sonata2+långt grafikkort+front fläkt

Permalänk
Medlem

sonata2+långt grafikkort+front fläkt

är det nån som vet om det går att ha ett långt grafikkort typ 7900GTX/7950 och samtidigt ha en frontfläkt monterad bakom hd-racket i ett sonata 2 chassi?

Visa signatur

TO FAST

Permalänk

Hur långt är kortet ? om du kollar djupet på chassit, så ser du ju hur många mm det är, sen om du uppskattar hur mycket plats hdd racket + fläkten tar upp så vet du snart om det får plats, om ingen annan har bättre svar än mig

Permalänk
Medlem

nej jag har mätt och ja det är jäkligt tajt, om man har tur kommer strömkontakten rakt på fläktnavet och då kan det gå men vore bra om nån visste säkert.

Visa signatur

TO FAST

Permalänk
Medlem

Jag har ett Antec Sonata 2 chassi och ett X1900XT (som är längre än 7900GTX/7950GX2), och det får plats i chassit med frontfläkt där bakom hd-racket. Alldeles precis faktist

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Jag har ett Antec Sonata 2 chassi och ett X1900XT (som är längre än 7900GTX/7950GX2), och det får plats i chassit med frontfläkt där bakom hd-racket. Alldeles precis faktist

tack så mycket!

Visa signatur

TO FAST