Dark Messiah demo på fileplanet idag!

Permalänk
Medlem

Allt helt ok, frånsett när jag kommer till stället på bilden. Kollar jag jag däråt så har jag typ 3 fps, men så fort jag kollar 90 grader åt höger/vänster så funkar det dugligt, kommer jag runt kröken där uppe eller går tillbaka in i grottan så funkar det jättebra igen.

Så gott som allt utom aa och af är satt på det högsta.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Wooe, Jag har nästan exakt likadan dator som du och den flyter på bra där... så någonting är skumt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag har SÄMRE dator än dig och det flyter (ganska) bra hos mig, så nåt är fel med din dator

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

source engine är så kasst kodat. .fattar inte hur företag kan välja den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
source engine är så kasst kodat. .fattar inte hur företag kan välja den.

Är den kass? Jag gillar den. Min polare spelar cs source med en 1ghz, ca 300mb ram och ett geforce2.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
source engine är så kasst kodat. .fattar inte hur företag kan välja den.

Vilken motor skulle de välja i stället?

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
source engine är så kasst kodat. .fattar inte hur företag kan välja den.

Det är den bästa motorn!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
source engine är så kasst kodat. .fattar inte hur företag kan välja den.

Kan du säga exakt vad som är kass kodat? Kunde lira css på ett Geforce MX4000 utan problem och då måste det ju vara bra skrivet.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
source engine är så kasst kodat. .fattar inte hur företag kan välja den.

Öhm nej?
Enormt kompatibel, Uppgraderas hela tiden och har en enorm potential...

Permalänk
Medlem

Kan ha mycket med minne att göra, märkte att 1GB inte var tillräckligt, och tro inte 512MB blir precis lyckat heller

Så flyter på ganska bra här, utöver lagg från när den läser in från HD'n aka cache.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Nja, jag är nog inte så mycket för det här spelet. Tyckte det var klumpigt som fan att gå omkring och stridandet var väl sådär..

Permalänk
Medlem

Det verkar absolut kunna bli nåt, som Yobalt skrev så kändes striderna en aning klumpiga, och det skulle behövas slipas på.

Men det var klart skön känsla, nu kommer en möjlig spoiler men när dendär stentrappan gick sönder och man ramlar ner i vattnet så slet jag upp mina fötter från golvet av ren reflex!

Men jag hoppas de fixar till striderna och magierna var ju inte så speciellt övertygande heller, men det var riktigt kul att smyga sig på fienderna med knivarna!

Permalänk
Medlem

Det värsta är väl att de bara har sex veckor på sig att slipa det hela.

Nåja, det var helt OK, om man bortser från att det inte verkar som om man kan avinstallera det när det väl är avklarat. I alla fall kan inte jag göra det, när jag väljer Uninstall så öppnas bara installationen för att installera demot en gång till. Finns inget uninstall-alternativ att välja.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Ni som inte gillar head bopping kan helt enkelt välja bort det i inställningarna.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Ni som inte gillar head bopping kan helt enkelt välja bort det i inställningarna.

Tackar

Går det inte att köra i 800x600 ?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
source engine är så kasst kodat. .fattar inte hur företag kan välja den.

Instämmer faktiskt. Tycker inte heller om Source motorn

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Instämmer faktiskt. Tycker inte heller om Source motorn

Varför?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

för att ibland har man 200fps och ibland 20....
som jag =(
blir även så på lägsta om det e mer än 30 pers på en server på css=(

och på dark messiah lika så....

men till exempel i prey som använder doom 3 motorn har ja 35-60 hela tiden oavsett hur mycket man ser samtidigt på samma inställningar...

Visa signatur

C2D E4300 @ 3.15Ghz Scythe Infinity | 4GB OCZ nVidia SLI | ASUS P5N-E SLI | 8800GTS 320MB | Corsair VX550W | 450GB HDD SPACE | Antec Nine Hundred |

Permalänk
Medlem

Okej. Stör mig inte om fps går från 200 till 20. Och när jag tänker efter borde du isåfall inte klaga på source utan din dator eller något. Mitt cs source flyter fint. Dark messiah flyter däremot inte fint. Men på måndag kommer det göra, när posten rullar igen

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

hehe

men det är iallafall bättre fysik på source motorn

Visa signatur

C2D E4300 @ 3.15Ghz Scythe Infinity | 4GB OCZ nVidia SLI | ASUS P5N-E SLI | 8800GTS 320MB | Corsair VX550W | 450GB HDD SPACE | Antec Nine Hundred |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome

Nåja, det var helt OK, om man bortser från att det inte verkar som om man kan avinstallera det när det väl är avklarat. I alla fall kan inte jag göra det, när jag väljer Uninstall så öppnas bara installationen för att installera demot en gång till. Finns inget uninstall-alternativ att välja.

Kontrollpanelen+Lägg till eller Ta bort program? Jag hade Dark messiah där och jag tog nyss bort det.

Permalänk

Grymt coolt spel. Köper det lätt när det kommer ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Kontrollpanelen+Lägg till eller Ta bort program? Jag hade Dark messiah där och jag tog nyss bort det.

Fanns inte där heller. Fick ta bort allt manuellt från diskar, register etc...

Ärligt talat kändes hela demot enormt buggigt, jag väntar nog till det finns några patchar innan jag skaffar hela spelet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

men dom kommer ju fixa sånt innan dom släpper det ju .....

Visa signatur

C2D E4300 @ 3.15Ghz Scythe Infinity | 4GB OCZ nVidia SLI | ASUS P5N-E SLI | 8800GTS 320MB | Corsair VX550W | 450GB HDD SPACE | Antec Nine Hundred |

Permalänk

Kort demo, men rätt fin grafik.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

demot vägrar starta för mig! har redan installerat om det en gång nu... någon som vet vad som kan vara fel?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Tycker demot var grymt roligt faktiskt, blir nog ett köp skulle jag tro. Riktigt snyggt var det också

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Allt helt ok, frånsett när jag kommer till stället på bilden. Kollar jag jag däråt så har jag typ 3 fps, men så fort jag kollar 90 grader åt höger/vänster så funkar det dugligt, kommer jag runt kröken där uppe eller går tillbaka in i grottan så funkar det jättebra igen.

Så gott som allt utom aa och af är satt på det högsta.
http://www.ds.hj.se/~martinsson/bilder/spel/darkmessiah1.jpg

Har samma problem som dig men detta förekommer redan i början när jag öppnar stendörren med spindel artifakten, då har jag typ 1-3fps och det känns som ett jävla bildspel. Men så fort jag vänder om så får jag hög fps igen och det flyter på bra. Har ställt ner alla inställningar till minimum, det hjälper inte.

Det är nog ingen minnesläcka, för den går inte över ~500MB minne, men den använder bara 50% av min CPU? =/

Dator: Intel P4 3.0GHz (HT Enabled), 1GiB RAM, R9800Pro 128MB.

Datorn fungerar perfekt annars...

Skitstörigt... =/ Det blir helt ospelbart.

Visa signatur
Permalänk
Sötast

Fint var det... men det var nog inte riktigt min smak kanske.. lite klumpigt å så... svärdslagen kändes inte så jättekaftfulla heller :/

Mums för source

Permalänk

Hur kul som helst, älska fysiken!.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡