Permalänk
Medlem

alpha pal8045

hej har lite äldre grejer liggandes och tänkte bygga en dator jag har en barton 2500+ och en alpha pal8045 har hittat ett moderkort som heter ASUS A7N8X men vet inte om kylflänsen passar, tidigare när flänsen var populär så fanns det en sida där man kunde se vilka moderkort den passade men nu hittar jag den inte så nu undrar jag om nån vet om den passar eller om nån har adressen till sidan med motherboard supporten?

/G

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt precc samma saker! Ett Asus A7N8X med en Xp 2500+ Barton med en Alpha pal 8045 kylare! Och ville bara säga det att den passar utmärkt! Har en temp på ca 40 grader i stillastående tillstånd, och då har jag ändå klockat CPU:n till 2700+. Inte så mycket, men det skulle iaf göra någon temp skillnad! Alphapal 8045 = The shit!

Visa signatur

Inget är lätt när det är svårt! ;)

Permalänk
Hedersmedlem

Har du de fyra hålen runt sockeln så passar kylaren. Har för mig att nån tidig revision av A7N8X inte hade det. Otur om du har ett av dessa kort i så fall.

Alpha PAL8045 var en klassiker på sin tid. Har själv en sån på ett A7N8X-E Deluxe i min TV-dator.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Har du de fyra hålen runt sockeln så passar kylaren. Har för mig att nån tidig revision av A7N8X inte hade det. Otur om du har ett av dessa kort i så fall.

Alpha PAL8045 var en klassiker på sin tid. Har själv en sån på ett A7N8X-E Deluxe i min TV-dator.

A7N8X-E Deluxe var det första fina moderkort jag ägde, fy vad nöjd jag var 2400+@ ca. 2.4 och 2500+ @ 2.54

Permalänk
Medlem

tack så jätte mycket för hjälpen nu ska jag bara beställa moderkortet!

/G