Vill länka till lokal html sida och VISA DEN i en box på min sida, hur? (ej grafiskt)
Jag vet redan hur man använder DIV för att fixa små fina boxar... men hur länkar jag som sagt IN .html filer direkt in på sin sida - vart som helst? (T.ex i en div box) - så jag någonsin mer slipper omeditera min huvudsida, när jag bara vill ändra lite text i vissa boxar?
Vore SÅ mycket smidigare att kunna ändra denna text i boxarna, bara genom att ladda upp nya html dokument för var box!
Om ni inte orkar förklara hur: säg vad det hela går under för namn - så jag kan söka själv efter info! (Obs: jag vill alltså kunna länka in riktiga html sidor... måste kunna visa Titles, länkar, bilder, etc och uppföra sig så som riktig html uppför sig - eller åtminstone väldigt snarlikt.)
WOW! Jag tackar ÖDMJUKAST för de superfina tipsen med include och iframe jag trodde jag skulle bli tvungen att mata in en dryg feed eller nåt.
Testade dem nyss och...
Alltså... Shit vad enkelt det blev nu att HELT ändra min sajts innehåll, bara genom att ändra om utseendet mainpage:en!!! Bara att köra php inline överallt där det ska vara text och bild =D