Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Strömförbrukning 7800GT

Läste just om att mitt 7800GT drar runt 56W som max:
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/gpu-consumptio...

Jag har för mig att agp-porten kunde leverera 75W. Kan inte pci-e porten göra det med? Vad levererar den isf?

Anledningen till att jag frågar är att man ju måste koppla in en extra strömkälla till grafikkortet.

Permalänk

Googla lite på PCIe ?

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

"Tack så mycket för hjälpen"

Hittar inte någon sida där de skriver det. Du kanske har en du vill dela med dig med?

Permalänk
Medlem

PCI-E porten kan ge 75W, AGP porten klarar inte så mycket.

Permalänk

Då har du sökt dåligt.
Sök på power consumption nvidia 7800GT review

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

va inte helt lätt o hitta...

"The original PCI Express specification defines graphics cards with up to 75 watts of power. In addition, a new high-end PCI Express graphics specification is under development that defines cards of up to 150 watts. These higher power levels accommodate the requirements of graphics adapters, which currently peak at 41 watts for mainstream AGP cards and 110 watts for AGP Pro 110 cards"

source: http://www1.us.dell.com/content/topics/global.aspx/vectors/en...

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)

Permalänk
Medlem

Ok, tackar så mycket.. men det borde ju betyda att jag inte behöver den extra strömkällan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blp
Ok, tackar så mycket.. men det borde ju betyda att jag inte behöver den extra strömkällan?

Kontakten i sidan på grafikkortet menar du eller? Nej du behöver ha den i för att kortet ska funka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej precis, men den klockar ner sig automatiskt om den inte har den sladden.. så jag tänkte att man kanske kan komma förbi det på något sätt då den faktiskt inte behöver den extra effekten

Permalänk

Hur har du tänkt dig det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Frågan är väl hur mycket ampere PCI-E-porten kan leverera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Frågan är väl hur mycket ampere PCI-E-porten kan leverera?

Nej, därför att den levererar en viss effekt och en viss spänning. Strömmen räknas ut genom formeln I=P/U

Visa signatur

Epox 8NPA-SLI | Amd64 3000+ (s754)| 1GB | 7800GT
3DMark05 - 8426 | 3DMark06 - 4086