Fortsätta torrent nerladdningar via FTP

Permalänk
Medlem

Fortsätta torrent nerladdningar via FTP

Hej. Jag undrar om det finsn något program som man kan fortsätta nerladdningar man som man laddat ner via torrent.

Just nu sitter jag med en 80 % fil på över 4 gb. och det går väldigt segt men nu har jag filen på en server och jag vill ju fortsätta ladda ner den via FTP utan att behöva börja om från början.

Finns det något FTP program som stödjer detta?

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

BitTorrent fyller väl filen med nollor först och sen packar den in delarna där de hör hemma. FTP fyller på från slutet så jag skulle säga att de definitivt inte är kompatibla.

Permalänk
Medlem

Jo men jag hade hoppats på att det fanns någon ftp klient som checkade det och sedan fyllde på i ordning där det behövdes.
och FTP fyller på från början av filen till slutet.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

De bygger inte alls på samma protokol, så jag skulle tro det är omöjligt.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Hittade något. fick tyvärr inte det att fungera riktigt.
http://www.getright.com/gettorrent.html

Citat:

In a unique and very cool feature, when downloading from BitTorrent, GetRight can also simultaneously download the file from HTTP and/or FTP servers as well, putting all the pieces from all the different sources together into one complete file. This can greatly increase your speed downloading a file, especially when downloading from a Torrent where few peers have the file. And since the pieces you get via HTTP/FTP are shared out to the BitTorrent peers, this helps everyone! Nothing special is needed for the HTTP/FTP server.
How do you get this to work? Simple: if a website lists both a Torrent and a HTTP/FTP download for a file, just click them both.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB