Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk

Undrar om de kommer lägga in riktig fysik i spelet? Det är dags för att integreras i RTS nu. Utöver att det blir roligare att se på när soldater dör kan det vara användbart för mer oförutsedda flygkrascher, m.m. Och hur kul skulle det inte vara att se på tryckvågen under en atombombsexplosion, med fordon som flyger överallt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatrimVidz
wow, ser häftigt ut.

varför trackar alla ner på EA?
när tog dom över c&c spelen egentligen, vid Generals ?
Generals(ZH) är ju lätt bästa c&c spelet, vad lyckades westwood med ? okej det första och red alert är grymmt bra men sen har dom gjort några helt misärt dåliga spel, så jag har fullt förtroende för ea att dom fixar ett nytt bra spel.

Vad Westwood lyckades med? Typ Command & Conquer, Command & Conquer: Redalert, Command & Conquer: Tiberian Sun, Alla Expansioner till C&C, Dune, NOX, Earth & Beyond, Eye of the Beholder, Blade Runner mfl. Och det är spelen innan EA köpte upp dem.

Det var Westwood som definerade Real Time strategy. De kanske inte är bäst på det men de var tidiga om inte tidigast. Och deras ideer används i stortsett i alla RTS idag. Command & Conquer spelen har sammanlagt sålt mer än 10 miljoner ex (Och det är räknat innan de släppte Tiberian Sun)

Vad hette det där charmiga gamla peka och klicka äventyret som gick i Lucasarts stil där man var en blond tjej?

Edit: Kyrandia hette det nog.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Yeees!

Det är nog på tiden att de släpper ett nytt Command & Conquer! Har varit ett C&C fan sedan jag var 9-10år.. ännu ett spel man kommer vänta på..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hoppas de gör det lite enklare, de senaste RTSen har varit så...omständiga tycker jag. C&C och C&C Red Alert var ju så roliga för att de var lätta att sätta sig in i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Vad Westwood lyckades med? Typ Command & Conquer, Command & Conquer: Redalert, Command & Conquer: Tiberian Sun, Alla Expansioner till C&C, Dune, NOX, Earth & Beyond, Eye of the Beholder, Blade Runner mfl. Och det är spelen innan EA köpte upp dem.

Det var Westwood som definerade Real Time strategy. De kanske inte är bäst på det men de var tidiga om inte tidigast. Och deras ideer används i stortsett i alla RTS idag. Command & Conquer spelen har sammanlagt sålt mer än 10 miljoner ex (Och det är räknat innan de släppte Tiberian Sun och Lands of Lore III)

Vad hette det där charmiga gamla peka och klicka äventyret som gick i Lucasarts stil där man var en blond tjej?

Edit: Kyrandia hette det nog.

omg...kyrandia *gåshud*

extrem nostalgivarning

Visa signatur

AMD Tbred 2200+ | 512 DDR | GeForce4 Ti4200 | Abit KX7 | Acer CDRW | 100 GB HD | 17" TFT | 12/9 Mbit vDSL |

Permalänk

spelet kommer o kräva asmkt. säkert mer än oblivion från in game bilderna jag sett.
Jag tror det finns fysikmotor i spelet från vad jag hört, asgrymt! undrar om det spelet kommer o ha stöd för AGEIA PhysX engine...

aac_ripper: FMV:erna har inte spelats in ännu och det är INTE concept art

Visa signatur

AMD FTW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ,Atomizer,aaaa
spelet kommer o kräva asmkt. säkert mer än oblivion från in game bilderna jag sett.
Jag tror det finns fysikmotor i spelet från vad jag hört, asgrymt! undrar om det spelet kommer o ha stöd för AGEIA PhysX engine...

aac_ripper: FMV:erna har inte spelats in ännu och det är INTE concept art

Hmm vet inte det jag, visst kommer det kräva men inte så mycket gissar jag på. Det är trots allt bara en förbättrad generals motor som används. Tror inte heller det skulle ge mkt med ett PhysX, jag hoppas nästan ite det stöds med tanke på att de spel som använder PhysX bara får ruskigt dålig prestanda med det igång.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Tiberian Sun släpptes efter att EA hadde köpt upp Westwood och flera år innan det så hadde EA redan makten i företaget...

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatrimVidz
wow, ser häftigt ut.

varför trackar alla ner på EA?
när tog dom över c&c spelen egentligen, vid Generals ?
Generals(ZH) är ju lätt bästa c&c spelet, vad lyckades westwood med ? okej det första och red alert är grymmt bra men sen har dom gjort några helt misärt dåliga spel, så jag har fullt förtroende för ea att dom fixar ett nytt bra spel.

Word.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Vad Westwood lyckades med? Typ Command & Conquer, Command & Conquer: Redalert, Command & Conquer: Tiberian Sun, Alla Expansioner till C&C, Dune, NOX, Earth & Beyond, Eye of the Beholder, Blade Runner mfl. Och det är spelen innan EA köpte upp dem.

Det var Westwood som definerade Real Time strategy. De kanske inte är bäst på det men de var tidiga om inte tidigast. Och deras ideer används i stortsett i alla RTS idag. Command & Conquer spelen har sammanlagt sålt mer än 10 miljoner ex (Och det är räknat innan de släppte Tiberian Sun och Lands of Lore III)

Vad hette det där charmiga gamla peka och klicka äventyret som gick i Lucasarts stil där man var en blond tjej?

Edit: Kyrandia hette det nog.

Tiberian Sun var det sämsta SKIT jag någonsin spelat, sen om det kom ut före eller efter EA köpte WestWood vet jag inte

Generals är inte så dåligt för vad det är gjort som, ett grafiskt snyggt (när det släpptes) 3d RTS spel där vanlig C&C stil vinner altså mest pengar

Ontopic:
Tycker videon ser lite för snygg ut föra att vara ingame faktiskt.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Tiberian Sun var det sämsta SKIT jag någonsin spelat, sen om det kom ut före eller efter EA köpte WestWood vet jag inte

Generals är inte så dåligt för vad det är gjort som, ett grafiskt snyggt (när det släpptes) 3d RTS spel där vanlig C&C stil vinner altså mest pengar

Ontopic:
Tycker videon ser lite för snygg ut föra att vara ingame faktiskt.

MVH

Om du snackar om filmen där GDI blir attackerade av NOD så är ju det givetvis inte ingame. Men alla screenshots är ingame.

Enda trailern jag vet om, länka gärna om ni vet om ngn annan:

http://media.pc.ign.com/media/823/823989/vids_1.html

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Varför Command and Conquer 3? Det är vell fjärde C&C spelet?
Orginalet, Tiberian Sun, Generals samt Detta?

edit, Generals är ju iofs inte riktigt C&C utan mer som red alert...

Permalänk
Medlem

För att Generals inte räknas in i den officiella första C&C-tidslinjen, utan utspelar sig på en parallell tidslinje, precis som Red Alert som också hette "Command & Conquer: Red Alert" från början. Tiberium Wars är det tredje spelet i originalserien.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Vill ha en Dune II makeover!

Permalänk

Jag tror jag vet att det trejde laget blir Aliens... med tanke på att Nod i Tiberian sun1 hittade en krashad farkost som dom sedan kopiera och döpte till "Bansche" om jag inte mins fel. Tror det är beviset att det finns annat liv i rymden i den värden då. Annars kan du ju så klart vara den elaka datorn som spöar igen... men om inte minnet sviker, besegrade inte Nod datorn i expanstionen?

Visa signatur

Tack för ordet!

Permalänk
Medlem

Kane lives!

"You cannot kill the Messiah"

http://anon.doubleclick.edgesuite.net/anon.doubleclick/cms/El...
Filmklippet funkar inte i Firefox

Visa signatur

.

Permalänk

såg att NG fått tag på lite bilder där NOD är med:
http://www.nordicgamers.se/bildarkiv/?game=776

Permalänk
Medlem

Här är lite Nya filmer iaf :

http://media.pc.ign.com/media/823/823989/vids_1.html

Kan knappt hålla mig tills detta släpps, har ju gillat alla andra i serien så

Permalänk
Medlem

Snälla EA anlita Frank Klepacki igen! C&C är inte C&C utan Frank. Bästa spelmusiken någonsin är ju från C&C (ettan då).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VHS
Snälla EA anlita Frank Klepacki igen! C&C är inte C&C utan Frank. Bästa spelmusiken någonsin är ju från C&C (ettan då).

Håller med

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de klämmer in bra AI i det nya C&C så man slipper detaljstyra varenda enhetsj-vel, kan de inte lära sig att "tänka själva" lite och iaf ta uppenbart fördelaktiga initiativ? Tycker det var för många bollar i luften i Generals, och inte sällan tröttsamt med allt hysteriskt klickande.

Mer taktikfokus och inte så mycket enhetsfippel, tack!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

"Skådespelare i C&C 3: Tiberium Wars klara

Mellansekvenser med riktiga skådespelarna är inte lika populärt som det var när Command & Conquer gjorde debut, troligen tack vare många bedrövliga prestationer (sa någon Mark Hamill?). EA tänker dock använda tekniken i Tiberium Wars och idag offentliggör de ett par välkända namn i ensemblen. Bland annat ska Josh Holloway från Lost spela ett Nod-befäl och Michael Ironside återfinns bland GDI-trupperna.

Headlining the video game cast are Josh Holloway ("Lost") as Nod Intelligence officer Ajay, Tricia Helfer ("Battlestar Galactica") as Kilian Qatar, Michael Ironside ("Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent") as GDI Gen. Jack Granger, Billy Dee Williams as GDI Director Redmond Boyle, Grace Park ("Battlestar Galactica") as Lt. Sandra Telfair, Ivana Bozilovic ("Wedding Crashers") as Kirce James and Shauntay Hinton ("Criminal Minds") as reporter Brittany Bhima. Additionally, the actor who originated the main role of the maniacal leader of the Brotherhood of Nod in the "C&C" series, Joe Kucan, is reprising his role as Kane in "C&C 3."

Tricia Helfer

Grace Park

Jag rekommenderar även Scifi fans att se på den nya serien av Battlestar Galactica, snuskigt bra

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Kan nog bli ett bra spel det här... håller dock fast vid att C&C Red Alert är det bästa i C&C-serien. Var det som man lade ner mest speltid på. Hm... tänkte lite på käre Pefsins spalter i PCGamer där. Vad han tjatade om det...

Men jag har ingen vidare koll på storyn egentligen. :/ Generals t.ex. var ju ett konstigt tillskott till serien... inget "Allied vs. Soviet" eller "GDI vs. NOD". Och om det ska vara 3st i det här spelet så blir det ju inte ett spel riktigt i samma spår heller... visserligen hade ju C&C Red Alert 2 Yuri's Revenge också 3st. Hm...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
"Skådespelare i C&C 3: Tiberium Wars klara
Tricia Helfer

http://i109.photobucket.com/albums/n56/Gambit_2K/tricia_helfe...

Grace Park

http://i109.photobucket.com/albums/n56/Gambit_2K/grace-park-1...

Jag rekommenderar även Scifi fans att se på den nya serien av Battlestar Galactica, snuskigt bra

DAMN för Grace Park. "EDITERAT BORT" Spoiler så det hängde om det

BSG for the win!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Den tredje rasen avslöjad! The Scin are coming! But it doesn't matter cause you can't kill the messiah

Mer info om spelet här också: http://www.ppmsite.com/forum/viewtopic.php?p=150916#150916

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

De där stora dudesen nära portalen ser ut som fästingar! Usch!

Snyggt är det ju ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Den tredje rasen avslöjad! The Scin are coming! But it doesn't matter cause you can't kill the messiah

http://i17.photobucket.com/albums/b95/MB2456/IMG_2824.jpg

Mer info om spelet här också: http://www.ppmsite.com/forum/viewtopic.php?p=150916#150916

Ser ut att vara en typisk zerg-ras (massa jäkla cannon fodder), me likey.

Citat:

...infantry use a CoH style cover system (ie. objects can be used as defilades)

Mmmh, wunderbar. Älskar Company of Heroes cover-system.

Undrar också vad dessa utomjordingar gör på jorden. Tror själv att de är drönare åt dem som sådde första tiberium-fröet på jorden, och nu är de här för att skörda det.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

undra om det kommer bli samma gammla vanliga sammla grymt med resurser sen bygga en monster arme av tanks där med slakta motståndarens bas skoningslöst.
verkar vara samma gammla C&C fast i lyxigare graffik?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB