Permalänk
Medlem

MP3-spelare förslag.

Jag söker efter en mp3-spelare som uppfyller mina kriterier men har hittills inte hittat någon.

-1Gb minne minst
-FM-radio
-Lång batteritid (minst 30 timmar)
-USB 2.0
-Ingen programvara krävs för att föra över låtar.

Kosta vad det kosta vill, men jag vill ha en sådan mp3-spelare!!! Jag har hittat ett par som varit nära (Iriver har nån modell, men där krävs det programvara för att föra över låtarna, Sony har nån modell, men då är det USB 1.1, Samsung har nån modell, men där är det ingen FM-radio...)

Finns det någon spelare som uppfyller mina krav eller måste jag vänta...?

Om det finns nån som vet någon som uppfyller mina krav skulle jag vara extremt tacksam.

/Tobias

Permalänk
Inaktiv

Vet att denna inte riktigt ställer dom kraven du har (faller på batteritiden).
Men det är en grymt bra spelare iaf.
http://www.m-bird.se/product_m-birdxt-22s.asp

Permalänk
Medlem

Fick min iAudio U3 imorse och jag är SUPERNÖJD. Den väger absolut ingenting, den är liten, LCD display:en är hur bra som helst (går faktiskt att se på småfilm/serier!), smidigt att överföra låtar, spellistor, EQ m.m.
De medföljande Koss Spark the Plug snäckorna var också riktigt sköna, blev ett kombopaket.
Ljudet är på top btw! Batteritiden är på 20timmar..

U3 512MB kostar ca 1600:- och 1GB versionen ca 2000:-

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

Ok, tack för att ni tar er tid att svara, men batteritiden är lika viktig som de andra kriterierna så de faller på det båda två... Jag är ute efter en spelare som lyckas fylla alla mina krav.

Permalänk
Medlem

Du vet om att USB1.1 och USB2.0 kan vara lika långsamma?
(Allt enligt USB-spec)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Fick min iAudio U3 imorse och jag är SUPERNÖJD. Den väger absolut ingenting, den är liten, LCD display:en är hur bra som helst (går faktiskt att se på småfilm/serier!), smidigt att överföra låtar, spellistor, EQ m.m.
De medföljande Koss Spark the Plug snäckorna var också riktigt sköna, blev ett kombopaket.
Ljudet är på top btw! Batteritiden är på 20timmar..

U3 512MB kostar ca 1600:- och 1GB versionen ca 2000:-

Fixa bilder på spelaren om du ahr en kamera

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Jag Beställde en sån här igår,

http://www.mp3cd.com.ua/i/iriver_ifp-795/iriver_ifp-795_galb_...

Har läst mkt överallt och den verkar vara mycket bra.

Enda nackdelen som jag ser med den, är att man måste ha en sladd för koppla den till usbn, och man måste ha ett program för att föra över.
Sen så tror jag att det går göra den till en usb mass storage enhet genom att uppgradera den, men är inte 100% säker.

Visa signatur

[FD North XL]--- [B650E-F Rog Strix] ---[Ryzen 9800x3d]--- [Ek nucleus 360]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 2TB]---[TridentZ 2x16gb 6200mhz CL28]---[MSI 322URX Oled]---[HyperX Cloud Alpha]---[Logitech G pro duperlight]---[Asus ROG Flare ll]----> Win11

Permalänk
Medlem

Det går att göra IFP-795 till en UMS-enhet. Då får du navigera runt bland mapparna, det är enda skillnaden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

sitter och lyssnar på min U3 just nu och jag är också supernöjd. har provat den med min stationära förstärkare och högtalare också (med endast effektförstärkning påslaget) och ljudet är riktigt riktigt bra. har tittat på Vänner på den och det går utmärkt.

det enda jag har att klaga på är att dom hörlurar jag fick med sög totalt, inga Koss Spark the Plug där inte. vet inte hur det kommer sig att jag fick andra :S

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

tva - Nej, jag hade ingen aning om att USB 1.1 och 2.0 kan vara lika långsamma... Så man måste alltså gå in och kika på överföringshastigheter för varje spelare då? Jobbigt... Vad är bra och vad är dåligt i överföringshastighet?

cookie - Jag har också fått nys om Irivers IFP 700-serie och de verkar intressanta. Har också läst att de ska gå att uppgradera så ingen programvara krävs för att föra över låtar. Jag har också läst att den uppgraderingen gör överföringen långsammare, någon som kan verifiera detta? Hur mycket långsammare i så fall?

Genome - Vad menar du är skillnaden om man uppgraderar firmwaren? Navigera runt bland mapparna till skillnad från vad?

Permalänk
Medlem

Om jag minns helt rätt förlorar du databas-möjligheten med UMS mjukvara, men det var länge sen jag pysslade med en IFP-modell.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

En iAudio x5L ska jag få imorgon, brorsan har en likadan och han är helnöjd med sin.

30 gb minne, bra(!) hörlurar som medföljer, kolla på film o sånt, 35 timmar batteritid, radio, usb2 och heller inte så himla dyr

Permalänk
Avstängd

jag har en Iriver 799:a och ja överföringshastigheten blir långsammare med ums-firmware...

Tar väl ca 20+ min att fylla den helt (1gb)...

En del tycker kanske det e länge, jag tycker det e acceptabelt pga fördelarna med ums...

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

Jag har en iAudio X5L och har haft den i kanske 4-5 dagar och är verkligen supernöjd!

Ljudet är verkligen underbart! Och batteritiden verkar ju hålla hur länge som helst. Ser på film, lyssnar på musik och trots allt evigt simpsons-tittande så rör sig inte batteri-mätaren

Det är en spelare jag rekomenderar varmt. Den kostar en slant, men man får enligt mig vad man betalar för.

Permalänk
Medlem

Hehe, får själv min iaudi x5l för 700 spänn hehe

hur blir kvalitén på filmerna då?

Permalänk
Medlem

CSM101 : Åh fan betalade bara 3100 kr mer än dig då hur kan det komma sig att du får den så billigt?

Det blir faktiskt betydligt bättre än vad jag väntade mig (hade inga högt ställda krav på video/bild) men TV-serier som simpsons, south park funkar utmärkt.

Men ljudet, jag säger bara det. Då äger jag en iRiver (både med HDD o en flash) och jag tycker nog faktiskt iAudio låter snäppet bättre. Jag har Koss Porta Pro som referens och är ingen audiofil, men den "tyngden" man får med denna spelaren är helt underbar.

Permalänk
Medlem

Andersz: som del av en kompensation.

Fick den idag och hela skiten stinker kvalité när man öppnar lådan och tar ut den... Drog över alla låtar jag hade o det är äckligt bra ljud i hörlurarna... synd bara at sladden är i det kortaste laget...

Permalänk
Medlem

iRiver U10 är sjukt het ^_^

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk

Nångon som kan berätta vad UMS är ??

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Avstängd

UMS= USB MASS STORAGE, dvs när du pluggar i spelaren dyker den upp som en flyttbar hårddisk, mer specifikt så kan du dragga o droppa mappar med mp3or som du sedan kan spela direkt i mp3spelaren, dvs du behöver inget extra program för att föra över musik (iTunes,Musicmanager eller dyl)...

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Andersz: som del av en kompensation.

Fick den idag och hela skiten stinker kvalité när man öppnar lådan och tar ut den... Drog över alla låtar jag hade o det är äckligt bra ljud i hörlurarna... synd bara at sladden är i det kortaste laget...

Har X5:an och är också helnöjd. Koppla in ett par koss porta pro eller något annat så får du ännu finare ljud:D

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk

Tack Fo'shizzle.
Då fattar jag exakt! Bra system sådär.

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk

creative zen nano har bara 18-timmars batteritid, men man kör med vanliga AAA batterier så det är bara att byta när de är slut.

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk
Medlem

Vart hittar man IAUDIO U3 billigast?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
Har X5:an och är också helnöjd. Koppla in ett par koss porta pro eller något annat så får du ännu finare ljud:D

Jag har L-versionen och är superdupernöjd med den. Hörlurarna tycker jag är ganska bra faktiskt, har bara problem med den vänstra, den vill inte sitta kvar i örat... har alltid haft det problemet