Bf2 Grafik fel. Får panik.

Permalänk
Medlem

Bf2 Grafik fel. Får panik.

Hej det är så här att jag har haft detta problem ett tag nu och börjar bli knäpp av det. Efter ett tags spelende så får jag grafik fel på mitt vapen. Oftast är det att kanterna på olika knappar mm som blir som vågor och alla texturer kletar över vart annat och ibland, nästan aldrig. Får jag artefakter på siktena och ibland så "blinkar" strecket på granat kastaren. Men allt händer bara på vapena ingen annan stans.

De saker jag har testat är att ominstallera spelet. Och testat alla grafik inställnigar där finns. Just nu körs allt på High och 6x AA. Har konstant 100fps även när jag får felen.

Någon som vet hur man kan fixa detta?

Ps det är bara vanliga Bf2 det gäller inte SF. Och det är dator 2 i min sing.

Permalänk
Medlem

en patch ?

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Permalänk

Enkelt, kör på din andra dator

Permalänk

Provat ominstallera grafikkkrort drivern?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Provat ominstallera grafikkkrort drivern?

Ja, ett par gånger. Det konstiga är att det kommer efter ett tag samma som det skulle vara värme problem men jag ligger aldrig över 55C.

Permalänk

Har du klockat nåt? Kör med orginal kylning?

Edit: Kan det vara att någon minnechip har dåligt kontakt med kylflänsen? Så att den blir för varm och ger bildbuggen.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Har du klockat nåt? Kör med orginal kylning?

Edit: Kan det vara att någon minnechip har dåligt kontakt med kylflänsen? Så att den blir för varm och ger bildbuggen.

Inget klockat och kör med orginal kylnig. Dock på ett schema som ligger på 70-100% nästan hela tiden. Men jag tror inte det är så heller efter som detta felet bara uppstår i Bf. Inte i tex Oblivion.

En anna ska jag undrar när vi ändå pratar om grafik fel. På många gammla spel så ibland när man ser byggnader mm längre bort så så "filmmrar" det lite med svara streck typ. Dock händer detta på alla mina datorer i vissa gammla spel som Hitman 1 och även i Gudfadern ibland långt borta och på vissa lysnade skyltar där man ser dom på långt avstånd. Vad kan det bero på? Gudfadern gäller dock bara på dator 2 och 1. Inte 3.

EDIT: Om det kun skulle vara ett minne som blir för varmt. Hur kan jag då konstrollera det?

Permalänk
Hedersmedlem

Många med ATI kort har konstiga fel i BF2 men du kan inte testa grafikkortet i den första datorn?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Många med ATI kort har konstiga fel i BF2 men du kan inte testa grafikkortet i den första datorn?

Jo jag kan växla grafikort. Dock kommer jag nog välja det som sissta alternativ då jag behöver formatera så det fungerar någerlunda bra.

Vilka andra fel är det du har hört om?

Permalänk
Hedersmedlem

Saker som flimrande texturer och att det blir som ett negativ plus alla dom som inte får igång spelet alls.

Du behöver inte göra en formatering för att testa för du skall bara se om det blir samma fel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM