Permalänk
Medlem

Billigast möjliga dator?

Till min käre mor. Den måste dock ha 256 i interminne, och vara ny från affär och hon vill inte heller ha någon dator i delar, utan allt måste vara klart. Alltså:

Minst 256mb intern
gärna CD-brännare
operativsystem
annars det absolut billigaste som finns..

-det billigaste jag hittat hittillls är på Dell samt Onoff och där kostar dom ganska precis 3500.-, vilket ju är hemskt billigt, men ifall det går att tjäna någon hundring till så är det välkommet.

Permalänk
Medlem

Ska du ha skärm/Tangentbord/Mus/Högtalare ???

Tvunget att köra windows? (Isf får du nog ta någon dator från någon större kedja)

Du kan ju gärna specificera dig lite!

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

fog. Ursäkta. Nej, bara burken tack och inget annat. Jo, Windows bör det vara.

Fraggel. Intressant!(korrektion. nej, det blev nog inget billligare detta tyvärr. Ingick ju inte operativsystem heller så.. tack ändå)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jo, det jag har hittat. 3500:- är nog det billigaste man kan få det för då, det är ju billigt som tusan bara det!

Permalänk

roVVel, båda dina är ju utan OS.

Visa signatur

Yertle the Turtle
Yeap.

Permalänk
Medlem

ja, jo iofs. men eftersom de båda är billigare än 3500:- så kan man ju köpa till det...

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Re: Billigast möjliga dator?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimmy_28
Till min käre mor. Den måste dock ha 256 i interminne, och vara ny från affär och hon vill inte heller ha någon dator i delar, utan allt måste vara klart. Alltså:

Minst 256mb intern
gärna CD-brännare
operativsystem
annars det absolut billigaste som finns..

-det billigaste jag hittat hittillls är på Dell samt Onoff och där kostar dom ganska precis 3500.-, vilket ju är hemskt billigt, men ifall det går att tjäna någon hundring till så är det välkommet.

Jag rekommenderar verkligen att du uppgraderar Dellens processor till 3.06 GHz (325 kr) och internminnet till 512 MB (250 kr). Alternativt väntar du till de byter erbjudande, gratis norton är ju iofs ganska bra..