Permalänk
Medlem

svår fråga?

hej
jag har ett stort problem som jag behöver hjälp me. ska säga att det handlar om sterion som jag har inne. mitt system är:

Förstärkare:
pioneer a-331 4kanals

högtalare:
2x Pioneer CS-980

Baslådor:
2x Zachry 10"

jag har kopplat in pioneer högtalarna på de två första kanalerna och baslådorna på det två andra. men när jag höjer volymen så håller pioneer högtalarna på att gå i luften medans baslådorn spelar lagom högt. går det att fixa så att baslådorna spelar högre(får mera effekt från förstärkaren)???

/Mvh Danne

Visa signatur

| Prescott 3060Mhz | Leadtek 6800le 128mb | Asus P4P800-X | 2x512mb Twinmos PC3200, 512mb A-Data PC3200, 256mb Twinmos PC3200 | 120gb Maxtor, 180gb IBM, 160gb samsung | Viper 500W | Razer Diamondback 1600dpi Plasma | 2x 120 fläkt | Zalman 7700 CU CPU | Zalman VF770 CU/AL GPU |

Permalänk
Medlem

på dom mordärna förstörkarna så kan man höga och sänka bassen på 1 kanal, eller så tar du och byter plats på dom i förstärkare bara (om det inte är något special på den kanal du har satt dom)

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Men den skickar väl ut samma signal i de två första som de två sista? Du får koppla de två första till baslåderna, som väl har lågpassfilter, och sen vidare till de vanliga högtalarna. Problemet är att du inte kommer få mer bas än vad förstärkaren klarar av att skicka ut. Du behöver en aktiv bas för att kunna höja basen.

Permalänk
Medlem

Subbar ska ju ha en egen kanal vilket din troligen inte har. Att sätta t.ex. en center eller en bas i en vanlig kanal är ju rätt olika saker. Nu är din ju inte surround så jag vet inte riktigt hur du ska göra.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.