CellFactor - helt sjuk fysik med PhysX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beck
Om jag fattar rätt behöver man en H.264 codec för se skiten. Och en sådan kostar $. Jag har provat både QT och Alternative QT och det är bara vitt. Vad skall jag använda för att se filemen? Sitter på ett X1800XL.

Sök efter H.264-decoder/codec eller liknande. Du behöver inte betala för att se H.264-filmer.

Permalänk

Det spelet verkar ju lite psyksjukt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beck
Om jag fattar rätt behöver man en H.264 codec för se skiten. Och en sådan kostar $. Jag har provat både QT och Alternative QT och det är bara vitt. Vad skall jag använda för att se filemen? Sitter på ett X1800XL.

http://www.free-codecs.com/download/x264_Video_Codec.htm

Åtminstone ett alternativ.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
http://www.free-codecs.com/download/x264_Video_Codec.htm

Åtminstone ett alternativ.

Tack för tipset! Jag provade Videolan och det funka perfa!

Visa signatur

Speed is nothing without HQAF

Permalänk
Medlem

Ny film på cellfactor, ännu häftigare än dom tidigare, med blod som verkligen flyter, och andra flytande saker. Mycket häftigt!

Direktlänk:
http://www.fz.se/filarkiv/?file=mov/cellfactor/CellFactor_Tra...

http://www.fz.se/filarkiv/

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilsanta
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=2510
Här har ni snabb och grym länk till filmen Cellfactor:combat training.

Det är alltid kul med realistisk fysik i spel. Men jag tror knappast att det här PhysX PCI-kortet kommer att slå. Då dual-core processorer blir mer vanliga så kan spelutvecklarna t.ex lägga all beräkningskraftig fysik på ena kärnan medan resten läggs på den andra kärnan. Enligt mig så måste Physx chippet byggas in på moderkort/grafikkort för att lyckas. Vi får se hur det går

Samtidigt är det viktigt att inse att en reguljär processor inte är lika bra på fysikberäkningar som en dedikerad PPU kommer att vara, långt ifrån. Med ditt sätt att tänka så kan vi ju lika gärna ditcha grafikkorten, använda oss av flerkärniga processorer och integrera minnet på moderkortet, det lär ju inte bli en hit (de flesta vet att integrerade lösningar inte är mycket att hänga i granen). Det finns en anledning till att man använder instickskort och det är för att göra hårdvaran skalbar, det ska vara enkelt att byta ut en komponent och man ska inte tvingas till att använda en sak när den görs integrerad.

Icke att förglömma så skulle en sådan sak dessutom höja kostnaden på ett moderkort med en ganska så saftig slant, och jag tror inte att det är många som är villiga att betala en massa pengar för ett moderkort med integrerad PPU när de istället kan vänta tills stödet blir mer utbrett och därefter köpa ett instickskort.

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Kan man köpa ett PhysX kort löst idag?

Inte ännu.. bundlas bara med Dell, Falcon Northwest och Alienware...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Överdrivna lovord.

Visst är det väl lite tjusigt, men hur mycket det tillför spelvärdet är väl spekulativt.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk

Såg den andra trailern nu. Jag är inte så impad.
Blodet t.ex. va fan va det? Har folk Yello i kroppen eller vad?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Såg den andra trailern nu. Jag är inte så impad.
Blodet t.ex. va fan va det? Har folk Yello i kroppen eller vad?

Ageias PPU är aldeles för slö för att hantera naturtrogna vätskor. Därför ser det ganska fult ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Ageias PPU är aldeles för slö för att hantera naturtrogna vätskor. Därför ser det ganska fult ut.

Fast lite kontraproduktivt är det ändå.
Köp det här för det ser ut som skit fast du får extra många lådor istället... och man kan flytta dem...

http://www.pointlesswasteoftime.com/games/manifesto.html
http://www.oldmanmurray.com/features/39.html

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nog kan det bli rätt kul ändå att leka "gud". Kasta runt bilar och helikoptrar m.m.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Alltså, fy fan. Snyggaste jag har sett.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Vad är detta färnåt?

Permalänk

Fyfyan va grym, Garrysmod i det här inget att leka med ojojoj

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem

längtar till dessa kort kommer ut med vettiga priser på marknaden

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

bah, jag väntar fortfarande på en helt naturtrogen vr-värld.
Alternativt ett holodäck.

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk
Medlem

synd att dom inte har ett demo av cellfactor som man kan tanka hem och testa utan PPU så man ser vad det är för skillnad..

Sen hoppas jag mer på att dom integrerar denna del på grafikkortet lr liknande iställe för extra kort.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Fy vad grymt det verkar bli. Tänk Half-Life 2 med PPU och massor av lådor

mortifer666:
Den länken var grym

Permalänk
Medlem

såg ju fruktansvärt coolt ut!

Permalänk
Medlem

Sweet zombie jesus.... Detta vill jag ha nU!!!!

Edit: Gjorde en skökning på cellfactor på gamspot Release Date: Q4 2007 lång tid dit ju = (

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk

Det är säkert skitkul efter fem minuter när hela banan är tom.

Permalänk
Medlem

Tyckte det såg ruskigt imponerande ut sett till fysiken, men som spel såg det rätt trist ut imho.

Permalänk
Medlem

tyckte det enda var bara en massa lådor.. kan dom inte använda det till någlot bättre än att bara lägga ut massa lådor och saker?

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Fan vad ni klagar på denna ybercoola fysik.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

Rätt komiskt. Istället för att använda en PPU till att skapa svallande hår, realistiska växter eller rinnande vatten så skapar de lådor... små lådor... stora lådor... tunnor... och sen flyttar man runt lådorna... WOW!
Håll ner mig för lådor i ett spel är något nytt och revolutionerande!
Ännu värre är att man kan flytta lådorna nu! Wuhu!
Saksamma att banan är 20x20m... det finns bilar, "svävande farkoster", lådor och ännu mer lådor!

Visst, de hade kunnat göra tuffa explosioner på en större bana eller en bil som är totalt deformerbar men nej... de använder lådor... och folk är imponerade... Folk är t.o.m. impade av att blodet ur människorna är gjort av blobbar och som uppgår till iallafall en 12-16liter.

Läs här vad jag menar: http://www.oldmanmurray.com/features/39.html
Den är 6 år gammal men minst lika aktuell idag.

Ett bra sätt att använda fysik på är som PS3 använder det på motorstorm.
Där marken är deformerbar och påverkar fordon som kommer efter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Rätt komiskt. Istället för att använda en PPU till att skapa svallande hår, realistiska växter eller rinnande vatten så skapar de lådor... små lådor... stora lådor... tunnor... och sen flyttar man runt lådorna... WOW!
Håll ner mig för lådor i ett spel är något nytt och revolutionerande!
Ännu värre är att man kan flytta lådorna nu! Wuhu!
Saksamma att banan är 20x20m... det finns bilar, "svävande farkoster", lådor och ännu mer lådor!

Visst, de hade kunnat göra tuffa explosioner på en större bana eller en bil som är totalt deformerbar men nej... de använder lådor... och folk är imponerade... Folk är t.o.m. impade av att blodet ur människorna är gjort av blobbar och som uppgår till iallafall en 12-16liter.

Läs här vad jag menar: http://www.oldmanmurray.com/features/39.html
Den är 6 år gammal men minst lika aktuell idag.

Ett bra sätt att använda fysik på är som PS3 använder det på motorstorm.
Där marken är deformerbar och påverkar fordon som kommer efter.

Det är det jag menar, skulle använt det till vatten, hår, växter, regn osv. precis som du säger.

Visa signatur

Permalänk

Jag tror att det kommer bli rätt revolutionerande med PPU, men i början kommer det förstås komma en hög spel som bara skapats för att det är "häftigt" med en fysikprocessor. När det väl sen mognat lite, så inser utvecklarna att de kan använda detta i sina nya spel som faktiskt har lite mer än att vara just tekniskt avancerat. Jag tror att det kommer bli lika självklart för spelare att ha ett fysikkort som att ha ett ljudkort eller grafikkort - om man inte lyckas lösa det bättre med en PPU direkt på grafikkortet.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk

Jag tror faktiskt aldrig jag sett en sån låda i verkligheten: :/ En sån där träfärgad av plankor som finns i alla spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Jag tror faktiskt aldrig jag sett en sån låda i verkligheten: :/ En sån där träfärgad av plankor som finns i alla spel.

http://www.millsgrenades.co.uk/images/WW2%20Grenades/No76%20w... ensåndär?

Visa signatur