Jag tror att intel har lyckats få till det den här gången.
Tror inte att dom skulle gå ut och fuska till sig direkt lite vinster för dom skulle inte tjäna på det i längden. Dom är ju redan i blåsväder med AMD.
Även om prestandan va kanske lite för bra eller 40% mot AMD värsting så kan ma ta det med ett nypa salt men att tvivla på att Intel skulle göra bort sig den här gången tror jag inte på. Det är deras nya platformen och skulle dom misslyckas med den så ligger dom risigt till, eller AMD kommer att knappa in på dom ännu mer. Att dom bygger på P-M kan bara inte misslyckas tycker man ju.
Det man kan undra är vad AMD har att dra fram nu. Det har skrivits lite att dom har en helt ny byggteknik på G (har bara läst om det för nån månad sen men kommer inte alls ihåg det så bra.), stog här på sweclockes hemsida.
Intel har jämfört en processor som inte finns på marknaden än utan kommer om några månader.
Intels cpu är redan med 0.65nm teknik och det är oxå ett steg före AMD.
Jag misstänker att Intel tar ledningen just nu eller under 2006 men att AMD ganska snart kanske Q4 eller i början av 2007 visar sitt rätta jag igen och utjämnar det.
Men det är många andra faktorer som kommer att avgöra vilken som säljs bästa och det är först och främst priset. Sen kommer jag personligen att kolla mycket på värme/strömförbrukningen.
Den som är svalast och kan kylas tystast vinner hos mig. Man köper ju kanske en medelprocessor och få upp farten på den så är man nöjd till tusen.
Intel har jagat nu ett bra tag och det är naturligt att hinner ikapp. Börjar se ut som på grafikkorts sidan där ATI slåss mog Nvidia. Kungarna byts ut med jämna mellanrum.
Själv jagar jag medelsystem som är svala/tysta men som kan naffsa High end i baken.
Återstår att se vem som sitter på kronan 2006