Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Avstängd

Vad kan vara fel på min dator?

Jag har poblem med att datorn bara fryser när jag spelar spel. Sen måste jag stänga av den. Den reagerar inte på "Ctrl + Alt + Delete" eller något annat.

Vad kan vara fel. Jag har följande system:

AMD x2 3800+
Asus A8N-e
2GB DDR minne
Radeon 1600- series
Nec DVD-RW
+ annat obetydligt som diskar osv.

Hur som helst så låser sig spelen lite hur som helt. Ibland i början när jag startar det. HOMMV gör det i början.
Call of Duty 2 låser sig efter ett tag osv.

Vad kan vara för fel på mitt system. Är det graffet som jag bör reklamera. Prylarna är ju 2mån gamla.

Kan man reklamera bara graffet??

Tack

Visa signatur

Skryter inte gärna, och spelar inte känd. Men föddes till en stjärna och kommer dö som en legend!

Permalänk

Kan vara nätaggregatet, vad står det efter + 12v och vad är det för märke ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jasgripen
Kan vara nätaggregatet, vad står det efter + 12v och vad är det för märke ?

Märket är: Antec och det är 450W

Vet ibte vad mer jag ska kolla på

Visa signatur

Skryter inte gärna, och spelar inte känd. Men föddes till en stjärna och kommer dö som en legend!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xslyyx
Märket är: Antec och det är 450W

Vet ibte vad mer jag ska kolla på

Det räcker, det borde funka tycker jag (har du en sonata II låda ? )

Om du har köpt en färdigbygd dator bör du skicka tillbaks hela datorn, annars är nog det bästa att antingen låna ett grafikkort av nån, eller alternativt testa ditt grafikkort i någon annans dator.

Hoppas det löser sig..........

Permalänk
Avstängd

Ska vända mig till ÅF och be att få reklamera skitgraffet.

Hoppas jag får ett nytt )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du kollat vad du har för temps? Kan vara att grafikkortet blir överhettat som gör att det låser sig.

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |