Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Epoxy lim? + en till fråga

Jag ska byta kylning på mitt grafikkort, och då ska jag kanske byta minneskylarna. För att fästa dom nya ska jag använda Epoxy lim, för den tål värme bra, släpper igenom det och förbättrar värmeöverföringen överlag. Jag ska antingen köpa denna, eller 53341 på kjelloco.se... är bägge "riktig" epoxy? Leder dom värme lika bra? Samma prestanda?

Andra frågan: Är baksidan viktigast att kyla på minnena, eller framsidan? Isåfall, hur ska man göra om man köpt egna flänsar? Sätta på bägge sidorna? Kommer det inte bli för mycket vikt? Kommer mitt grafikkort klara vf700cu och alla dessa? Om jag nu ska ha på baksidan, hur tusan fäster jag dom?? Det är en massa saker på baksidan, så den är inte alls lika slät som framsidan eller så. Kontakten blir inte särskilt bra. Har någon bilder på hur dom gjort?

Permalänk
Medlem

Känner inte till nån som har kylt baksidan på minnen...
Det är möjligtvis inte så att du har minnen på båda sidor av graffekortet?
Flänsarna du länkade till ser lite "täta" ut, det kommer inte speciellt mycket luft mellan dom springorna

Visa signatur

Stora: Phenom X4 965 @ 4,0GHz @1,43V, 8Gig DDR3 Ram, HD5850 725@1000MHz, Rejäl H2O
Andra: Opteron 144@2,79GHz, 2Gb ram, 2st 8600GT i SLI, vmod, extra kondensatorer, H2O
Tredje: 3700+@2,81GHz, 2Gb ram, 8800GT, H2O
Bärbar: Asus G53JW i5 2,9@3,3GHz, GTX460 625@800MHz, 4Gig DDR3, 1Tb, Modifierad kylning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mauno
Känner inte till nån som har kylt baksidan på minnen...
Det är möjligtvis inte så att du har minnen på båda sidor av graffekortet?
Flänsarna du länkade till ser lite "täta" ut, det kommer inte speciellt mycket luft mellan dom springorna

Jodå, att kyla baksidan är nog rätt vanligt. Och ja, det är tätt mellan flänsarna, men det ska nog gå. Men du har rätt, det blir svårt för luften att komma ordentligt emellan. Alla förlsag mottages annars.