[Kritik] - Ny sida, behöver lite designkritik

Permalänk
Medlem

[Kritik] - Ny sida, behöver lite designkritik

Så var man igång igen...
Tänkte exprimentera vidare med css och ha lite kul såhär en helt makalöst tråkig tisdag. Sagt och gjort sitter man nu här med sin första CSS-sida som går igenom som Strict (och den 2:a seriösa CSS-sidan totalt ). Dock behövs ju lite kritik på själva designen. Innehållet kommer senare, när man vet om det är värt att satsa på designen eller inte. Så ös på nu.

http://mall1.xzite.se

Inget ont om domänen bara, ville bara slänga upp det hela någonstanns för att testa.
Och skulle någon undra så är det tänkt att bli en klansida så småningom... någongång efter att någon startat klanen

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Times New Roman är ju inte så hett; Tahoma, Verdana el. dyl. skulle kännas bättre...

Annars vill jag ge tummen upp, roligt att se en klansida som både är väldesignad och originell. Ser lite ut som någon portal om fantasy-historier eller något. Läckert alltså.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Mest lol!
Glömt byta teckensnitt... hahaha
Fixat nu dock.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Nice som fan. Dock kan du deletea knapparna med valid xhtml och den biten. De är fula och onödiga.

Permalänk
Medlem

Kan lägga till en till sak, som inte har med designen att göra, men om man kikar på din kod så är det inte så supersnyggt strukturerad. Lite tabbar för att hålla reda på nivåerna skulle göra den mycket mer lättläst - även om det kanske inte är någon annan än du som ska läsa.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Kan lägga till en till sak, som inte har med designen att göra, men om man kikar på din kod så är det inte så supersnyggt strukturerad. Lite tabbar för att hålla reda på nivåerna skulle göra den mycket mer lättläst - även om det kanske inte är någon annan än du som ska läsa.

Smärtsamt medveten om det faktiskt...
Har inte städat än dock, ska göra det när jag är klar med alla system för forum och medlemsprofiler och sånt. Känns som onödigt extrajobb att städa kod innan koden är klar, även om det säkert är effektivare att bara skriva rätt från början (men hur ofta lyckas man med det )

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Känns som om menyn i skölden skulle se bättre ut som centrerad än vänsterställd...eller iaf lite längre mot mitten på skölden

P.S. Gillar SAABs grip....kollat så att dom inte har rättigheter på den?

Visa signatur

Även vackra fåglar skiter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brandskadad
Känns som om menyn i skölden skulle se bättre ut som centrerad än vänsterställd...eller iaf lite längre mot mitten på skölden

P.S. Gillar SAABs grip....kollat så att dom inte har rättigheter på den?

Nope, blev till att byta. Jag fick använda den när jag skulle göra dekaler som skulle sitta på en saab, men tydligen inte till annat *elakingar *. Lite synd, tycker den är riktigt snygg annars. Passade på att ändra lite till i bannern, men frågan är om det blev snyggare eller inte...

orginalet

Nu

edit**
Såg nu att bilderna blev lite missbildade iom breddbegränsningen... hmm...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Prova att ändra F:et till höger också till det nya typsnittet. Gillar inte G:t i det nya men det e ju bara min åsikt.

PS glöm inte loggan längst ner till höger på siten...vill ju inte att SAAB stämmer dig.

Visa signatur

Även vackra fåglar skiter

Permalänk
Medlem

Hmmm... tycker du ska bestämma dig för om du vill använda "Forgotten Guardians" eller "FG" som "logga", inte ha båda på samma ställe. Sen tycker jag kanske inte att din tribal passar så bra in i den övergripande designen. Sen använder du två olia "F" i de två loggorna och dessutom är den nedre mycket mindre än den i övre högra hörnet.

Om jag ska vara lite mer petig så (vilket är en ren smaksak) tycker jag att i din nyhetsdel bör se över paddingen. Som den är nu så ligger in tecknen i titeln och brödtexten rakt ner, och inte heller är brödtexten ordentligt indenterad, utan det ser mest... orakt ut. Fundera på om du kanske ska välja att lägga dem i linje eller göra indenteringen mer markerad. Det är de små grejjerna som gör det. Annars ser det bra ut. Kanske lite väl vitt, inga ordentliga kontraster och komplementfärger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brandskadad
Prova att ändra F:et till höger också till det nya typsnittet. Gillar inte G:t i det nya men det e ju bara min åsikt.

PS glöm inte loggan längst ner till höger på siten...vill ju inte att SAAB stämmer dig.

Bytte tillbaka typsnittet... vart lite för flashigt för min smak.
Och gripen är utbytt ;D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Hmmm... tycker du ska bestämma dig för om du vill använda "Forgotten Guardians" eller "FG" som "logga", inte ha båda på samma ställe. Sen tycker jag kanske inte att din tribal passar så bra in i den övergripande designen. Sen använder du två olia "F" i de två loggorna och dessutom är den nedre mycket mindre än den i övre högra hörnet.

Om jag ska vara lite mer petig så (vilket är en ren smaksak) tycker jag att i din nyhetsdel bör se över paddingen. Som den är nu så ligger in tecknen i titeln och brödtexten rakt ner, och inte heller är brödtexten ordentligt indenterad, utan det ser mest... orakt ut. Fundera på om du kanske ska välja att lägga dem i linje eller göra indenteringen mer markerad. Det är de små grejjerna som gör det. Annars ser det bra ut. Kanske lite väl vitt, inga ordentliga kontraster och komplementfärger.

Petighet är bra, det är ju som sagt, småsakerna som gör skillnaderna

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Hmmm....darkmoon har nog rätt i det där med två loggor högst upp. Testa ta bort FG till höger...gripen skulle kanske kunna vara kvar men i så fall något större o droppa tribalen i samband med det så det inte blir för plottrigt. Lägga en grip i bakgrunden på menyn kanske för att få in lite mer liv i själv siten? Alltså diskret, svagt.

Visa signatur

Även vackra fåglar skiter