Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Trimma Fläckten?

Hej finns det nåt program där man kan trimma fläckten?

Permalänk
Medlem

om en fläkt redan går 100% så kan man inte dra den nå mer eftersom att det skulle skada fläkten ganska ordentligt

men om den inte gör det så testa speedfan, de finns i filarkivet.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Testa löda till ett extra batteri, men kom inte och skyll på mig om nått gick fel

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Hedersmedlem

Höj spänningen. De flesta 12v fläktar går att köra på uppåt 14-15v utan att ta någon större skada.

Hur? Koppla fläkten till en reglerbar spänningskälla istället.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

jag har kört 24v i en 12v fläkt, gick fint som fan, gjorde lite ont när man råkade få in fingret i fläkten bara:P

Permalänk
Avstängd

Re: Trimma Fläckten?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ripan_
Hej finns det nåt program där man kan trimma fläckten?

fläkten

Permalänk

Re: Re: Trimma Fläckten?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Gamo
fläkten

HAHAHAHA ^^ årets roligaste felstavning

Visa signatur

Citera, Tack

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Trimma Fläckten?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av knuckleduster
HAHAHAHA ^^ årets roligaste felstavning

Det stavas ju fläkten Ö_Ö

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Har själv haft en 12V fläkt som gått på 64V!!!

Höll dock inte så länge, men den blåste som f*n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunderbolt
Har själv haft en 12V fläkt som gått på 64V!!!

Höll dock inte så länge, men den blåste som f*n!

hahha, nice

känns som om att den lät ganska mycket

Visa signatur

RIP! [2500+@3200+]-[Abit AN7]-[Club3D Radeon 9800XT 256mb]-[2xMaxtor 160GB S-ATA@RAID 0]

Permalänk

17v är nog lämpligare än 24 v...
driv den på -5 till +12 istället för +12 till - (svart) så skall du se att du får upp den i skaplig hastighet

Permalänk
Medlem

det finns 80mm fläktar som klarar att gå på 230V... Så det är väl bara att köpa en sådan lite skarvsladd å en väggkontakt å börja fixa;)