Permalänk
Medlem

Frågor om Remote Desktop

Hej!

Jag kör windows XP Pro på min dator och har aktiverat Remote Desktop.
Ja vill att det ska fungera som så att när ja ansluter till min dator från en annan dator så ska mitt skrivbord komma upp och inte behöva logga in på mitt konto, för nu så måste jag logga in på mitt konto och då blir jag utloggad från mitt konto som redan är inloggat och alla program stängs ner, förstår ni eller måste jag utveckla mera?
Jag vill med ao att det ska fungera som VNC

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

WinXP funkar inte så, stödjer bara en fjärranvändare åt gången och loggar ut tidigare användare (även om den är lokal). Möjligt att det finns nån patch eller liknande på nätet dock.

Permalänk

DU får helt enkelt använda UltraVNC med mirror drivarna så blir det som du vill samt lika snabbt osm remotedesktop

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem

ok, problemet är att jag måste använda remote desktop, från den plattsen ja ska ansluta till min dator ifrån så är bara port 3389 öppen..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Permalänk
Medlem

man kan väl iof välja vilken port vnc ska köras på.. så du kan ju köra vnc över port 3389

Visa signatur

Hustomte