Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Nu när ÖÄ är öppet igen, vad tror ni om att flytta tråden till någon av underforumen där?

Det är en ganska bra idé, en annan idé är ju att skapa en helt ny forumdel. Kanske inte just för att Folding är ett stort samtalsämne, utan snarare för att göra det till ett stort samtalsämne. På så vis väcks nyfikenhet hos forumanvändarna och Folding@SweClockers.com får fler medlemmar. Vad tror du om det?

Permalänk
Medlem

Bra grabbar! nu har vi snart jobbat upp oss till 30k.. kämpa på!

Permalänk
Inaktiv

En ny forumsdel skulle öka utveckligen för fold@swec med 235235235235^10%

Permalänk
Hedersmedlem

Vem är det man ska prata med för att få igenom det förslaget? Någon moderator som brinner för folding och har drivkraften att få igenom det?
Jag antar att det behöver diskuteras lite innan man inför en ny forumdel.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Vem är det man ska prata med för att få igenom det förslaget? Någon moderator som brinner för folding och har drivkraften att få igenom det?
Jag antar att det behöver diskuteras lite innan man inför en ny forumdel.

http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=...

Nu har inte jag nånting med skötseln av forumet att göra, men jag tror det är en dålig idé. Vi har märkt att de flesta av våra medlemmar oftast besöker en handfull forumdelar som intresserar dem, och struntar i resten. Då är det bättre med en tråd i någon välbesökt forumdel än en helt egen som antagligen kommer att bli ganska öde.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

en flik med statistik och lite info vore inte helt fel. Alltså bredvid de andra huvudkategorierna: "Nyheter Recensioner Galleri Marknad Forum Medlemskap Folding"

om ambitionen är att ha ett starkt lag, men det kanske inte satsas så mycket på detta?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navelludd
en flik med statistik och lite info vore inte helt fel. Alltså bredvid de andra huvudkategorierna: "Nyheter Recensioner Galleri Marknad Forum Medlemskap Folding"

om ambitionen är att ha ett starkt lag, men det kanske inte satsas så mycket på detta?

Ja, huvudsaken är ju att synas. Frågan är bara hur långt Sweclockers är redo att gå.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ja, huvudsaken är ju att synas. Frågan är bara hur långt Sweclockers är redo att gå.

Det absolut bästa vore om några eldsjälar tar tag i det och skapar en egen sida för foldinglaget som vi kan länka till. Då är medlemmarna helt fria att införa vilka funktioner som helst. Tror även resultatet skulle bli bättre än om våran stackars överbelastade programmerare skulle tvingas knacka ihop något quick and dirty.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Inaktiv

Jag tror fler användare besöker forumindex än "Microsofts operativsystem"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det absolut bästa vore om några eldsjälar tar tag i det och skapar en egen sida för foldinglaget som vi kan länka till. Då är medlemmarna helt fria att införa vilka funktioner som helst. Tror även resultatet skulle bli bättre än om våran stackars överbelastade programmerare skulle tvingas knacka ihop något quick and dirty.

Bra idé, själv är jag ingen hejare på att progga websidor, så något fancy blir det inte om jag gör det. Däremot är jag gärna med och styr upp det. Nu under sommaren har man ju massa ledig tid också

Jag kan fixa en host för sidan. Hör gärna va er om ni kan bidra med något! Blir det bara jag så blir det inget

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Bra idé, själv är jag ingen hejare på att progga websidor, så något fancy blir det inte om jag gör det. Däremot är jag gärna med och styr upp det. Nu under sommaren har man ju massa ledig tid också

Jag kan fixa en host för sidan. Hör gärna va er om ni kan bidra med något! Blir det bara jag så blir det inget

Skapa en tråd om det i programmeringsforumet så får du säkert tag på några frivilliga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hej, skrev för ett tag sedan men det hände inget då.. Kan jag få en foldinglänk också?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Skapa en tråd om det i programmeringsforumet så får du säkert tag på några frivilliga.

Nu finns det en tråd uppe!
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=745...

Permalänk
Medlem

Ok, nu är jag igång med det här igen. Körde med det en väldigt kort period för nåt år sen, men jag gav tydligen upp ganska snabbt.

Jag kan nog inte bidra med så överdrivet mycket vikande, men jag kör det i alla fall på min P4 2,26 GHz (ska pröva klocka upp den till 2,4 GHz, bara den inte blir för varm, ligger uppe runt 60 grader nu) och på min brandvägg (Celeron 300 MHz ).

Förresten, är det ingen annan här som viker på en riktigt slö dator? Jag funderar om det är nån idé att köra det på brandväggen, då det tar ungefär en månad att få klar WU:n den håller på med nu. Det spelar ingen roll egentligen, den använder ändå inte processorn till nånting annat. Vad tycker ni?

Hur som helst, jag skulle uppskatta om jag också fick en sån där fin titel/länk under namnet.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erlc
hej, skrev för ett tag sedan men det hände inget då.. Kan jag få en foldinglänk också?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av outcast
Hur som helst, jag skulle uppskatta om jag också fick en sån där fin titel/länk under namnet.

Varsågoda

Permalänk
Medlem

Ny kylning! Nu kan jag folda hela dagarna långa utan att behöva oroa mig för för var processor!

Permalänk
Medlem

Äh, jag lyckades självklart slarva bort arbetet när den gjort klart ungefär hälften. Skulle prova om det gick att göra en backup på arbetet, men jag glömde visst en fil. Så nu kör jag 24/7 tills jag gjort åtminstone en WU.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Varsågoda

Tackar.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk
Medlem

I'm in.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

jo varför inte

men undrar lite slukar inte den bandbredd då jag själv behöver den ?

Visa signatur

När man inte tror det kan bli värre så blir de just det!

Permalänk
Medlem

Inte mer än några kB efter varje WU är klar, inget man inte klarar sig utan med andra ord

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

jaha ja men då låter det vettigt att hjälpa till är ofta för slö att slå av min dator men vad menar du med varje WU är inte så hemma på olika termer och sådant/Trevlig midsommar

Visa signatur

När man inte tror det kan bli värre så blir de just det!

Permalänk
Medlem

Varje del av arbetet är uppdelat i WUs (work units), första gången du startar programmet så kommer den ladda ner din allra första WU, din dator kommer sedan att göra en massa beräkningar mot denna WU för att sedan skicka resultatet till servern, och sedan hämta en ny En WU (work unit) är alltså själva datan som kommer behandlas av din dator.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Hm... Hur varm får en processor bli innan det är för mycket? Har haft igång programet några dagar i sträck nu och processorn ligger på 41-42 grader. Fläkten dundrar dock på i 5000rpm.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Hm... Hur varm får en processor bli innan det är för mycket? Har haft igång programet några dagar i sträck nu och processorn ligger på 41-42 grader. Fläkten dundrar dock på i 5000rpm.

42 grader är inga problem alls. Kommer du upp runt 70 grader är det dags att blåsa bort dammet från kylflänsen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko

Det är då inte mycket om man jämför med min. När den var som varmast låg den runt 63-64 grader. Nu när jag dammat ur datorn ligger den runt 55.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förut hade jag över 65 grader i 2,2Ghz (standard). Nu får jag 58 grader i 2,86Ghz

FAQ:
==========================
F: Hur får jag en länk under min titel?
S: Skicka ett PM till en moderator med länken http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=A... till valfri moderator eller klistra in den i denna tråd.

F: Men detta kommer väl att ta upp CPUkraft för mina andra "aktiviteter"?
S: Nej, faktiskt inte. Det liggar automatiskt som lägsta priroritet och kommer därför inte ta mer än dn kraft som datorn inte använder till något annat.

F: Vad är en "WU"?
S: WU Står för "Work Unit". Och är det som datorn arbetar med.

F: Kommer det inte ta upp internet uppkoppling då?
S: Nej, inte så mycket som man stör sig på det i alla fall. Det tar bara up internet uppkopplingen när den är klar med en WU för att skicka och ta emot en ny WU.

F: Hur gör jag om jag har DualCore?
S: Då kan du tanka hem SMP klienten och köra den eller tanka hem två konsoler. Om du kör två konsoler så måste du ha dom i olika mappar och starta dem med paramentern "-local". Den gör så att dom utför arbetet i samma mapp. Då måste ochså se till att de har olika "MacineID". Det ändrar du genom att skriva yes när den frågar iall du vill ändra de avancerade inställningarna när du konfiguerar klienten.

F: Jag klantade mig första gången jag konfiguerade klienten. Kan jag fixa det?
S: Ja. Du behöver bara starta programmet med "-config" paramentern så kommer du få upp konfigueringsfrågorna igen.

F: Varför syns inte mitt namn i poänglistan?
S: Du blir inte listad förrens du har gjort klart 1 WU och laddat upp den till Stanfords server. Kolla när du har gjort klart en WU.
==========================

Jag missade säkert något men det går att fixa sen

Permalänk
Medlem

Nu har jag gått med i team 37451. Men när man confar första gången.. bör man acceptera 5 MB WU varje gång?
Datorn jag nu lagt in den på jobbar svettigt med en P4 samt kommunicerar över en 0.5-lina.
Går ju att ändra senare, jag chansar.. får kolla vidare senare.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Nu har jag gått med i team 37451. Men när man confar första gången.. bör man acceptera 5 MB WU varje gång?
Datorn jag nu lagt in den på jobbar svettigt med en P4 samt kommunicerar över en 0.5-lina.
Går ju att ändra senare, jag chansar.. får kolla vidare senare.

Det rekommenderas att man tillåter WU´s över 5MB om man kör SMP-klienten. Men jag antar att du kör den vanliga consolen, så vore jag dig så skulle jag inte ta emot så stora WU´s.

Permalänk
Medlem

Nu har jag också börjat folda

Känns bra att man gör något för mänskligheten när man inte har råd att skänka några större summor pengar

Men varför kommer det ingen statistik för mig? Satt ju vek proteiner som en galning hela kvällen och natten igår och i förrgår.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
Nu har jag också börjat folda

Känns bra att man gör något för mänskligheten när man inte har råd att skänka några större summor pengar

Men varför kommer det ingen statistik för mig? Satt ju vek proteiner som en galning hela kvällen och natten igår och i förrgår.

Har du klarat av någon work unit än?