Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Och eftersom jag enbart kör i rack, och därför enbart har liggande chassi montage, och fram tills nyligen enbart använt AS3/5/ceramic, och regelbundet är i och pelar i mina burkar, måste jag återigen fråga, varför i hela fridens namn drar ni så förtvivlat i kylflänsen.

Jag har inte ens lyckats råka ut för fenomenet när jag verkligen försökt, med hjälp av bultförband, TEC och AS5.

Vad det gäller att gnälla, så har jag faktiskt inte gjort det, utan försökte vara uppbyggligt positiv, och få er att tänka innan ni drar av eran cpu nästa gång. Gnäller nån här, är det väll du, som möjligen tolkade min fråga som personligen förolämpande, du gillar kanske din dunderhonung. Antingen det, eller så kände du dig förolämpad på något annat sätt, då du uppenbarligen hör till den minioritet som lyckas slita ut sina cpu'er ur sockeln.
Ledsen vännen, det var inte meningen.

Faktum är, att du får gärna slita hur mycket du vill, jag tänkte bara tipsa om att det finns enklare sätt. Jag fortsätter se till så att mina grejer är hela, och du fortsätter använda råstyrka istället för sunt förnuft.

Mycket nöje.
B!

haha.. ja jag tar då inte åt mig men det finns kanske andra som gör de och eftersom ingen annan svarar på dig så får väl jag göra det..

Tufft att enbart köra i rack.. Det är väldigt tunga och höga kylare i rackmonterade datorer som jag påpekade om i dina rack och du kan säkert prova min teori om det..

Men du har säkert provat en hel del olika kylnings lösningar och olika platformar.. Du låter väldigt erfaren..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TndB
haha.. ja jag tar då inte åt mig men det finns kanske andra som gör de och eftersom ingen annan svarar på dig så får väl jag göra det..

Tufft att enbart köra i rack.. Det är väldigt tunga och höga kylare i rackmonterade datorer som jag påpekade om i dina rack och du kan säkert prova min teori om det..

Men du har säkert provat en hel del olika kylnings lösningar och olika platformar.. Du låter väldigt erfaren..

Japp, verkligen gigantiska kylare, när man använder kylningslösningar avsedda just för rackchassin. Mängder med olika alternativ.

Men jag förstår dåligt vad det har med saken att göra, när bultförbandstrycket runt en TEC är många gånger högre än vad den extra vikten av vad en Verax X20, Cooler Master E3W-NPTXS-04, eller en ThermalTake - Tower 112. Japp, Om du inte redan visste det, finns det fler butiker än Gtek. Många av dem har kylare som faktiskt klarar av att kyla överklockade dual Xeons, i ett 3U chassi. Överaskad av att det finns större kylare som passar på en Xeon? Inte alla tillämpningar passar det med ett 1U chassi till.

Rent som kuriosa, skillnaden i tryck mellan cpu, och kylare för upprätt stående kylningslösningar är inte tillräkligt stor för att ge ett signifikant utslag på temperaturen, vilket den bör göra då högre tryck leder till bättre värmeledande egenskaper. (mer exakt leder det till att avståndet mellan komponenterna minskar, med mindre mängd kylpasta i mellan, som i sin tur ger bättre egenskapar, eftersom även bra värmeledande paste leder väldigt dåligt jämfört med metalen i kylaren.)

Anledningen till att jag kör i rack över huvudtaget är för att kunna ha hela högen burkar instoppade i en prydlig tyst hög. Det har absolut ingenting med tufft eller inte att göra, utan handlar bara om vad som var praktiskt för mig, och för att uppnå det syfte jag var ute efter.
Att bli av med skiten, utom synhåll.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Det ända jag inte har listat ut än, vad är det med er, är ni beroende av dunderhonung hela högen? Jag är stor o grön, men jag har ännu aldrig lyckats slita loss en cpu från sockeln genom att dra i kylflänsen. Vad tänker ni på när flänsen inte lossnar?

"Jag ska visa den, här är det råstyrka som gäller, jag ska inte besegras av den här, ett par tusen kronor dyra utrustningen," *gnnnh! - pop* "Oops"

B!

lyckades med det bara för någon timme sedan
fläkten vägrade lossna och efter lite försök satt jag med fläkt och cpu i handen utan att ha tagit i nämvärt

kan aldrig tänka mig att det skulle vara särskilt ovanligt