Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Hehe chips är gott och halflife är ett bra spel(har kört igenom episod one)
Tack för bildexempel! Det verkar fortfarande som att kameran tar i för mycket vad gäller färgbehandling och kanske fortfarande främst rött o lila. Men men, kameran blev väl knappast sämre!
Är volymen ökad nåt i spelaren?

Märket inte av det så mycket om den är ökad.. lyssnar ändå på max hela dagarna sen lyssnar jag på betydligt högre på datorn så man är kanske lite döv :D.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Märket inte av det så mycket om den är ökad.. lyssnar ändå på max hela dagarna sen lyssnar jag på betydligt högre på datorn så man är kanske lite döv :D.

Jo det är gött att vräka på volymen ibland! Synd att man inte törs göra det i stereon eftersom att man bor i lägenhet.

Men det blev i alla fall lite mer bas i spelaren? I så fall så är det skäl nog för mej att uppgradera till ME

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Vad e de för skillnad?
Jag har gjort detta nu och har ME men jag märker bara visuell skillnad?
ngn?

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Som jag skrev tidigare även om du hittar ett skal så är det inte billigt runt 800-1000 spänn för ett komplett skal kit till n73.

Och fortfarande är jag realistisk och vet att jag inte kommer få nåra 3papp för min telefon..Orka hålla på å sälja å se stå till svars om nåt är fel osv...Ifall att de skulle skita sig med garantier och skit när man ändrat firmwaren osv..
Neh...Köpa nytt skal gör jag...När/om jag hittar det svarta ME skalet

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Vad e de för skillnad?
Jag har gjort detta nu och har ME men jag märker bara visuell skillnad?
ngn?

Om du precis har införskaffat dej en N73 och knappat har använt den så är de la liiite svårt att ha nåt´att jämföra skillnad med, inte sant?;)

Skillnaden vad jag har hört så långt är väl att musikspelaren stöder albumvisualisering eller vad man nu kallar det. Lite nya teman. Lite bättre och fler inställningsmöjligheter i ljudet i musikspelaren. Tror att ME också har nån´synkfunktion eller sammfunktion med windows mediaplyer också men det kan jag inget om(har ju inte flashat om själv ännu)

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

fanns ju inte än msn på denna me...
eh har inte hittat ngt bättre?

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Hehe chips är gott och halflife är ett bra spel(har kört igenom episod one)
Tack för bildexempel! Det verkar fortfarande som att kameran tar i för mycket vad gäller färgbehandling och kanske fortfarande främst rött o lila. Men men, kameran blev väl knappast sämre!
Är volymen ökad nåt i spelaren?

Om du tycker att huvudkameran är dålig så ska du prova videosamtalskameran. Det värsta jag sätt, lite lagom häftigt med disco-aktigt rött filter i bilden..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
fanns ju inte än msn på denna me...
eh har inte hittat ngt bättre?

Sök på nätet efter: live mobile msn-544 eller bara live mobile msn. Jag tror att siffrorna 544 är för vår telefon modell.

dzidzius:
Jo videosamtalkameran är skräp:)men videosamtal är inte så viktigt för mej. Men dom skulle kunna göra bildbehandlingen bättre på den "vanliga" kameran.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Jag har en Plommon/Silver...
Vart hittar jag NokiaSoftwareUpdater?
Är den inbyggd i PC - Suit?

Ja den är inbyggd i PC Suite, om du har senaste versionen.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Sök på nätet efter: live mobile msn-544 eller bara live mobile msn. Jag tror att siffrorna 544 är för vår telefon modell.

dzidzius:
Jo videosamtalkameran är skräp:)men videosamtal är inte så viktigt för mej. Men dom skulle kunna göra bildbehandlingen bättre på den "vanliga" kameran.

kan du länka msn för jag hittar nada?

jag hittade på mobil.tre.se men när jag ska hämta hem det där så står det certifikatfel
Blää

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
kan du länka msn för jag hittar nada?

Öhm. Jag kommer inte ihåg var jag hittade det. Jag kan maila programmet. PM:a din mail i så fall.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

mejlet framme

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
mejlet framme

Om du hade msn installerat av TRE så är detta ej samma program. Vet ej hur du fixar tillbaka TRE:s messenger om du fulflashat telefonen tyvärr. Finns också stor risk att du betalar datatrafik för att mess med det programmet du fick av mej. Du får kolla med TRE vad som gäller.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

En messenger som INTE kostar per månad och inte alls för den delen heter wlm544wwwmessbe.sisx. Laddade ner den på www.mess.be och grejen är att jag inte hittar var. PMa mig och jag mailar den till dig.,

EDIT: DIREKTLÄNK TILL FILER :D:D:D:D:D http://downloads.mess.be/downloads/mobile/wlm-mobile-544(www....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
En messenger som INTE kostar per månad och inte alls för den delen heter wlm544wwwmessbe.sisx. Laddade ner den på www.mess.be och grejen är att jag inte hittar var. PMa mig och jag mailar den till dig.,

EDIT: DIREKTLÄNK TILL FILER :D:D:D:D:D http://downloads.mess.be/downloads/mobile/wlm-mobile-544(www....

de va den jag fick av papphammar
Tack endå... måste dock få bekräftat att de e gratis som med 3s msn
ngn annan kanske vet detta eller så ringer jag 3 imorrn

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Opera v3 finns nu tillgänglig för mobilen

http://www.operamini.com/download/?dl=pc&man=nokia&phone=noki...

Edit: Vilket programm synkar ni kalendern med?.. Det jag vill göra är kalanderposte i datorn för att sedan koppla in mobilen och synka de.

EDIT2: Papphammar vad sägs om att skriva ut denna sida och trycka upp den i ansiktet mot ditt service ställe :D?

http://www.nokia.se/phones/clubnokia/service.php

"Om det är något fel på din telefon kan du vända dig till närmaste Club Nokia Servicebutik för att få den snabbaste servicen. Visa upp ditt Club Nokia-medlemskort och ditt inköpskvitto på telefonen. Förutsatt att telefonens garanti ännu gäller, samt att felet är av den karaktär att det täcks av garantin*, testar servicebutiken din telefon och reparerar den inom 24 timmar. Om inte telefonen kan repareras inom 24 timmar har du som medlem möjlighet att få en ersättningstelefon av samma modell (om tillgängligt) alternativt en lånetelefon som ska lämnas tillbaka när din telefon har blivit reparerad"

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
En messenger som INTE kostar per månad och inte alls för den delen heter wlm544wwwmessbe.sisx. Laddade ner den på www.mess.be och grejen är att jag inte hittar var. PMa mig och jag mailar den till dig.,

EDIT: DIREKTLÄNK TILL FILER :D:D:D:D:D http://downloads.mess.be/downloads/mobile/wlm-mobile-544(www....

Själv har man Comviq Kompis, om man nu installerar detta och kör på med MSN, vad kommer det kosta?

EDIT: Installerade det nu och det funkade prima, men ett stort minus att man bara kan logga in med hotmail acc. :/ Jag har gmail, hur gör jag då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XLN
Själv har man Comviq Kompis, om man nu installerar detta och kör på med MSN, vad kommer det kosta?

EDIT: Installerade det nu och det funkade prima, men ett stort minus att man bara kan logga in med hotmail acc. :/ Jag har gmail, hur gör jag då?

Då laddar du ner Msn messenger live.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Opera v3 finns nu tillgänglig för mobilen

http://www.operamini.com/download/?dl=pc&man=nokia&phone=noki...

Edit: Vilket programm synkar ni kalendern med?.. Det jag vill göra är kalanderposte i datorn för att sedan koppla in mobilen och synka de.

EDIT2: Papphammar vad sägs om att skriva ut denna sida och trycka upp den i ansiktet mot ditt service ställe :D?

http://www.nokia.se/phones/clubnokia/service.php

"Om det är något fel på din telefon kan du vända dig till närmaste Club Nokia Servicebutik för att få den snabbaste servicen. Visa upp ditt Club Nokia-medlemskort och ditt inköpskvitto på telefonen. Förutsatt att telefonens garanti ännu gäller, samt att felet är av den karaktär att det täcks av garantin*, testar servicebutiken din telefon och reparerar den inom 24 timmar. Om inte telefonen kan repareras inom 24 timmar har du som medlem möjlighet att få en ersättningstelefon av samma modell (om tillgängligt) alternativt en lånetelefon som ska lämnas tillbaka när din telefon har blivit reparerad"

Tack det är bra med grejer svart på vitt. Men tyvärr så följde dom den texten ovan. Dom hade ingen N73 att ge mej utan jag fick en (asful skitdålig) lånetelefon. En nokia 6680 tror jag att den heter. Så jag får snällt vänta och bli mer o mer förbannad för varje dag. Jag pratade med dom igår och då kom dom på att dom skulle tjata fram telefonen i reparationskön hos anovo dit dom skickat den. Något som dom lovade redan från början. Hör jag inget från dom så ska jag ringa imorgon och kräva en ny lur. Men det kan jag glömma. Men försöka ska jag ändå!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XLN
Själv har man Comviq Kompis, om man nu installerar detta och kör på med MSN, vad kommer det kosta?

EDIT: Installerade det nu och det funkade prima, men ett stort minus att man bara kan logga in med hotmail acc. :/ Jag har gmail, hur gör jag då?

Jag loggar inte in med hotmail konton och det funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XLN
Själv har man Comviq Kompis, om man nu installerar detta och kör på med MSN, vad kommer det kosta?

EDIT: Installerade det nu och det funkade prima, men ett stort minus att man bara kan logga in med hotmail acc. :/ Jag har gmail, hur gör jag då?

de e bara skriva hela adressen så kommer du se att de står där nere "other emails" istället för @hotmail...
föressten jag hade fullt batteri igår och lämnade msn på, men till min förvåning så va min mobil död när jag vaknade
Så då undrar jag drar den där msn en jävla massa batteri?

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
de e bara skriva hela adressen så kommer du se att de står där nere "other emails" istället för @hotmail...
föressten jag hade fullt batteri igår och lämnade msn på, men till min förvåning så va min mobil död när jag vaknade
Så då undrar jag drar den där msn en jävla massa batteri?

programmet ligger säkert o tuggar å då drar det ström.

Edit:
Jaha då har man haft sitt, numera dagliga, samtal med nokia om luren som dom pajade på mitt servicecenter och skickade iväg på reparation. Jag har pratat med nokias reklamationsavdelning och dom vill att mitt serviceställe ska kontakta dom för lösning..hmm undrar vad det nu kan innebära. Jag ringde sedan till mitt serviceställe och hamnade lite i en kort argumentation med en person där om hur stort deras fel och ansvarsbörda är. Sedan fick jag snacka med en "bättre" mer insatt person som skulle höra av sej til nokias reklammations avdelning.

Jag lär ju inte ha min lur på fredag i alla fall om nokia inte fixar fram nån´form av tillgodokvitto så att jag kan plocka ut en ny.
Jag fick dessutom höra att N73 ofta går till Danmark för reparation.
Hade inte du Rolex din lur på reparation i Danmark?
Huromhelst om den ska dit så lär jag ju få vänta minst två veckor på min lur som DOM pajade. Och jag tror att dom drar ut på att överhuvutaget ge mej en ny lur om det finns en chans att jag kan få tillbaka min från reparation inom ytterligare en vecka.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Vilket är det bästa minneskortet att köpa till sin N73, ska man köpa Kingston eller SanDisk? Klarar den av 2 GB minneskort?

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem

SanDisk, Kingston ska man akta sig för - har visat sig inte funka så bra i n73an.

Sådär, märkte nu att det gick bra med gmail också. Men det är väldigt buggat, jag ser inte alla mina kontakter, dom ser mig men inte jag dom. Kommer upp när dom skriver till mig men känns ganska B att inte kunna starta en konversation själv med vissa.

Någon som har ett svar på detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XLN
SanDisk, Kingston ska man akta sig för - har visat sig inte funka så bra i n73an.

Sådär, märkte nu att det gick bra med gmail också. Men det är väldigt buggat, jag ser inte alla mina kontakter, dom ser mig men inte jag dom. Kommer upp när dom skriver till mig men känns ganska B att inte kunna starta en konversation själv med vissa.

Någon som har ett svar på detta?

vad snackar du om??? jag har inga som helst problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
vad snackar du om??? jag har inga som helst problem

Nej men många andra med Kingston minnen har stött på problem? Vad är ditt problem? Läs i tråden så får du se.

"Vilket minneskort ska man akta sig för?
Alla som har köpt Kingston minnen har haft problem med telefonen
allt ifrån att telefonene har hängt sig till att den startar om sig själv.
Köp ej Kingston minnen, Sandisk, Twinmos funkar bra mycket bättre."

Verkar inte vara alla, men MÅNGA har klagat.

Någon som har svar på varför jag inte ser alla min kontakter (MSN)?
Nu kan jag heller inte logga in; det står "Locating server failed, try later."

Vad ska man ha för kopplingpunkt? Har ComviqKompis, har självklart fixat alla WAP/MMS inställningar osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
programmet ligger säkert o tuggar å då drar det ström.

Edit:
Jaha då har man haft sitt, numera dagliga, samtal med nokia om luren som dom pajade på mitt servicecenter och skickade iväg på reparation. Jag har pratat med nokias reklamationsavdelning och dom vill att mitt serviceställe ska kontakta dom för lösning..hmm undrar vad det nu kan innebära. Jag ringde sedan till mitt serviceställe och hamnade lite i en kort argumentation med en person där om hur stort deras fel och ansvarsbörda är. Sedan fick jag snacka med en "bättre" mer insatt person som skulle höra av sej til nokias reklammations avdelning.

Jag lär ju inte ha min lur på fredag i alla fall om nokia inte fixar fram nån´form av tillgodokvitto så att jag kan plocka ut en ny.
Jag fick dessutom höra att N73 ofta går till Danmark för reparation.
Hade inte du Rolex din lur på reparation i Danmark?
Huromhelst om den ska dit så lär jag ju få vänta minst två veckor på min lur som DOM pajade. Och jag tror att dom drar ut på att överhuvutaget ge mej en ny lur om det finns en chans att jag kan få tillbaka min från reparation inom ytterligare en vecka.

Nej jag lämnade in min telefon hos nokia service ställe i hornsgatan i stockholm, det tog de 4 dagar att laga den men det berodde ju på att de hade säkert mycket att göra för att när jag ringde efter 3 dagar så sa de att de inte ens tittat på den.

Och till dig som undrar varför du inte ser kontakterna, jag har upplevt samma sak och det beror på att du har dina kontakter i grupper samt att vissa är utan grupper... Testa att först föra över alla dina kontakter till en och samma grupp funkar inte får du ta bort gruppen och låta alla kontakterna vara utan grupp.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Okej ja just det du skulle bara byta joystick och de klarar de bevisligen av här i Sverige
Har en känsla av att min lur kan vara på väg till Danmark.
Jag skulle inte ha så mycket emot att få tillbaka just min lur eftersom att det redan är bytt joystick på den och den joysticken känns lite bredare och den är ju rejält ditsatt nu.
Annars så får dom ge mej en ME

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Hur är det nu med joystickarna? Byter dom bara om den ramar av? När jag frågad Nokia service center här i Göteborg så sa dom att joysticken är lös på alla N73 och dom inte hade hört talas om att någon hade fått den utbytt.

Visa signatur

The people who start wars never fight then. The people who fight wars never like them…

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepso
Hur är det nu med joystickarna? Byter dom bara om den ramar av? När jag frågad Nokia service center här i Göteborg så sa dom att joysticken är lös på alla N73 och dom inte hade hört talas om att någon hade fått den utbytt.

Rolex och jag har fått våra joysticks utbytta och flera andra här i forumet. Så då är dom dåligt informerade, för att uttrycka sej diplomatiskt, på nokia service i Göteborg. Det är ju väldigt kännt att joystickarna är alldeles för sladdriga och lossnar då och då. Visst helt dunderfast var den väl inte från början men så jäkla sladdrig som den har blivit för flera här ska den junte va! Plus att den som sagt har lossnat för flera. När dom kollade på min på mitt nolia center där jag bor så sa dom att det bara inte var själva övre pluppen som var lös och senare så bytte jag hela joysticks-alltet i Kalmar på deras nokia center. Du har full rätt att få din joystick utbytt om den är superlös eller lossnar helt! Det är inget snack. Det går på garantin oavsett vad dom skulle vilja argumentera med! Möjligtvis om du har slängt eller tappat telfonen i backen så att joysticken på nåt´mycket skumt sätt skulle lossna. Men då borde det ju också vara andra märken på telefonen.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy