Permalänk
Medlem

Fan va alla ska klaga på Glocalshit! de e väl inge fel me o aldrig ge ut ens närheten av den hastighet dem utlovar o att dem priserna dem säger på reklamerna är bara en liten del av alla andra telefon abbonemang man måste ha för o få det priset för sitt bredband. som sagt dåliga bredband är lågt, men glocalshit e lägre..

Visa signatur

Surl, spel: celeron D 2.8ghz, 1024mb ram, ASUS mobo, asus ax700 128mb, 120gb maxtor.

Permalänk
Medlem

vårat glocalnet 8/1 får vi ut typ 7.6 och 900kb på så det är ingen dålig bandbredd,Men det strular med att det kopplar ner hela tiden men det beror nog på tele linorna i huset.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

Jävla konstigt. Jag känner en som har glocalnet och han bor fyra mil utanför luleå.. inte fan har det varit några som helst problem samma kassa hastighet som hos morsan (0.5mbit) men hundra spänn billigare. Nu ska dom visserligen få 24/1 där och jag kanske 100/10 så det spelar ändå ingen roll

Permalänk
Medlem

Har ett problem med min uppkoppling, fick inte något svar i den tråden jag postade så jag provar här:

Jag har sen några månader tillbaka glocalnet´s 8Mbit ADSL. Det mesta fungerar bra, men något som är oerhört frustrerande är att mitt ip byts titt som tätt. Det kan vara allt i från en gång om dagen upp till sex gånger. Jag tror att detta kallas dynamisk ip. ??

Oerhört frustrerande när man sitter och spelar, och så helt plötligt disconnetar man och måste vänta 5 minuter innan internet kommer tillbaka.

Någon som vet vad jag kahn göra för att bli av med detta? Tipsa gärna om en guide eller liknande då jag inte är så "jätteleet" på dattagrejor.

Mitt modem är ett thomson Speedtouch 516.

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem

Det var lågt...

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Ludnis, jag skulle tro att anledningen till att du får nya ip är att uppkopplingen bryts. Orsaken till att uppkopplingen bryts kan vara många, men kontentan är att du med stor sannolikhet har för stor hastighet i förhållande till ledningskvalitén fram till modemet. Mitt råd är att du ringer supporten, beskriver ditt problem och frågar om det jag just har skrivit om, de kanske kan testa att sätta ner din hastighet en aningens för att se om det blir stabilare.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

En jävligt vanlig orsak som är svår att upptäcka (Krävs tekniskt kunnande+ utrustning eller teletekniker) för den här typen av fel är spänniing som smyger sig in på teleledningarna i ditt hus. Oftatst på lite äldre telekablar, Det kan vara en tv, stereo, eller en dator som orsakar detta. Hade ett jävla problem med detta. Hittade inte vilken apparat som läckte in heller (liten lägenhet, kunde inte möblera om) så jag fixade ett nytt telejack aldelles där telekabeln gick in i lägenheten och sen dess har jag haft stabil synk.

Permalänk
Medlem

samma problem för mig tappar tråden i tid och otid
det är bara 1 minuts tapp sen kan det funka i 2 sen tappar jag i 1 minut igen
glocalnet är suveränt jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Permalänk
Medlem

Jag hade grova problem med att jag tappade uppkopplingen precis när vi hade fått Glocalnet 8/1. Jag mailade med en internetsupporter och jag mailade honom lite IP-adresser på när det går och så vidare. Sedan fixades lite DNS-servrar-adresser vad jag vet och nu är det rätt så stabilt i alla fall. Men trevliga hastigheter får jag knappast, har aldrig kommit upp över 500 kB/s , haha. Men det gör ju inte så mycket egentligen tycker jag. Men jag förstår er, det är grymt irriterande när man tappar uppkopplingen sådär.

Visa signatur

Mac mini | M2 | 24 GB LPDDR5 | 512 GB SSD | macOS 15.2 Sequoia

Permalänk
Medlem

Jag är rätt nöjd med Glocalnet trots allt, men det är en grej jag stör mig på nåt otroligt, jag kan knappt FTP:a, får timeout heela tiden, och det är så till alla.. Först kunde jag inte ftp:a överhuvudtaget, så jag mailade dom, o då skulle jag forwarda port 21 till mitt IP, men nu får jag timeouts hela tiden istället.. (Vissa filer överförs, men efter lååång tid)