3D Mark 06 UTE NU !!! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
http://service.futuremark.com/orb/projectdetails.jsp?projectT...

4409p Nada clock
Känns som om man borde uppgradera sin Cpu en smula.

Precis vad jag sitter och tänker på Men blir inget nytt förens socket AM2

Permalänk
Medlem

laddade ner programet 2 gånger när jag klickar för att installera vill den inte starta har aldrig hänt så nån som har samma problem?

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K @ 5G | ASUS Z390F | 32GB | 2080Ti | 34" 21:9
* ⌨️ DAREUS | 🖱️ Glorious O | 🎧 Audeze Maxwell | 🥽 Oculus Rift S | 🎮 PS4 | PS5
* 📱 Iphone 12Prö | 🎧 Airpod Prö | ⌚ Applewatch 6

Permalänk
Medlem

Känns lite som om Futuremark har hoppat över sitt mönster på sina benchmark-produkter: 01,03,05,0(7)6?

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murek
laddade ner programet 2 gånger när jag klickar för att installera vill den inte starta har aldrig hänt så nån som har samma problem?

Testa igen och ta "spara över" installationsfilen.

Permalänk
Medlem

Intressant att P4HT verkar få rätt bra CPU poäng. HT Power to the people;)

3109p med AMD riggen i sign. (1777p CPU)

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Medlem

Också besviken på 3dm06. Förutom deep freeze bara en mer krävande variant av 3dm05 + 2 idiotlaggande cpu-test mitt i mellan grafiktesten.

De kunde ju lagt cpu-testen sist så man slipper det om man vill köra HDR-testen.

edit:

och var tog det här demot vägen?

edit 2:
Såg precis att testet körs default i 1280x1024 vilket är en av anledningarna att det är så krävande.

Permalänk

872 3DMarks med en AMD64 3200+ 1GB RAM och 9800Pro

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
Testade nu och fick 1465p med mitt X850XT @ PE och med processorn i sign klockad till 3,8ghz... otroligt dåligt resultat tycker jag när jag ser de med X800GTO klockat till X850XT PE som får bra över 2000p... till och med de med X800XL får högre än mig?

Vadå till och med dem med X800XL=D

Permalänk

nåja låter bilden tala sitt klara språk
fy attans vilket monster

ja nästa dator i fratiden blir liknande

FX-60
2-4gb ram
2x X1900XTX(el motsvarande då)

ja snabba diksar o så

för denna dator börjar bli over the hill liksom

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Roligt att läsa att folk tycker det är fult/ooptimerat/värdelöst som om det här skulle vara nåt spel (nu finns det iofs ett spel med i fullversionen vad jag förstått). 3DMark handlar som vanligt att testa grafikkortet mer än vad de spel som finns ute på marknaden nu gör. 3DMark03 gav en fingervisning om hur SM2.0 prestandan var för korten som fanns på marknaden vid den tidpunkten och 06 kan ju mycket väl göra samma sak vad gäller SM3.0.

I dagsläget är det ju knappt nåt spel som utnyttjar det SM3.0 har att erbjuda. 3DMark skall enligt Nicklas hos Futuremark alla "key features" i SM3.0 utom en:

Citat:

Key features of ShaderModel 3.0 used in 3DMark06:

- vPos Register
- Derivative Instructions
- Dynamic Flow Control
- Large number of interpolators
- Large number of constants
- Large number of instruction slots
- Texture instructions with explicit LODVertex
- Vertex Texture Fetch (Required in the Shader Particles feature test)

3DMark06 uses all key SM3.0 features, except for vFace Register.

Man kan läsa här vad han har att säga om man är intresserad: http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=26232&page=8

Permalänk
Medlem

7484p (cpu @ 2.45ghz / gfx @ stock)

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=2037

Permalänk
Medlem

så kommer den..... 7484.... pfff jag fick stadiga

2563 !

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=3177

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilka drivrutiner som 3DMark06 fungerar bäst med?

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

Får se vad jag får
Fick 500 på 3dmark 05 XD
Måste köpa nytt graffe

Permalänk
Medlem

när jag ser att ett geforce 7800gtx får runt 20-30 fps samt en amd dualcore får o.6 fps kommer jag inte ens ha tanken att prova det på min maskin.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
när jag ser att ett geforce 7800gtx får runt 20-30 fps samt en amd dualcore får o.6 fps kommer jag inte ens ha tanken att prova det på min maskin.

Haha nej det är nog ingen ide. Själv bojkottar jag härmed 06'an. Tycker det är piss att folk med Dual-core som även körs i lägre hastighet ( än min prolle ) får mer än dubbelt så mycket CPU poäng. Då kan man ju tolka 06'ans resultat som att folk med betydligt sämre datorer i helhet får " o förtjänta " poäng bara för att de har dual-core. Jag fick typ 950p för min prolle, det gör mig förbannad.

Edit: Kan inte nån tala om varför det står ( i " system details " ) :

Driver Status Non WHQL - Not FM Approved

Vad menas med detta och vad ska jag göra åt det???

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Haha nej det är nog ingen ide. Själv bojkottar jag härmed 06'an. Tycker det är piss att folk med Dual-core som även körs i lägre hastighet ( än min prolle ) får mer än dubbelt så mycket CPU poäng. Då kan man ju tolka 06'ans resultat som att folk med betydligt sämre datorer i helhet får " o förtjänta " poäng bara för att de har dual-core. Jag fick typ 950p för min prolle, det gör mig förbannad.

jag fick mer än dig med en intel p4 processor som går i 3500, hur kan de gå till? HT?

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem

Frågar eftersom ingen svara på nyhetsavdelningen.. Är SP2 ett krav vid installationen ?

Permalänk

Varför skulle datorer med Dual-Core processorer vara sämre än andra för att de har lägre klockfrekvens? De har ju två kärnor med lägre frekvens istället för en med lite högre.

Dessutom så är testet inte riktigt för dagens hårdvara. Futuremarks benchmarkprogram används alltid flera år efter de är släppta.

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hock
jag fick mer än dig med en intel p4 processor som går i 3500, hur kan de gå till? HT?

Förmodligen eller så har klock-frekvensen större betydelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Edit: Kan inte nån tala om varför det står ( i " system details " ) :

Driver Status Non WHQL - Not FM Approved

Vad menas med detta och vad ska jag göra åt det???

Du ska inte göra nåt. Antingen använder du beta drivrutiner eller så har inte nvidias drivrutiner blivit godkända av microsoft WHQL.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deepsilent
Varför skulle datorer med Dual-Core processorer vara sämre för att de har lägre klockfrekvens? De har ju två kärnor med lägre frekvens istället för en med lite högre.

Dessutom så är testet inte riktigt för dagens hårdvara. Futuremarks benchmarkprogram används alltid flera år efter de är släppta.

Jag menar inte att de är sämre men jag tycker att det är för stor skillnad poängmässigt eller vad man ska säja. Bara för att man har 2 kärnor behöver man inte få mer än dubbelt så mycket poäng som en 1 ( en ) kärnig. Men du har rätt. 06 är nog ämnat för morgondagens datorer. I dag så ger 05'an ett mer rättfärdigt och " lättare tolkningsbart " resultat...

T-Unit Tack för svaret, men jag kör ju med drivisar från nvida. De som alla andra har. Men men, om det bara rör sig om microsoft jäkla godkänning så är det skit samma. Bara det inte gör så att jag tappar prestanda ( eller 3dmark poäng )

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Får man verkligen dubbelt med CPU-poäng om man har en Dual Core? Det låter lite dåligt, det har du rätt i.

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deepsilent
Får man verkligen dubbelt med CPU-poäng om man har en Dual Core? Det låter lite dåligt, det har du rätt i.

Mer än dubbelt, och ja, det suger...

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

3796 poäng!

Permalänk

Hittar inga bra sidor att tanka på.. ligger på MAX 50 på alla.. =(

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

6677, inte så illa tycker jag....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
6677, inte så illa tycker jag....

Jag får 800p mer än dig och då körs din processor i 400mhz mer, konstigt

Permalänk
Medlem

Du har dual core FreeMan, tror det är skillnaden...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Du har dual core FreeMan, tror det är skillnaden...

Trodde Operton var dual-cor