Gå tillbaka till outlook

Permalänk
Medlem

Gå tillbaka till outlook

Mina föräldrar har instalerat "incredimail" (trot jag det heter) men nu har dom ångrat sig och vill ha tillbaka outlook. Eftersom det följer med en massa reklam i incredimail.
jag har försökt kontrollera att alla inställningar stämmer i outlook som i incredimail.
Saken är denatt nu kommer all e-post till incredimail,
men kommer den automatiskt att komma till outlook sen när jag tar bort incredimail.
Eller måste man ställa in någonting i dess inställningar.

jag vill att detta ska gå så smärtfritt som möjligt eftersom dom använder mailen ganska mycket.

Permalänk
Medlem

Om de har kvar konton i outlook kommer det ju att fungera. Du måste dock välja att outlook skall hämta e-posten samt ev. vara förstaval. I windows xp kan Du ändra detta i startmenyn.

Permalänk

När du startar outlook så kommer det att fråga om du vill att det ska vara standard program, svara då ja. Men det funkar kanske bara om du har kvar konton i outlook, fast det är inte svårt att skapa ett nytt.

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgan
Om de har kvar konton i outlook kommer det ju att fungera. Du måste dock välja att outlook skall hämta e-posten samt ev. vara förstaval. I windows xp kan Du ändra detta i startmenyn.

Jo kontot är kvar men skulle du kunna Specificera i vilken starmenyn och var i starmenyn man gör det.

kort sagt lite guide tack!

Permalänk
Medlem

Om de har windows xp, klickar Du på startknappen. Då ser Du vilken standard e-postläsare som är inställd. Vill Du ändra den högerklickar Du på en fri yta under och tar "egenskaper" och "Anpassa". Välj Microsoft Outlook i den nedre rutan.

Permalänk
Medlem

Office Outlook eller Outlook Express?

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

outlook express

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knock
outlook express

Starta bara Outlook Express och svara "Ja" på eventuell fråga om du vill att Outlook Express ska vara din standard mail-klient.