Missa inte Amazon Prime Deal Days!

ska köpa Xbox, Hjälp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag har gjort ett dussintal installationer med Alladin Advance XT chip och inga utav dem har gått sönder. Så det låter rätt så udda. Beror nog snarare på användaren än på chippet, då det inte sklijer sig något väsentligt på själva lödpunkterna mellan de olika chippen. Skulle iofs kunna vara det faktum att Alladin Advance XT chippen sliter ut kopparbanorna snabbare, men det behövs ett bra antal år innan något sådant skulle bli märkbart.

Kan väl vara så att folk som inte har mycket pengar oftast är unga och de kanske inte är så noga vid installationen och därmed gör misstag lättare?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahaja
Är det vanliga hårddiskar i en xbox?

Vanliga IDE-diskar, tänk ppå det om du ska köpa.

Citat:

Men vilket chipp är bäst? Vad är skillnaden?

*Duo X2
*SmartXX OPX v2
*SmartXX V2
*Xenochip (aladdin)

De största skillnaderna är väll egentligen minnesbanken för olika bios, alltså hur många bios du kan ha inlagt. Oftast räcker det med ett bios.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

om ja ska vara helt ärlig så tycker ja du ska vänta tills xbox 360 kommer om ciruks 39 dagar. okej knaske inte kan chippa den direkt men det kommer komma ganska snart tror jag. plus den e bakåtkomplitabel till den vanliga xbox det vill säga du kan spela dom gamla spelen osv.. detta är bara min åsikt..har själv en xbox men funderar på att köpa 360

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
om ja ska vara helt ärlig så tycker ja du ska vänta tills xbox 360 kommer om ciruks 39 dagar. okej knaske inte kan chippa den direkt men det kommer komma ganska snart tror jag. plus den e bakåtkomplitabel till den vanliga xbox det vill säga du kan spela dom gamla spelen osv.. detta är bara min åsikt..har själv en xbox men funderar på att köpa 360

Nä nå räcker en vanlig xbox för mig Vad är det som är så mycke bättre med 360 än med vanliga xboxen? furutom att alla spel kommer till den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jadyy
Nä nå räcker en vanlig xbox för mig Vad är det som är så mycke bättre med 360 än med vanliga xboxen? furutom att alla spel kommer till den.

Skaffa dig en valig xbox nog blir du säkert nöjd med den. Själv vet ja inte heller fördelarna med 360.

Permalänk
Medlem
Citat:

Skaffa dig en valig xbox nog blir du säkert nöjd med den. Själv vet ja inte heller fördelarna med 360.

Stämmer, vet du inte fördelarna med en xbox jämte en xbox360 så ska du nog ha din xbox

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz

Som du säkert läst i xbox360 tråden så är det inte säkert alls att den kommer att gå att knäcka det närmaste året eller ens åren...
Xbox var enkel på grund av sin PC-arkitektur.

Tycker killen ska satsa på sin xbox.
Såg igår att de kostar runt 900 spänn nya och ett chip är inte så dyrt heller.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antrax
Stämmer, vet du inte fördelarna med en xbox jämte en xbox360 så ska du nog ha din xbox

En skillnad vet jag den har trådlösa kontroller.

Permalänk
Avstängd
Citat:

En skillnad vet jag den har trådlösa kontroller.

nackdel kanske, oj någon klev framför och missade styrningen... oj slut på batteri när man kommer till sista bossen och inte sparat.

Erfarit med sådant skit till NES, handkontrollen hamna i nacken på kompisen som skulle blockera motagaren med foten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Om nu mot förmodan 360:n går att chippa efter, säg 1 år... tror ni det är bra chip som kommer då? Svar nej, första genreationen chip är väl aldrig bra

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.