Permalänk

Problem BBB 24/1

Har haft BBB nu i ett antal månader, utan nåt större fel. Men nu börjar modemet ibland att starta om, när någon ringer. Vad kan det bero på?

Permalänk

Vanliga orsaker.

1. Det sitter inte kopplat i 1a jacket (Har du nyligen kopplat i någon ny telefon?)
2. Du har förlängningssladd mellan 1a jacket och modemet.
3. Du har en paralellkopplad jackslinga
4. Mellanproppen från bredbandet som du sätter i 1a jacket saknar "brytpinne" (plastpiggen i mitten)
5. Filtret är pajj (har du brus i telefonerna?)

Kom inte dragandes med kommentaren "Men det har ju fungerat förut?". Sitter det t.ex. inte i 1a jacket... testa koppla det där istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Vanliga orsaker.

1. Det sitter inte kopplat i 1a jacket (Har du nyligen kopplat i någon ny telefon?)
2. Du har förlängningssladd mellan 1a jacket och modemet.
3. Du har en paralellkopplad jackslinga
4. Mellanproppen från bredbandet som du sätter i 1a jacket saknar "brytpinne" (plastpiggen i mitten)
5. Filtret är pajj (har du brus i telefonerna?)

Kom inte dragandes med kommentaren "Men det har ju fungerat förut?". Sitter det t.ex. inte i 1a jacket... testa koppla det där istället.

Tack för det snabba svaret.

1. Sitter definitivt i 1:a jacket (killen från Felia kollade upp det när jag installerade ISDN för ett herrans massa år sedan...)
2. Nej
3. Nej
4. "Brytpinne" finns
5. Nej, inget brus i telefonen.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är garanterat något av det han skrev.. Om det skulle vara fel på modemet skulle det vara tvärtom, modemet skulle bryta telefonin.

Permalänk
Medlem

Vilket modem har du??

xavi 7722+ ? eller xavi 5222+?

Hört att 5222 ska vara rätt kasst, hade en sån bytte tillbaks till 7222..
Kopplade om mina telejack .. Lödde på TP-kabel direkt på 1:a jacket och nu funkar allt perfekt går inte ner.. har även vart kontakt med BBB Support för att kolla mitt SNR och det va perfekt :).

Det inbyggda Filtret i 5222 ska tydligen vara kasst..

Visa signatur

P4 2.4B @ 3.1ghz vcore 1.7 orginal kylning asus p4b533, 512mb ddr333, GF3 ti200@230/520.
A64 3000+@2400mhz vcore 1.7, Waterchill KT12-30, Leadtek 6800nu 325/700@420/850

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Även om det är kasst så skulle det bryta telefonin och inte bredbandet.