Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
emot en ny WU.

F: Hur gör jag om jag har DualCore?
S: Då kan du tanka hem SMP klienten och köra den eller tanka hem två konsoler. Om du kör två konsoler så måste du ha dom i olika mappar och starta dem med paramentern "-local". Den gör så att dom utför arbetet i samma mapp. Då måste ochså se till att de har olika "MacineID". Det ändrar du genom att skriva yes när den frågar iall du vill ändra de avancerade inställningarna när du konfiguerar klienten.
==========================

Jag missade säkert något men det går att fixa sen [/B]

-config ifall man dabbar sig första ggn man upprättar consolen eller ändra nått.

smart kan även vara att göra en genväg till ex skribordet där genvägen redan har -local och -config i "starta i"

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Har du klarat av någon work unit än?

Det vet jag ju inte iofs, kollade inte så noga på konsolen innan dator stängdes. Men borde jag inte hunnit det på 2 kvällar?

edit: Kollade lite nu i konsolen. Räknade ut att den WU jag håller på med kommer att ta ca 50h att räkna ut. Belastar då min en kärna fullt.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Tips till er med Quad Core! Kör 2 instanser av SMP-klienten med hjälp av VMWare! Efter intels prissänkning den 22 Juli kommer jag att lägga vantarna på en Q6600 och testa själv
Nu i veckan har jag en PS3 på ingång också \o/

EDIT: Bra info och optimeringar om SMP-klienten finns HÄR

Permalänk
Medlem
Citat:

Tips till er med Quad Core! Kör 2 instanser av SMP-klienten med hjälp av VMWare! Efter intels prissänkning den 22 Juli kommer jag att lägga vantarna på en Q6600 och testa själv
Nu i veckan har jag en PS3 på ingång också \o/

EDIT: Bra info och optimeringar om SMP-klienten finns HÄR

Ojdå, både en quadcore och en ps3a! Du satsar minsann på kvalitétskraft ;). Jag har visserligen gått om dig men du verkar bli ett större hot nu så jag får väl igen snart hehe Keep it up!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Ojdå, jag har visserligen gått om dig men du verkar bli ett större hot nu Keep it up!

Vad vore folding utan tävlingsmomentet?
Jag vet dock inte hur långt jag är redo att gå för att klå dig. Du har ju så jävla många maskiner att köra på. Men en liten utmaning kan jag nog ställa upp med att ge dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad vore folding utan tävlingsmomentet?
Jag vet dock inte hur långt jag är redo att gå för att klå dig. Du har ju så jävla många maskiner att köra på. Men en liten utmaning kan jag nog ställa upp med att ge dig

Åjo, du kan visst ge mig en rejäl match, som det är nu blir det inga datasalar på bra länge, och när dem väl är igång kommer dem ändå bara jobba deltid så när du får dina grejjer kommer du säkerligen få ett övertag. Kul att se dig i vår foldingkalan på irc med förresten!

Update: För alla er som inte vet så har det skapats ett forum på irc (www.mirc.com) där alla sweclockers foldare kan hänga och snacka.

Kanalen heter #foldingatsweclockers (irc://quakenet.se/foldingatsweclockers)

Välkomna!

Permalänk
Medlem

Och nu vill jag kolla om den klarat ev någon WU ännu, men öppnar jag konsolen genom att öppna en ny.. så öppnas en ny!
Och inte kan jag tabba eller växla. Vill inte stänga ner för att öppna jueh!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Och nu vill jag kolla om den klarat ev någon WU ännu, men öppnar jag konsolen genom att öppna en ny.. så öppnas en ny!
Och inte kan jag tabba eller växla. Vill inte stänga ner för att öppna jueh!

Jag antar att du kör den som service?
Det finns ett program som heter fahmon (folding@home monitor) jag har aldrig testat det själv och har bara läst att det finns, jag vet inte alls hur det funkar. Så antingen tar du hem det programmet eller så kollar du helt enkelt bara i logfilen

Permalänk
Medlem

Hallå.

Jag har för några timmar sedan kört igång programmet.

Nu har det rullat och jag har fortfarande inga poäng, måste man registrera sig någonstans eller?

Har valt, inte helt oväntat kanske, användarnamnet dunken och anslutit mig till swec's foldinglag.

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunken
Hallå.

Jag har för några timmar sedan kört igång programmet.

Nu har det rullat och jag har fortfarande inga poäng, måste man registrera sig någonstans eller?

Har valt, inte helt oväntat kanske, användarnamnet dunken och anslutit mig till swec's foldinglag.

Välkommen till foldinglaget! :>

Din dator måste ha gjort färdigt en hel WU innan din statistik visas.

Vad foldar du på för dator och vilken klient använder du?

Permalänk
Medlem

tack så mycket

Jag använder klienten som det hänvisades till i första inlägget.

Jag sitter på en dualCore 2.8 med 8Mbit anslutning

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

tack så mycket

Jag använder klienten som det hänvisades till i första inlägget.

Jag sitter på en dualCore 2.8 med 8Mbit anslutning

Den här länken är en liten guide till hur man får ut mest av sin dual core.
Man kan även köra SMP-klienten om man har dual core, den ger helt klart mest poäng!

Permalänk
Medlem

jag bugar och bockar

hoppas vi man kan hjälpa lite mot en mer vikande värld

edit_ det var ett dåligt skämt

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

jag bugar och bockar

hoppas vi man kan hjälpa lite mot en mer vikande värld

edit_ det var ett dåligt skämt

det var ett ganska bra skämt

Permalänk
Medlem

Kan man ha flera klienter igång på olika datorer fast med samma användarnamn?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
Kan man ha flera klienter igång på olika datorer fast med samma användarnamn?

Javisst kan man det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Javisst kan man det!

Vad bra, då drar jag väl igång det på mina andra datorer också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Egentligen,

Vad ger det här?

Ger vi energi till forskarna eller va fan händer?
Proteiner viks ner osv i en dator? Vad har det för nytta för dom?

Länka inte till någon engelsksida, tyvärr jag är alldeles för trött för att läsa en lång seg text..
Va snäll och förklara här och nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Egentligen,

Vad ger det här?

Ger vi energi till forskarna eller va fan händer?
Proteiner viks ner osv i en dator? Vad har det för nytta för dom?

Länka inte till någon engelsksida, tyvärr jag är alldeles för trött för att läsa en lång seg text..
Va snäll och förklara här och nu?

Det ger möjligheten att studera hur proteiner foldar, men ännu viktigare, hur dom missfoldar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det ger möjligheten att studera hur proteiner foldar, men ännu viktigare, hur dom missfoldar.

Okidoki!

Och har det gett något resultat än?

Blir å skaffa det här sen när jag fixat ny datorn..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Okidoki!

Och har det gett något resultat än?

Blir å skaffa det här sen när jag fixat ny datorn..

Ja, det har gett resultat!
Titta på http://folding.stanford.edu/results.html om du är nyfiken

Permalänk
Medlem

Vad jag förstått så är det här ett väldigt långsidigt projekt om man vill Folda?
Det lönar sig inte att gå in och göra en WU eller så typ?.. Visst, om varje dator i hela världen skulle gå in och göra en WU så skulle det klart hjälpa.
Men nu har väl inte detta projekt en sån står räckvidd?

Permalänk
Medlem

http://folding.extremeoverclocking.com/team_list.php?s=

kolla statsen där och se om du känner igen några större namn

observera att dedär är hela lag, varje lag har säkerligen flera hundra användare. Detta projekt är väl utbrett

Det roliga med foldingen är att man har statsen, man kan se hur det går för en jämtemot andra och sedan slutligen hela laget mot andra lag. Gogogo

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad jag förstått så är det här ett väldigt långsidigt projekt om man vill Folda?
Det lönar sig inte att gå in och göra en WU eller så typ?.. Visst, om varje dator i hela världen skulle gå in och göra en WU så skulle det klart hjälpa.

Är väl som att donera pengar. Även om du bara donera en hundralapp så är det något och där ute finns massor av folk som donera en hundralapp. Det blir mycket till sist!

Visa signatur
Permalänk

Skulle gärna vilja ha en sån länk också, har kört detta i några veckor nu.

EDIT: Heter Kentsson där.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Citat:

Det står på deras sidan någonstans varför som inte använder en superdator för att göra det. Superdatorer består oftas av stora kluster med kanske uppemot 1000 datorer som oftast har lägre klockfrekvens än vanliga hemdatorer. Dom har över 100 000 hemdatorer som står och foldar. Det blir väldigt mycket tillslut

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalbast
Skulle gärna vilja ha en sån länk också, har kört detta i några veckor nu.

EDIT: Heter Kentsson där.

Done.

Permalänk
Medlem

hmm... symentric verkar vara borta... (svarar inte på mitt PM) kanske kan någon moderator klistra in min fina FAQ i förstainlägget? Skulle nog bli mycket mindre frågor om hur man får titel och så då

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
hmm... symentric verkar vara borta... (svarar inte på mitt PM) kanske kan någon moderator klistra in min fina FAQ i förstainlägget? Skulle nog bli mycket mindre frågor om hur man får titel och så då

Förhoppningsvis så kommer det inte vara nödvändigt med en FAQ i denna tråden. Jag har bett om en ny forumdel för Foldingen i feedback-forumet.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Det skulle underlätta väldigt mycket om det kunde ordnas.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Förhoppningsvis så kommer det inte vara nödvändigt med en FAQ i denna tråden. Jag har bett om en ny forumdel för Foldingen i feedback-forumet.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Det skulle underlätta väldigt mycket om det kunde ordnas.

Nu har inte jag något med hur forumet sköts att göra, men jag är emot en egen forumdel. För det första finns det inte tillräckligt med underlag för ett eget forum, och för det andra skulle det isolera foldarna från resten av siten. Bättre att posta i ÖÄ/Hobby och fritid. (Tycker hela tråden borde flyttas dit)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)