BF2142-Betan släppt!

Permalänk
Medlem

BF2142-Betan släppt!

Då var den slutligen här. Kanske har EA och DICE lärt sig av sina tidigare misstag med BF2 när de nu låter en utvald del av klanscenen samt crew för olika spelsidor testa spelet! Om någon/några (man vet aldrig med EA) veckor skall det även komma en öppen beta. Min personliga förhoppning är att väntar med den öppna betan eller helt struntar i den då det kommer utmynna i hundratals krav om förändrade unlockkrav etc. etc....

Några förhoppningar som jag har:
*Gör så att spelaren får sämre accuracy vid "extrema" rörelser som bunnyjumping, pronespamming etc. istället för att ta bort möjligheten att skjuta när man rör sig. Roligare med flera olika spelstilar!
*Låt squadjumpingen få stanna kvar i spelet!
*Gör unlocks till en sak som man själv kan ställa in vilka som skall vara påslagna på en orankad server. Detta eftersom i princip all utrustning som finns i spelet är unlocks så behövs det även för att spela en orankad match (klanmatch).

Personligen så har jag inte fått mitt exemplar ännu då min engelska klan på något sätt måste skicka med nerladdningskod "säkert". Fattar inte att det är mer osäkert att skicka den över kanalen än via Tyskland...Dock så har jag pratat med några av de som har spelat spelet och de har hittils vart övervägande positiva! Hoppas detta spelet blir något att ha trots allt, det finns ju inte mycket att spela nu när BF2 känns sönderpatchat och då spel som CS inte direkt lockar...

Permalänk
Medlem

Re: BF2142-Betan släppt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvaxdack

Några förhoppningar som jag har:
*Gör så att spelaren får sämre accuracy vid "extrema" rörelser som bunnyjumping, pronespamming etc. istället för att ta bort möjligheten att skjuta när man rör sig. Roligare med flera olika spelstilar!
*Låt squadjumpingen få stanna kvar i spelet!

Jag håller med!

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

Vad är det för klan du är med i? Måste väll vara någon relativt känd om ni får beta testa spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Vad är det för klan du är med i? Måste väll vara någon relativt känd om ni får beta testa spelet?

Han sa iof inte att han fått testa det utan bara att de börjat med betan :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Vad är det för klan du är med i? Måste väll vara någon relativt känd om ni får beta testa spelet?

MultiPlay.co.uk (serverleverantören) har en klan som spelar bf2.

Permalänk

Jag kollade några videos på BF2142 och måste säga att jag skulle inte se skillnad på detta spel och BF2 om jag stod någon meter från skärmen?.
Jag har iofs bara sett 2 filmer lite fort, och det känns som dom bara vill mjölka pengar genom att ta med allt från BF2 och flytta fram tiden från 2000-talet till 2100-talet.
Men vad vet jag.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Jag kollade några videos på BF2142 och måste säga att jag skulle inte se skillnad på detta spel och BF2 om jag stod någon meter från skärmen?.
Jag har iofs bara sett 2 filmer lite fort, och det känns som dom bara vill mjölka pengar genom att ta med allt från BF2 och flytta fram tiden från 2000-talet till 2100-talet.
Men vad vet jag.

Du tror inte att det är det som är meningen? Behålla ett bra spelkoncept men flytta fram det i tiden och låta folk som är über less på alla andra världskriget spel spela ett bra spel? ^^

Permalänk
Relik 📜

2142 är kul, men rätt buggat. Men, det är ju vad betor är till för

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
2142 är kul, men rätt buggat. Men, det är ju vad betor är till för

in-game-bilder?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
in-game-bilder?

Jag vet inte om vi får visa screens egentligen.
Jag ska kolla upp det.

EDIT:
Kollat och klart, vi får inte visa bilder och egentligen inte ens prata om betan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S