÄLLAN eller ALDRIG dödar..pga tribute. Även lägga till att det är endast healing på den hjälmen vilket inte Hatten är.

men visst med min druid hade jag troligtvis inte joinat en grupp som inte tillåtet mig rolla på d cloth sakerna ja vill ha.

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis så. Lite taskigt om en druid hade snott någon prästs devout-robe, men annars är allt tillåtet enligt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa

fast du har fel, det ända som behöver skillja dom åt är armor, om man hittar en cloth hatt som är bättre än den läder man har (druid i detta tillfälle) så har man lika stor rätt som alla andra att "slösa" sin bop på den

den hatten du pasta är rätt rare

Japp, 23% dropchans är väldigt rare.. Crimson felt hat har 10%.. Visst man kör fler Baron rundor.. Men det är inte ommöjligt att hitta grupp till DM!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker

problemet me den är att den droppas av cho rush the observer som man SÄLLAN eller ALDRIG dödar..pga tribute. Även lägga till att det är endast healing på den hjälmen vilket inte Hatten är.

men visst med min druid hade jag troligtvis inte joinat en grupp som inte tillåtet mig rolla på d cloth sakerna ja vill ha.

Då hade du fått svårt att hitta grupper, i alla fall dom på servrarna jag har 60 gubbar!
Och hade du lyckats joina ett par grupper, och rullat på cloth items, så hade du fått väldigt svårt att hitta grupper..

Citat:

Precis så. Lite taskigt om en druid hade snott någon prästs devout-robe, men annars är allt tillåtet enligt mig.

Vad är det för dubbelmoral? Cloth som cloth... Det spelar väl ingen roll om det är Devout robe, eller Crimson felt hat. Båda är gjorda för cloth och BÄST lämpade för cloth...

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]

Vad är det för dubbelmoral? Cloth som cloth... Det spelar väl ingen roll om det är Devout robe, eller Crimson felt hat. Båda är gjorda för cloth och BÄST lämpade för cloth... [/B]

Tycker alla som behöver får rolla på allt utom respektive klass set.. Typ som den där crimson felhat eller vad den hette, borde alla som behöver få rulla på för den tillhör inget av seten så vem ska då bestämma vem som ska ha företräde på den?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

hjälp mig folk , kör en shaman... ska jag använda enhandat vapen och sköld eller tvåhandat vapen?

Undrar också om jag borde byta till enchanting ? har skinning/leatherworking.

Permalänk
Medlem

Hör bara på er. Det är klart som fan att en cloth-class ska ha företräde till ett cloth-item, på precis samma sätt som en paladin har företräde för +int plate framför warriors och druider har företräde på läder framför en paladin. Tycker det är mycket skitsnack här ärligt talat. Det finns, som sagt, en anledning till att vissa klasser bara kan ha cloth och andra kan ha plate. Druider är visserligen goda helare, men det är inte det enda de kan göra, samtidigt är det inte det enda en präst kan göra, men om en warlock och en präst är i samma instans så ska alltid warlocken ha företräde framför prästen på +shadow damage. Visst kan prästen ha nytta av shadow, men hela warlock-klassen är uppbyggt runt shadow. Det finns vissa etiska regler på mer "normala" servrar och det verkar inte som att ni spelar på någon av dem. Jag hade blivit vansinnig om en warrior rullade på +agi mail bara för att han ska få upp sin crit-chans. Och ja, jag blev vansinnig när en warrior rullade på min yxa i Stratholme. Är det något vapen som är ett hunter-vapen så är det fanimej den yxan. +13 agi, nej det tar en tank. Idioter finns det överallt, det förvånar mig att en del stoltserar med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är det för dubbelmoral? Cloth som cloth... Det spelar väl ingen roll om det är Devout robe, eller Crimson felt hat. Båda är gjorda för cloth och BÄST lämpade för cloth...

Det är ingen dubbelmoral. Crimson är gjord för cloth users, devout är gjord för präster specifikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Japp, 23% dropchans är väldigt rare.. Crimson felt hat har 10%.. Visst man kör fler Baron rundor.. Men det är inte ommöjligt att hitta grupp till DM!.

sen är det ju allmänt att thottbot är helt out of date och fel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear

Tycker alla som behöver får rolla på allt utom respektive klass set.. Typ som den där crimson felhat eller vad den hette, borde alla som behöver få rulla på för den tillhör inget av seten så vem ska då bestämma vem som ska ha företräde på den?

Okej, vi tar ett exempel, du är rogue.. Du har dalrend offhand, main hand droppar nu.. Ingen annan rogue / warrior / hunter är intresserad... whoops där tittade en mage in.. han kan använda svärdet, han rullar, han vinner.. Lika glad är du för det?
Kanske kass jämförelse, då det finns bättre svärd för en mage? jo just det.. det finns bättre mössor för druider...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Hör bara på er. Det är klart som fan att en cloth-class ska ha företräde till ett cloth-item, på precis samma sätt som en paladin har företräde för +int plate framför warriors och druider har företräde på läder framför en paladin. Tycker det är mycket skitsnack här ärligt talat. Det finns, som sagt, en anledning till att vissa klasser bara kan ha cloth och andra kan ha plate. Druider är visserligen goda helare, men det är inte det enda de kan göra, samtidigt är det inte det enda en präst kan göra, men om en warlock och en präst är i samma instans så ska alltid warlocken ha företräde framför prästen på +shadow damage. Visst kan prästen ha nytta av shadow, men hela warlock-klassen är uppbyggt runt shadow. Det finns vissa etiska regler på mer "normala" servrar och det verkar inte som att ni spelar på någon av dem. Jag hade blivit vansinnig om en warrior rullade på +agi mail bara för att han ska få upp sin crit-chans. Och ja, jag blev vansinnig när en warrior rullade på min yxa i Stratholme. Är det något vapen som är ett hunter-vapen så är det fanimej den yxan. +13 agi, nej det tar en tank. Idioter finns det överallt, det förvånar mig att en del stoltserar med det.

TACK!

Citat:

Det är ingen dubbelmoral. Crimson är gjord för cloth users, devout är gjord för präster specifikt.

Jaså? Jag har hela devout set på min präst, inte någonstans står det "Class: Priest"

Citat:

sen är det ju allmänt att thottbot är helt out of date och fel

Gillar du allakhazam bättre då?
9,64% För crimson felt hat
21,55% för Insightful Hood

Permalänk
Medlem
Citat:

Gillar du allakhazam bättre då?
9,64% För crimson felt hat
21,55% för Insightful Hood

det gör jag faktiskt, och som sagt dödar man aldrig den bossen i vanliga dm tribute runs

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du har rätt i vissa grejer darkmoon, men vissa grejer har du helt fel på.

Citat:

paladin har företräde för +int plate.

Varför skulle en warrior ens vilja ha +int? Druid har ju användning för +healing, det har itne warrior av +int.

Citat:

Visst kan prästen ha nytta av shadow, men hela warlock-klassen är uppbyggt runt shadow.

Fel, warlocks har inte bara shadow spells, präster har bara shadow spells som offensiva...

Citat:

Jag hade blivit vansinnig om en warrior rullade på +agi mail bara för att han ska få upp sin crit-chans. Och ja, jag blev vansinnig när en warrior rullade på min yxa i Stratholme. Är det något vapen som är ett hunter-vapen så är det fanimej den yxan. +13 agi, nej det tar en tank. Idioter finns det överallt, det förvånar mig att en del stoltserar med det.

Ska man inte tanka så gör inte lite mer armor knappt något alls för en warrior, så t ex jag har mail med crit och AP, dock fanns det ingen hunter i gruppen när jag rollade hem den, men ändå. Att säga att den yxan är ett hunter vapen är lite skumt, warriors får också plus av agility, och han kanske tog den för skadan etc? Visst det finns klart bättre vapen för tanks och klart bättre vapen för fury och DW, så jag skulle inte slösat min BoP på den, men han kanske tyckte det var värt?

Citat:

Okej, vi tar ett exempel, du är rogue.. Du har dalrend offhand, main hand droppar nu.. Ingen annan rogue / warrior / hunter är intresserad... whoops där tittade en mage in.. han kan använda svärdet, han rullar, han vinner.. Lika glad är du för det?
Kanske kass jämförelse, då det finns bättre svärd för en mage? jo just det.. det finns bättre mössor för druider...

Sämsta jämförelsen ever, försök vara lite seriös. Druid tjänar på +healing, mage tjänar inte på svärd som inte har +int eller någon +dmg spell...

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Jaså?

Ja. Det vet du också, annars skulle du inte ha det på din Priest. Sluta spela dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod
http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=467

Man tackar

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej

Varför skulle en warrior ens vilja ha +int? Druid har ju användning för +healing, det har itne warrior av +int.

Fel, warlocks har inte bara shadow spells, präster har bara shadow spells som offensiva...

Ska man inte tanka så gör inte lite mer armor knappt något alls för en warrior, så t ex jag har mail med crit och AP, dock fanns det ingen hunter i gruppen när jag rollade hem den, men ändå. Att säga att den yxan är ett hunter vapen är lite skumt, warriors får också plus av agility, och han kanske tog den för skadan etc? Visst det finns klart bättre vapen för tanks och klart bättre vapen för fury och DW, så jag skulle inte slösat min BoP på den, men han kanske tyckte det var värt?

Sämsta jämförelsen ever, försök vara lite seriös. Druid tjänar på +healing, mage tjänar inte på svärd som inte har +int eller någon +dmg spell...

Legplates of the fallen crusader... Kolla upp dom byxorna om du undrar varför en warrior skulle vilja ha något med +int

Och precis, det var ingen hunter i gruppen.. Om det hade varit en hunter, hade du rollat då?
Det är det vi/jag menar! Man rullar inte om "huvud" klassen needar!

Jag sa att det var en dålig jämförelse..

Citat:

Ja. Det vet du också, annars skulle du inte ha det på din Priest. Sluta spela dum.

Jag har det på min präst därför det är det bästa hela setet innan molten på en präst, samt att jag tycker det är snyggt.
Jag antar att du aldrig sett präster med dreadmist? det ska ju tydligen endast vara Warlocks set då?
Jag spelar inte dum. Jag kan bara inte förstå hur ni kan tycka att en LÄDER class ska få rulla på TYG när en TYG människa behöver. Kan verkligen inte förstå hur ni tänker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Legplates of the fallen crusader... Kolla upp dom byxorna om du undrar varför en warrior skulle vilja ha något med +int

ett av dom bästa byxorna i spelet för damage warrior, riktigt grymma. det dom har minst av är int, bältet är dock inte lika bra för warrior

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

*Legguards...

Sen tror jag inte man gör Firemaw i BWL med pickup group, och det var ju just det vi snackade om...

Visst en priest tjänar mer på +30 damage and healing, för han kan göra skada och heala, men om druiden har något skit, typ en grön item, varför ska inte han få rolla då om han vill slösa sin BoP? Han tjänar ju på +30 healing...

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

ett av dom bästa byxorna i spelet för damage warrior, riktigt grymma. det dom har minst av är int, bältet är dock inte lika bra för warrior

Tack för att du bevisade min poäng!

EDIT: Monkej -
Nej man gör nog inte det i en PUG - varför ska det vara skillnad.. Hade du fått rulla på den mössan i en guild run, om mage / präst / lock needade? (Om du nu vore druid) Antagligen hade du inte fått det. Varför ska du då få göra det i en pickup??

PS:
Alla servrar har inte regeln 1 BoP per runda
DS

Permalänk
Medlem
Citat:

Monkej -
Nej man gör nog inte det i en PUG - varför ska det vara skillnad.. Hade du fått rulla på den mössan i en guild run, om mage / präst / lock needade? (Om du nu vore druid) Antagligen hade du inte fått det. Varför ska du då få göra det i en pickup??

PS:
Alla servrar har inte regeln 1 BoP per runda
DS

Jag har sett t ex paladins ur stora guilder med cloth som har +healing, mana regen osv, men det är ju olika hur man kör i guilder... Beror på om någon vill ha kanske som är priest osv...
Jag säger inte att jag tycker att en druid ska få rolla över en priest på den där, jag passar ofta på saker som andra kan ha mer nytta av, men kan jag ha väldigt mycket nytta av den och jag är i någon pickup group varför ska jag då inte rolla? Liten skillnad är det iaf om det är dreadmist, devout osv, då skulle jag iaf som präst låta warlock få rolla och jag skulle passa, om det nu fanns en warlock i gruppen. Dock så är jag inte druid så jag vet inte hur mycket +30 healing påverkar, man jag gissar att det gör det endel iaf. Sen är det upp till var och en att göra vad man vill, jag försöker vara lite schysst iaf, men det gör inte att jag som warrior behöver mail med +crit mindre än en hunter, om jag nu inte har bättre... Eller hur?

PS:
Min server har regeln 1 BoP per runda i raids.
DS

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Mjopp det är sant. Fick dom för 2 dagar sen, droppade av Firemaw. Jag är paladin så jag bjöd på dom. Anledningen att dessa ofta ses som pally armor är att bältet pekar åt det. Byxorna är igentligen för både pallys och Warriors.
Enligt obekräftade uppgifter kommer vissa setdelar som droppar i BWL kompleteras i Anh´qraj (eller hur fan det nu stavas, Blizzard och deras sjuka namn) Det vill säga att vissa delar kommer bli 5 parts set. Fallen crusader armorn och strange eglypted leggplates armorn ligger bra till här. DÅ kan fallen crusader armorn komma i helt annan dager. Visar det sig att dom andra delarna innehåller mycket int/Spir och eventuellt manaregen/+healing är saken biff.
Men det är ju ingen som vet i dagsläget.
I vår guild är det Paladins i första hand (solo PvP/grindning) och warriors i andra hand. Men warriors är välkommna att bjuda DKP på dom om dom vill (vilket dom inte gjorde)

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

[/B]

Men please, ska jag spamma Immolate, Searing Pain? Eru skööön eller? -.-

Immolate gör väl runt 250-300 skada 500-600 crit för mig (SM/Ruin build), searing pain, tja, "Generates highly ammount of hate" eller något dylikt står det i tooltip.

Sedan finns iofs Soul Fire, men den kostar en shard och går bara att använda varannan minut.

Resten utav alla lock spells är Shadow damage. Så ja, han har rätt när han säger att en warlock är UPPBYGGD runt shadow school.

*edit*

Är man destruction build finns iofs Conflagrate, men det är ju lite damp att bara använda den :s (vilket inte går för den delen )

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death