Permalänk

Uppgradering för 3000:-

Vilken processor och vilket moderkort ska man välja? Moderkort med agp eller agp+pcie, har ett x800gt agp som jag tänkte andvända. Ska duga för spel och klara sig ett tag framöver utan uppgradering, men behöver absolut inte vara värst!!

Visa signatur

E1200 1,6Ghz@3,0Ghz | 2x1024MB XMS2 Dominator |Gigabyte GA-EP35-DS3 | X1650PRO 512MB |

Permalänk
Avstängd

www.komplett.se

sök på uppgraderingskit

Permalänk
Medlem

Köp en klockningsvänlig opteron 146:a och ett Abit KN8 mobo, landar på runt 3200:- totalt.

Mer framtidssäker burk än så får du inte för runt 3000:-

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyligen ett ASUS A8V och en AMD 3700+ som jag är jättenöjd med. Har inte haft några som helst problem.

Permalänk
Medlem

Kanske kan köpa Asrocks moderkort som klarar både agp och pci-e och en Opteron till det skulle nog inte vara så fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunderbolt
Kanske kan köpa Asrocks moderkort som klarar både agp och pci-e och en Opteron till det skulle nog inte vara så fel.

Opteron? No way these days!

Jag tror att folk har missat lite varför vi som var ute i tid köpte oss en opteron, de var billiga!
Idag kan man lika gärna köpa en +3700..

Ont:
Köp ett Asrock dual och kör ditt gamla minne och gfx. Sedan tar du den prollen som plånboken godkänner, jag skulle rekomendera en +3000 om du vill komma undan billigt eller en +3700 om du vill kunna satsa lite på framtiden med. Båda är väldigt klockvänliga.

Om du skulle tröttna på ditt grafikkort om ett år så är det bara att köpa ett nytt PCI-E, ovanstående paket går bra att uppgradera serru..

mobo
prolle 1
prolle 2
bägge processorerna är bulk, om du inte har en bra kylare redan så kan du antingen ta pib eller en billig tredjepartskylare.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk

Länkarna funkar inte till sgh.biz men tackar för tipsen!!!

Visa signatur

E1200 1,6Ghz@3,0Ghz | 2x1024MB XMS2 Dominator |Gigabyte GA-EP35-DS3 | X1650PRO 512MB |