Ursprungligen inskrivet av Betaine^
Intressant läsning om den nya iRiver. iRiver är något som föll för mina ögon för 2.5 år sedan, varför? Hade bästa ljudet enligt "alla" recentioner.
Gillar christopher.cameron argument om hur man inte kan gemföra prudukter efter vad man själv tycker och tänker. Alla är unika, lika så spelarna.
Just nu har jag min 2.5 år gamla goda vän: iFP-395T - 512MB, köpte den begagnad för 2600kr. Vilket var billigt då, men nu när man gemför med dagens priser kan man känna sig blåst :P. Den har fått följa med på läger i ur och skur. Till en början var man rädd om den, men efter några månader orkar man inte vara rädd om sin spelare, utan jag litade på att det skall hålla och spela bra musik hela tiden, vilket den har gjort i 2.5 år.
Bästa med min spelare: Ljudet, batterikapacitet på 24h (utbyttbart AA-batteri, mycket bra för en resande person)
Vad har jag att säga om iRiver E10?
Har bara sett den på nätet, och inte IRL.
Jo, som en iRiver älskare gillar jag den (såklart). Utan att gå för mycket ut efter vad jag tycker måste jag säga: Ljudet är grymt bra, FM-radio; man klarar sig inte utan P3. Batteritiden är ju underbar.
6GB, det gillar jag. Man får in mycket musik på den spelaren. Samtidigt känner jag att 1GB är mer passande för en bärbar spelare, meningen är väll endån att man skall byta musik ofta?
Sist men inte minst, till iPod (ej ägarna av sådan spelare). Har alltid haft en ond blick mot iPod (mac, Apple m.m). Det har blivit en ren flopp med iPod.
Hört av en person: "Har du en sådan iPod". Och han menade: "Vad har du för MP3-spelare".
Det sved i hjärtat att få höra den frågan, att folk har börjat använda begreppet "iPod" istället för MP3-spelare (bärbar musik spelare) gillar jag verkligen inte.
Lycka till iRiver den värmer mitt hjärta att ni ställer upp för era kunder, och håller en låg och bra profil.