Permalänk
Medlem

VA?! kan inte tro mina öron Ah, nu funkar min plugin, kom på det.....
Nån som vet varför det flyter på bra med min kompis Kyro 2 och hackar apa med mitt GF 2 MX? Trodde de var likvärdiga..... iof har han mer ram och 400 Mhz snabbare dator, men endå??

Permalänk
Medlem

BTW: Jag hittade nån sida som visade all unika items, i ordning, så som tex. handskar, soulgems, hjälmar osv.... nån som vet adressen? har nämligen tappat bort den... den är hosted av mouse.net tror jag?

EDIT: Var ingenting hittade den nu!! http://www.m0use.net/~uesp/morrow/espmor.shtml

EDIT 2: Vet nån vart jag kan få tag på "fortify strenght" och "shield" spells? helst en riktigt bra shield

Permalänk
Medlem

Behöver typ hjälp. jag träffade en kvinna när jag vandrade omkring .hon bad mig att hjälpa henne att hitta till en stad. jag tackade ja. .då kommer en fucking flygande sak o dödar mig. jag får aldrig in nått slag på saken... han dödar mig hela tiden.. vet inte hur jag ska få död på honom. redan försent o köpa bättre vapen o jag kan inte springa ifrån honom. igentligen skulle jag vara magiker så men vet inte hur man blir det.

så frågorna:

1.Hur tar jag lättast död på den där flygande saken.

2.Hur/Var ska jag göra/gå för att bli magiker???

3.Tog feta russningen från en låda. sen snacka jag med en vakt då sa han att jag hade snott nått och antingen kunde betala o lämna tillbaka eller gå till rättegång. frågan är hur tusan fick han reda på att jag hade snott ?? och hur gör jag för att dom inte skall få reda på att jag har snott nått.?

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Avstängd

sweman2k:

1. Var det en cliff racer? Fågelaktig grej med tre vingar (två åt sidorna, en uppe)? Om ja, slå ihjäl den. Ifall du inte klarar av det så får du träna tills du gör det. Ta potions också.

2. Du börjar med att skapa en gubbe med attribut som är optimerade för en magiker. Annars kan du göra som jag, träna både fighting och magi. Dock ska du inte låta magiträningen sinka ner fighterträningen.

3. Var det möjligen en sån här?
http://www.m0use.net/~uesp/morrow/hints/images/ar_indoril.jpg
En Indorilrustning? En sån där som ser ut likadant som vakternas? Ifall det var en sån så kan jag tala om att det är omöjligt att bära dem, då det bara är vakter som "får" bära sådana rustningar, och de vet att du inte är vakt.

Annars så kan du sno allt som inte bevakas. Det räcker med att stå bakom en pelare eller nåt så kan du sno hur mycket du vill.

Ifall du har bounty och snackar med en vakt så räknas det som att du erkänner, alltså får du pröjsa och lämna tillbaka dina stulna grejer. För att kolla bounty så högerklickar du och scrollar längst ner i attributlistan, där ser du din bounty. Ifall du vill bli av med den utan att torska något (förutom stålar) så kan du antingen slänga hela inventoryn förutom guldet (eller så slänger du bara det du har snott, dock kan det vara lite svårt att urskilja stöldgodset efter några timmars spelande) på marken innan du snackar med vakten eller så kan du gå med i thieves guild, de har folk som fixar bort bountys till halva priset.

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

hmm minns inte riktigt men den hade en lång svanns..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Avstängd

Slog den med svansen?

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

ibland slog den med svansen, ibland med ansiktet. har en till fråga.

hur tar man död på fiskarna i vattnet?? får aldrig in ett slag på dom heh.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

en sak till som e jobbigt.. JAG träffar aldrig när jag slår.. Jag slog typ 10 slag på en råtta och inte ett enda slag träffade. vad e fel?????

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
en sak till som e jobbigt.. JAG träffar aldrig när jag slår.. Jag slog typ 10 slag på en råtta och inte ett enda slag träffade. vad e fel?????

Du är dålig med den vapentypen du använder.
Kolla vilken typ av vapen du är bra på (shortblade, longblade, marksman, blunt, axe) och använde den typen av vapen.

Sen blir du ju bättre på att använda vissa typer av vapen om du använder dem mycket.

Du kan ju inte köpa en pistol och förvänta dig att alltid träffa det du siktar på när du aldrig använt ett sådant vapen på, du blir bättre genom att öva

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

oK Men det är meningen igentligen att jag ska vara lite fighter , lite magiker.. fast jag skapade en magi av en snubbe. fire damage och köpte den sen men nu hittar jag inte den nån stanns?? Alltså man kan skapa egna magier men när jag gör det o sen köper den så kan jag inte använda den för jag ser den inte nån stanns. hur tar man fram o använder magi?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Har en quest när man ska (döda?) några tror jag.. 5 st bovar .. det heter bloodbath tror jag.. Vad går uppdraget ut på ? och hur klarar jag den.. SEn andra frågan:

En kille vill att jag ska hitta en cube innan han berättar nånting till mig. har försökt hittat den men kan inte hitta den. Är den vid ruinerna där det blåser upp till en sandstorm??? Issåfall e jag ganska död för mina vapen fungerar inte på dom där råttmänniskorna.. plz help.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Avstängd

Du borde nog läsa igenom manualen som ligger i kartongen. För du har väl köpt spelet?

Magierna: Killen i början (där man skapar sin gubbe) talade om hur menygrejen som man får upp vid högerklick funkar.

Balmora bloodbath: Du ska gå in i balmora council club och slakta fem pers (jag slaktade alla som var i huset). Förvänta dig inte att klara av det i början.

Killen i fighters guild: Vänta med Caius Cosades' quests tills du har gått upp i level lite.

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

Det är väl bara hålla över "siktet" på djuret så står det vad det är eller? Har jag fel, har inte spelat på väldigt länge.. Har tröttnat på den dåliga prestandan min dator gör ifrån sig.. Blir snart ett byte..
Angående att du missar med vapnet. Det kan ju ha att göra med din Fatique (den gröna mätararen i det nedre vänstra hörnet) Är den slut så träffar du i princip aldrig när du slår någon/något.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jo jag har boken men min engelska e dock inte så bra. . men en fråga till ... Jag ska hämta den där cuben .. men jag hittar inte den..

Jag döda en snubbe med feta hammaren.. tog tid men klarade.. har kollat överallt efter den där cuben med text som en kille vill ha innan han berättar nått till dig... plz var finns den i grottan?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

jag undrar om nån vet varför mitt Morrowind "hoppar ut"till windows hela tiden?! Jag har lagt in en crack (så jag slipper krångla med min cd skiva varje gång... dessutom så ska det flyta bättre) så kan det vara därför??

BTW: Jag berättade om varför jag använde cracken för att ingen skulle tro att jag använder någon form av piratkopia.... rekommenderer föressten er att avända en crack... mycket smidigare

Permalänk
Medlem

btw finns en väg man går ner för trappor så e det lava under marken och lite längre fram finns en snubbe .. sen 2 sidor med massa lådor o sånt sen i mitten lite längrefram en dörr som inte går o öppna.. hur öppnar man den?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
btw finns en väg man går ner för trappor så e det lava under marken och lite längre fram finns en snubbe .. sen 2 sidor med massa lådor o sånt sen i mitten lite längrefram en dörr som inte går o öppna.. hur öppnar man den?

Hur du hittar kobuen har reda förklarats 3 gånger i tråden.
Jag skulle rekomednera att du läser igenom hela.
Det är ganska mycket, men du lär hitta ganska många bra tips

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhed08
jag undrar om nån vet varför mitt Morrowind "hoppar ut"till windows hela tiden?! Jag har lagt in en crack (så jag slipper krångla med min cd skiva varje gång... dessutom så ska det flyta bättre) så kan det vara därför??

BTW: Jag berättade om varför jag använde cracken för att ingen skulle tro att jag använder någon form av piratkopia.... rekommenderer föressten er att avända en crack... mycket smidigare

Det beror nog inte pga att du byt ut exe filen utan att MW är buggigt. Hoppas ut för mig en massa också. Är bara stå ut med det tills det kommer en ny patch. (fast det kan iofs vara mina grafik drivrutiner som strular också)

Permalänk
Medlem

Jodet är väl MW som är bugg......[skryt] men får se om det går bättre med mitt nya GF 4 4400 som jag beställt [/skryt]

Permalänk
Medlem

Den där "hoppar ut till windows" buggen har nästan alla. Fattar inte att dom inte kan fixa den.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

ja, det är verkligen skummt att de inte fixar det
Hmmm, gick med i Mages guild nyss (vid level 54) känns som att missionen är lite larvigt lätta Men kommer de bli en utmaning senare i spelet eller??

BTW: Vart kan jag få tag på Grand Soulgems???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhed08
ja, det är verkligen skummt att de inte fixar det
Hmmm, gick med i Mages guild nyss (vid level 54) känns som att missionen är lite larvigt lätta Men kommer de bli en utmaning senare i spelet eller??

Utmaning när du är level 54? Jag tror inte det.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
VR-fantast

Jag rekommenderar detta ljudplugin...

10mb är det !! massa nya ambient sounds, mycket bättre fotstegsljud, rustningar som klangar o vapen som klingar

Det är den som är längst ner på denna sida : http://www.morrowindcorner.com/UpMods/

edit :

Readme vad den gör :

Improves creature sfx for Atronarchs, Skeletons, and Centurions
-Appropriate hit sounds mixed into Screams (etc. Centurions create a metallic *clang* when hurt)
-More detailed Moans (idle) and Roars (attack) for Atronarchs and Skeletons
-Reverb effects added to Cliff Racers

Further improved feet sounds
-Tons of foley effects added to boot sounds, depending on the type (Light, Medium, Heavy) of boots being worn (etc. Sound of shuffling armor and chains when moving with Heavy Boots)
-Creatures now make appropriate default falling sounds upon death, new ones for Ghosts and Atronarchs

Fixed problem with some of the longer ranged sounds not playing, such as the Ghostgate Barrier rumble

More previously unused sounds implemented one way or another

A few minor fixes here and there to some sounds

Version 1.0:

Adds 29 new region-specific ambient sounds
-Including birds, crickets, and swamp life
-Some of the wind sounds recreate that rustling-in-your-ear effect

Stereo Ambient Loops for different types of weather and sound IDs for all thunder sounds (requires editing of Morrowind.ini)

Improves dynamics and quality of current feet, environment, combat, and magic sounds...
-Most sounds that came with the game but weren't used for whatever reason are now implemented
-Unique footstep sounds for EACH Atronarch and Undead creature, new flapping sounds for winged creatures
-More intense magical bolt sounds, improved sfx for magics commonly used to cause damage to a target
-New high quality swooshing and punching, more foley effects for armor hit sounds, and various samples of gore added to damage and critical hit sounds

Permalänk
Medlem

Ska kolla upp den där ljud pluginen. Tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Ska också testa den, verkar coolt. Man blir lite trött på de vanliga ljuden. Tack för tipset!

Edit: Sidan funkar inge vidare. Vad heter pluginen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Ska också testa den, verkar coolt. Man blir lite trött på de vanliga ljuden. Tack för tipset!

Edit: Sidan funkar inge vidare. Vad heter pluginen?

Läste en post av han som gjort den och hans server har gått ner pga av ström avbrott. Kommer upp senare ikväll så det är bara att vänta.

Permalänk
Medlem

Ahh, jag tror att den pluginen finns på morrowindsummit? (tror det heter så iaf..?)

EDIT: Det fanns inte där..

EDIT 2: Den fanns där, men det funkar inte där heller...

Permalänk
VR-fantast

Jag kollade ovanstående länk precis nu, och det funkar så det är bara att tanka

Glöm inte att läsa readme filen, om ni vill ha alla ljudeffekter får ni modda ini filen ...

En del ljud är rätt coola ... kraftigare åska o det låter ballt när vakternas rustningar skallrar när dom går

Permalänk
Medlem

ja, as tufft men jag behövde inte ändra ini filen för att de ljuden skulle ändras ju??

Permalänk
VR-fantast

nepp, men väder effekter och sånt behöver du modda ini filen för

Kolla in denna modden

Som ni ser lägger den till jättar ... även drakar fast dom är inte JÄTTEvackra ....

länk till den modden : http://207.191.50.35/mods1/GIANTS/GIANTS%20-%20Dragons.zip