Permalänk
Medlem

Acer Ferrari 3400 startar inte

Jag har haft min Ferrari i några månader. Idag när jag kom hem så startade den plötsligt inte som den ska.
Man hör att fläktarna går igång, men det visas ingen bild på skärmen, både num och capslock knapparna lyser men det konstigaste är att Power-ljuset blinkar i grönt och gult (grönt = dator på, gult = vänteläge)
Jag kan inte göra så mycket med tanke på att garantin inte gäller om jag öppnar den men jag har provat att ta ut batteriet och elkabeln, låta den stå i 20-30 min och sedan försökt starta den utan batteri.

Är detta ett vanligt fel? Har någon annan haft samma fel? Hur löser jag det? Några tips om vad jag kan försöka göra?

Visa signatur

Hemsida
Acer Ferrari 4000
"Hardware: the parts of a computer that can be kicked." / Jeff Pesis

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad*

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

tja tja har exakt samma problem som du... men vet ej vad det beror på ...ska kanske skicka in den på service...men är det nåt enklare problem vill man ju inte skicka iväg den osv...

vet inte vad jag ska göra..

Visa signatur

GTA V?

Permalänk
Medlem

Gör en backup på min externa disk när jag läser detta. Återkom gärna när ni vet vad det var för fel som orsakade problemet.

Visa signatur

Ferrarimissbrukare

Permalänk
Medlem

Jag skickade in den på service... det gick snabbt och smärtfritt, var inte där i mer än 1v och ups hämtade och lämnade vid dörren... big up till acer.

Visa signatur

Hemsida
Acer Ferrari 4000

Permalänk
Medlem

Funkar inte batteritricket lär det bli reparation...

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk

det är en ferrari vi pratar om.. man måste ju byta motor oljan ibland skoja bara med dig sa dom vad det var för fel på den?

Visa signatur

livet börjar vid 200km/h

Permalänk
Medlem

Det var som jag trodde moderkortet

Visa signatur

Hemsida
Acer Ferrari 4000

Permalänk
Medlem

tja nu har också jag skickat in min på rep. gick skitsnabbt (skitbra acer!!)

det stod ......m/b replaced

Visa signatur

GTA V?

Permalänk
Medlem

Kul att det gått så snabbt. Jag har Acer Advantage(3 år garanti) på min maskin, så om det uppstår problem vill jag att de hanterar det snabbt.

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium