Permalänk
Avstängd

Chassi till vattenkylning

Tjo allihopa..

Nu är det då äntligen dags för lön och inköp av nya datorprylar! Mitt gamla Antec SLK 3700 känns lite litet o trångt o kylningen räcker inte riktigt till. Så min fråga är alltså:

Vad finns det för bra chassi där jag kan få plats med min Dual radiator (ev en trippel också) slangar osv, med bra luftgenomströmning? Krav är att det ska vara tyst svart och snyggt...

Jag har kollat på ett P180 som verkar super utom några saker: Lite trångt det också, men det skulle kanske gå att sätta raddan längst upp till vänster där nätagget egentligen ska sitte o såga upp bredvid fläkten som redan är där.

Men det stora bekymret med P180 är om det börjar läcka så rinner vattnet rätt ner i nätagget... Inte bra!

Sedan har jag kollat på Stacker oxå, det är lite stort o så men annars verkar det bra.. Så vad finns det för bra chassin för detta? Min budget e väl på sisådär 2500-3000 kr max, egentligen skulle jag haft ett nytt agg oxå, men men..

Visa signatur

Antec P180B :: E6300@2,93ghz :: TeamXtreme DDR2-6400 :: XFX 7950GX2 eXtreme ::

Permalänk
Medlem

Re: Chassi till vattenkylning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vattenkylning
Men det stora bekymret med P180 är om det börjar läcka så rinner vattnet rätt ner i nätagget... Inte bra!

Vattenkylningen ska inte läcka om du gör ett ordentligt jobb! Det är lika illa om det rinner ner vatten nån annanstans

Permalänk
Avstängd

joo iofs =).. Då undrar jag om stackern har andra fördelar lr vilket chassi e bäst?

Visa signatur

Antec P180B :: E6300@2,93ghz :: TeamXtreme DDR2-6400 :: XFX 7950GX2 eXtreme ::

Permalänk

stackern är bra, den är ju tung och stor, men det behöver ju inte va någon nackdel om man inte flyttar datorn så ofta, enda riktiga nackdelen jag har hittat är hårddisk modulen, den kyler ju diskarna bra men den är ju inget vibrations isolerad, den snarare förstärker vibrationerna, hårddiskarna är det som låter mest i chassit, så nu har jag lagt hd modulen på botten i chassit på en gammal musmatta, det va mycket bättre, dock va detta inget problem när jag körde med 1 hd, det är först nu när jag har 4st som det är ett problem

OBS! jag har gamla stackern STC-T01

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500