Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

P900 Akut; Alla kontakter borta

Hej alla. Har länge haft min P900 och massvis med kontakter i den. Alla vänners mobiltelefoner, adresser osv. Har länge vetat att risken att telefonen krashar och alla kontakter försvinner finns så idag bestämde jag mig för att vara duktig och synka in dom i min Win XP PC. Stoppade i min P900 i dockan och valde synkronisera kontakter. Allt gick som det skulle och jag tog ut telefonen ur dockan. Till min förvånad så låg inte en ända kontakt kvar i telefonen!!! Allt var raderat!! Gick in i Windows adressboken och där var det också jävligt tomt. Telefonen hade alltså synkat på fel håll dvs. ersatt allt i p900 från windows adressboken (som var tom). Så nu är alla adresser, kontakter, epostadresser osv. helt borta!! Finns det något sätt som gör att jag kan komma åt dom igen? /Behöver hjäääälp!! Johan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Konstigt fel måste jag säga.
Återställ från senaste backupen?

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)

Permalänk
Medlem

Ett problem bara. SE skickar inte med mjukvara för backup. Vansinne. Nokia PC suite sköter det med 3 klick typ..

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Jag fick med mjukvara för backup med min P900...

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oxygen
Jag fick med mjukvara för backup med min P900...

Det fick inte jag till min W800 som jag hade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Till alla telefoner i P-serien får man väl med SE PC suite som man annars kan ladda ner från deras hemsida. Där finns program för sync och backup.

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeth
Till alla telefoner i P-serien får man väl med SE PC suite som man annars kan ladda ner från deras hemsida. Där finns program för sync och backup.

Ja men du menar väl backup via Outlook då? Typ endast kontakter?
Jag menar backup som i backup av hela telefonen som man kan göra med Nokia PC suite. Och där väljer man backup och sen vart filens ska hamna och sen klart. Tror inte många vet hur man gör sync och backup mot outlook tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Ja men du menar väl backup via Outlook då? Typ endast kontakter?
Jag menar backup som i backup av hela telefonen som man kan göra med Nokia PC suite. Och där väljer man backup och sen vart filens ska hamna och sen klart. Tror inte många vet hur man gör sync och backup mot outlook tyvärr.

Nej, jag menar full backup av telefonen.

Men jo, det går att synca med outlook också om man känner för det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm det fanns inte med mitt PC suite. Är det olika till P serien och typ W800 alltså? Verkar så..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Hmm det fanns inte med mitt PC suite. Är det olika till P serien och typ W800 alltså? Verkar så..

Jo, det är väl mycket möjligt. P-serien är ju för lite mer "seriöst" (läs för företag) användande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja så vi andra är inte behov av backup nej tycker SE

Visa signatur

Permalänk
Medlem

programmen ja fick med min P800 (ja vet, gammal men det är ju sysertelefon) kunde både synca adressboken mot outlook och även göra en total backupp av adressbok o inställningar.

vad som kan ha hänt i ditt fal är väll att inställningarna i sync mjukvaran på datorn var att synca allt från datorn till nallen, i och med att den inte fann något på datorn så blev det tomt på nallen. man brukar få ställa in att den ska kombinera både datorns i nallens adressbok. men kan ju ha fel, var rätt länge sen ja pysslade med det där

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Själv använder jag Fma och tycker det fungerar kanon.
http://fma.sourceforge.net

Du har inte sparat på ditt sim-kort så du kan få fram det på så vis?

Mvh Magnus

Visa signatur

Unix brings the power.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ifconfig_up
Själv använder jag Fma och tycker det fungerar kanon.
http://fma.sourceforge.net

Du har inte sparat på ditt sim-kort så du kan få fram det på så vis?

Mvh Magnus

Den stöder väl bara T610, K700 och K750?

Visa signatur