Nordbryggsfläkt som inte funkar, ABIT N7F-S r2

Permalänk
Medlem

Nordbryggsfläkt som inte funkar, ABIT N7F-S r2

Köpte ett Abit NF7-S rev2 för ungefär ett år sen från DB.se. Har alltid haft problem med moderkortet men jag brydde mig aldrig tills nu! Fläkten brukade sluta snurra då och då men jag brydde mig inte. Nu har den dock slutat helt och nu surrar den även.

Jag har inte märkt någon skillnad på moderkortet, i datorn eller i windows. Jag har kollat kablar etc och allt sitter där de ska.

Nu undrar jag om jag borde göra något åt det eller bara låta det vara.
Har en Coolermaster Aero 7x som snurrar på en bit ovenför nbfläkten.

Tacksam för all hjälp,
tomten finns inte,
piilo

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

Köp en sån här eller en sån här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReD-NuhT
Köp en sån här eller en sån här.

Ok, tack för de ; )
Finns väll inga problem med kompatibiliteten?

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Ok, tack för de ; )
Finns väll inga problem med kompatibiliteten?

Den funkar bara om det finns hål runt chipsetet, kolla det först.

Permalänk

Tog bort nordbryggefläkten från mitt NF7-S r2 för över ett år sedan och hittils inga stabilitetsproblem. Mätte temperaturen till 73C med febertermometer...

Visa signatur

your lichen-covered corpuscles are filthy to my fist
infection is your finest flower mildewed in the mist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shibuya-Kei
Tog bort nordbryggefläkten från mitt NF7-S r2 för över ett år sedan och hittils inga stabilitetsproblem. Mätte temperaturen till 73C med febertermometer...

Funderar på att göra det, den brukar låta somfan ibland... Sjukt störande, hårddiskarnas knaster räcker!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skickade ett mail till Abit's support i nederländerna och fick en ny på posten efter några dagar. Ersatte dock den med en passiv från Zalman senare.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Kylflänsarna är suveräna, Abits små skitfläktar håller ingen större kvalite. Bäst att byta dom när man installerar kortet från början. Mvh Bogey

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?