Fable: The lost Chapters

Permalänk

Fable: The lost Chapters

Hej! Jag behöver hjälp. Jag har precis klarat av arenan och har prata med Lady Grey, nu ber hon mig att ge henne en present. En tjej en bit därifrån säger att jag ska köpa svarta rosor till Lady Grey.
Är det nån som vet var man köper dem svarta rosorna?

Permalänk
Medlem

I affären i Bowerstone North, samma distrikt som Lady Grey och den där tjejen bor i. Det är den enda affären som säljer svarta rosor.

Permalänk

OK. Tack för det snabba svaret!

Permalänk
Medlem

Slakta allt i din väg sen, blir mycket roligare då

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Ja, slakta allt är faktiskt det enda roliga att göra när man klarat allt... Det är synd att dom inte tänkte ett steg längre när dom gjorde spelet så man kunde lira mer då, dom hade ju kunnat härna Diablo lite på nåt sätt eller så.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Ja, slakta allt är faktiskt det enda roliga att göra när man klarat allt... Det är synd att dom inte tänkte ett steg längre när dom gjorde spelet så man kunde lira mer då, dom hade ju kunnat härna Diablo lite på nåt sätt eller så.

Håller med. Arenan borde vara öppen hela tiden så man kan slåss lite när man vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
I affären i Bowerstone North, samma distrikt som Lady Grey och den där tjejen bor i. Det är den enda affären som säljer svarta rosor.

Gräv gärna upp halsbandet vid stranden i uppväxtstaden Oakville eller vafan den nu hette. Där helvetet släpptes löst tidigare. Var ett tag sen man lirade det spelet. Saknar det enormt

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

Kommer du ihåg ungefär var det halsbandet låg?
År det Lady Greys halsband?

Permalänk

bredvid båten på stranden

Visa signatur

Denver HIFI-systems for the pro

Permalänk
Medlem

sen skulle man döda thunder om jag inte har fel, rolig strid

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahoo
sen skulle man döda thunder om jag inte har fel, rolig strid

Döda och döda. Man slåss mot honom och besegrar honom i strid, men fegisen säger sedan bara "Leave me alone" och går in och gömmer sig längst in i en grotta.

Men visst, om man nu vill döda Thunder så får man sin chans senare i spelet.

Permalänk
Medlem

Hehe självklart döda man thunder;) var riktigt elak när ja spela fable, jag o en polare lira det en hel dag, han varva det men ja la ner efter att ha mött Jack Rätt roligt spel faktiskt

Permalänk
Medlem

Om man gillar arenan och den SJUKA mängden exp man får där om man kör physical med shield så kan man alltid spara innan den sista striden och ladda igen... Man behåller allt men får börja från början igen.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nå, vad gjorde ni. Slaktade ni systern för att få svärdet?

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smewt
Nå, vad gjorde ni. Slaktade ni systern för att få svärdet?

Nä, såg henne aldrig efteråt heller. Dock offrade jag folk i det onda templet för att få den bästa pilbågen

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Ja döda syrran men inte polarn, han ångra sig efteråt så jag fick göra det fast ja va emot det hehe

Permalänk
Medlem

Om man inte dödar systern får man ju ett lika bra svärd iallafall. Dock endast i Lost Chapters.

Har spelat igenom spelet tre gånger nu (har det på X-box, jävligt slappt spel att dega framför) och har varit ond en gång och god två ggr.

Permalänk
Medlem

Riktigt besviken på alla "supervapen" i spelet, var ju inte mycket bättre än de vanliga vapnen... typ svärdet i stenen trodde jag skulle vara grymt bra, var ju uruselt...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Riktigt besviken på alla "supervapen" i spelet, var ju inte mycket bättre än de vanliga vapnen... typ svärdet i stenen trodde jag skulle vara grymt bra, var ju uruselt...

Ja, jag håller med.

The Harbringer gör 196 skada, tror jag. Master Greatsword gör 210 eller något. Iofs är Harbringer snabbare och ett enhandssvärd, men ändå.

Dock finns det ett ännu värre exempel:

The Avenger. The Avenger finns i den enda 30-silver key kistan i spelet. Alltså med andra ord: den är nästan helt omöjligt att få tag i. Glöm inte att kistan ligger i The Lost Bay, som man kommer till EFTER man fått Sword of Aeons/Avo's Tear.

Sword of Aeons/Avo's Tear gör 216 skada och är ett snabbt vapen. Inte det bästa vapnet i spelet, men fortfarande väldigt bra. Detta vapen kommer man antagligen använda över hela Lost Chapters kapitlet.

Så, tillslut hittar man 30 silver keys. 3 ligger in Northen Wastes har jag för mig, alltså måste man söka igenom det stället noggrant innan man kan öppna kistan. Och vad finns inuti kistan?

The Avenger. Gör ynka 180 skada. Vafan är det för skit? Svärdet är sämre än ett svärd man garanterat redan har, och till och med sämre än nästan alla andra unika svärd. VARFÖR ligger det i den högsta level kistan i hela spelet? Vem fan använder det svärdet? När man får tag i det är det helt värdelöst.

Detsamma gäller typ ovannämnda Harbringer. Då är tillräckligt stark att dra upp svärdet ur stenen så har man säkert redan Sword of Aeons/Avo's Tear som är bättre.

Bästa vapnet i hela spelet är Solus Greatsword (runt 310 skada). Däremot så behöver man inte leta efter Solus Greatsword, det är bara att gå till Bowerstone North och köpa det. Oj, vilket väl gömt svärd.