SB Audigy + Quake 4 + OpenAL = Lagg?

Permalänk
Medlem

SB Audigy + Quake 4 + OpenAL = Lagg?

Är det någon som provat denna kombinationen och vet om det fungerar hyffsat? Vet att t.ex. Audigy2 hinner inte riktigt med och spelet går oerhört långsamt. Rent logiskt borde ettan vara slöare.

// Henrik E

Permalänk

Jag sparar ihop till ett X-Fi Fatal1ty 64MB just av denna anledning, med det kortet vet jag att det funkar.

// Henrik E här också <---!!

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Är ju så satans dyrt dock ;).

Permalänk
Medlem

Jag kan köra OpenAL med mitt Audigy 2 Value, och det går inte sakta. Det går snarare snabbare känns det som. Bättre ljud är det dessutom, enligt mig. (kanske bara inbillning men ändå)

Har du tankat OpenAL-drivisarna till kortet?

Men vad tjänar man egentligen på att köra OpenAL?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Jag kan köra OpenAL med mitt Audigy 2 Value, och det går inte sakta. Det går snarare snabbare känns det som. Bättre ljud är det dessutom, enligt mig. (kanske bara inbillning men ändå)

Har du tankat OpenAL-drivisarna till kortet?

Men vad tjänar man egentligen på att köra OpenAL?

Ljudet i Quake 4 är verkligen uselt om man inte kör OpenAL. Proffisionella gamers tycker det är ospelbart och jag tycker detsamma efter en hel del multiplayer-spel. Låter som att ljudet kommer i ryggen, sen vänder man sig om, och sen får man en raket i ryggen, etc :). Prova att stänga av OpenAL och spela får du se om du märker någon skillnad :).