Permalänk
Medlem

Prisvärd handdator

Tjenare.

Jag håller på att kolla efter en handdator. Dock vet jag inte alls vart jag ska börja leta.

Så, jag vänder mig till er swecare.
Jag letar efter en handdator med Wlan. Kanske ävet bluetooth. Förmågan att köra Firefox. Även duglig till att köra vissa windows program på. Inte några tunga program utan, någon IM klient och något liknande... Även möjligheten till små-spel. Det är ju lite kul när man sitter och inte har något att göra och man inte har någon dator till hands.

Ett bra interface är också viktigt givet vis. Det ska vara en lättförstålig kalender (med några coola finesser givet vis).

Jag vill ligga i prisklassen 1500kr. Är det överhuvudtaget möjligt att komma så lågt i pris?
Finns det några handdatorer ni kan rekomendera som uppfyller kraven. Eller nästan i alla fall?

MVH Viktor Lindström

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Avstängd

Antar att du aldrig haft en PDA tidigare.

Firefox på en sådan är i princip omöjligt, samma med windows prog om det inte är skriven specifikt till just Pocket PC... 1500kr är en dröm

Kanske en Zire71/72 men den har PALM operativsystem

kolla runt www.handdator.com

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Acer n311 är en prisvärd handdator! Min far har en sådan. Själv använder jag en Qtek 2020i and I loooove it!

Tycker itne du ska ha en Palm. Ett bra 3d spel för pocket pc är Christmas rush. Laggade på min gmala iPAQ men på min Qtek (520mhz) är det laggfritt.

En tumregel i dagens handdatorer är vill du ha wlan så får du bluetooth. Tror inte det finns några pocket pc's (utom någon hp som ser ut som 19xx serien) som har wlan men itne bluetooth.

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem

bomber3.
Jag fattar inte, Windows mobile, med det borde man väl kunna köra windows applikationer? eller? är det bara utvälda delar man kan köra?

Föresten, när vi ändå diskuterar det. Vad är det för os som gäller? Vad är det man ska satsa på?

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk

Alså Virr3. Windows Mobile är ett operativ system som är 100 annorlunda. Dt är osm en miniversion av windows. Sök i google bilder för windowsmobiel så blir det nog mer klarare ska du se. Det finns en staartmeny osv. Det är itne ett mini windows xp
Ibland finns det dock speciella versioner av program såsom age of empries (skit roligt, särksilt på pocket pc).
Hoppas det svarade på din fråga.

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem

en gammal och enkel dump

pocketpc2003se

spb pocketplus med diverse ikoner till program

tema med en Tux retar alltid någon...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...