Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Provade även på min bärbara och det va skillnad. Den funkar verkligen bra.

prova och ställ in egen window size, jag kör med den trådskaparen föreslog i första inlägget. Så funkar det ännu bättre!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
prova och ställ in egen window size, jag kör med den trådskaparen föreslog i första inlägget. Så funkar det ännu bättre!

Absolut skall provas. Jag gjorde det ganska snabbt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Absolut skall provas. Jag gjorde det ganska snabbt.

Vet inte ifall det är optimalt för en DSL uppkoppling men de funkar kalas här:)

Visa signatur

Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att fortsätta öka tills det att det inte går fortare

Permalänk

Jag ångrar då att jag prövade programmet, vet inte om det är just den som orsakt felet men känns ju verkligen som så. Routern (Netgear) har aldrig krånglat men nu efter jag testade programvaran så har den börjat tappat internet, allt dör men internet symbolen lyser på routern. Den enda skillnaden man ser på den är att wlan symbolen är mörk. Så då får man drar ut strömmen och sätt in den igen så funkar det. Dock är det olika hur länge de fungerar, från 2 minuter till 6 timmar. Har självklart avinstallerat programmet och resetat till windows default men de hjälper tyvärr inte.

Permalänk

Det var mycket trevligt, jag sitter också på en BBB-lina på 100bit, det gav en rejäl boost vid nerladdning, rekomenderas!

Innan optimering: ~325kb/sec
Efter optimering: ~1900kb/sec

Permalänk
Medlem

Inga problem med min Netgear.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsundelin
Jag ångrar då att jag prövade programmet, vet inte om det är just den som orsakt felet men känns ju verkligen som så. Routern (Netgear) har aldrig krånglat men nu efter jag testade programvaran så har den börjat tappat internet, allt dör men internet symbolen lyser på routern. Den enda skillnaden man ser på den är att wlan symbolen är mörk. Så då får man drar ut strömmen och sätt in den igen så funkar det. Dock är det olika hur länge de fungerar, från 2 minuter till 6 timmar. Har självklart avinstallerat programmet och resetat till windows default men de hjälper tyvärr inte.

Själv sitter jag med Netgear trådlöst router och det funkar utmärkt. Kör 2 datorer trådlöst och 3 st med sladd.
Det enda som jag märkt är en kanon boost.
Misstänker att din router eller trådlösa kortet behöver ses med nya drivisar. Kolla upp hos tillverkaren om dom har släppt nya drivisar eller firmwire.
Har en NETGEAR WPN824 RangeMax Wireless Router

Permalänk

Re: Inga problem med min Netgear.

Citat:

Själv sitter jag med Netgear trådlöst router och det funkar utmärkt. Kör 2 datorer trådlöst och 3 st med sladd.
Det enda som jag märkt är en kanon boost.
Misstänker att din router eller trådlösa kortet behöver ses med nya drivisar. Kolla upp hos tillverkaren om dom har släppt nya drivisar eller firmwire.
Har en NETGEAR WPN824 RangeMax Wireless Router

Ok, får göra de.
Vad märker du av för boost? Jag såg när jag kollade via sidan att de ökat rejält men jag märker ingen skillnad sedan när jag surfar, tankar eller spelar. Vart bör man märka skillnaden? Jag fick en ökning på ungeför det 3 tre dubbla så då bör det ju verkligen märkas någonstanns.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Inga problem med min Netgear.

Citat:

Ok, får göra de.
Vart bör man märka skillnaden? Jag fick en ökning på ungeför det 3 tre dubbla så då bör det ju verkligen märkas någonstanns.

Förklaringen finns i första posten jag skrev. Men eftersom du inte läst/förstått den så tar jag det igen lite kort.

Du märker den största skillnaden när du tankar via en enkel TCP koppling från någon med hög ping. TCP används av webläsare / ftpklienter och massa annat.
Spel använder till stor del UDP så där kommer du inte märka någon skillnad (även om dom använder TCP så är nog paketen för små för att spela någon roll) Du kommer knappast märka någon skillnad när du surfar omkring, men tanka något stort från någon amerikansk site eller liknande så kommer du nog märka skillnad. Dessutom beror det på vilken uppkoppling du har, du kommer aldrig att kunna få ut mer ur din uppkoppling än vad den klarar av (så klart). Men läs första posten igen om du vill ha en mer ingående förklaring.

Permalänk
Medlem

Nedladdningen har ökat.
När det gäller vanligt surfande och spel så har jag oxå märkt en bättre flyt.
Spelar mycket på Amerikanska servrar och har märkt att speln flyter på bättre.
Vanligt surfande att öppna sidorna tycker jag det går snabbare. Laddar/öppnar fortare.
Så visst har den nån inverkan.
Jag är i alla fall nöjd.

Permalänk
Medlem

hmmm mina inställningar försvinner lite sisådär ibland:S FUCKEDUP!!!:/

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Nedladdningen har ökat.
När det gäller vanligt surfande och spel så har jag oxå märkt en bättre flyt.
Spelar mycket på Amerikanska servrar och har märkt att speln flyter på bättre.
Vanligt surfande att öppna sidorna tycker jag det går snabbare. Laddar/öppnar fortare.
Så visst har den nån inverkan.
Jag är i alla fall nöjd.

Spel använder UDP så de bör du inte märka av. De är bra du är nöjd. Tror säkert de kan hjälpa vissa som sitter på tunga jänkar sidor eller tankar torrents från usa. Är glad ni märker skillnad. Dock tror jag många märker skillnaden mestadels byggande på tro.

Jo jag har läst första posten och förstått men jag märker ändå inte utav skillnaden. Kan bero på att jag inte sitter och tankar på sega hubbar utan tar enbart ifrån interna statsnätet. Sen vet jag inte med surfandet, är väl kanske sällan jag besöker amerikanska sidor.

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]Jo jag har läst första posten och förstått men jag märker ändå inte utav skillnaden/B]

Inte ens om du tankar exempel filen? Det borde ge skillnad iaf om du har en hyffsad uppkoppling (10+Mbit)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjofras
Inte ens om du tankar exempel filen? Det borde ge skillnad iaf om du har en hyffsad uppkoppling (10+Mbit)

Jo på test sidan ser jag ju skillnaden, därav att jag skrev en tre dubbling i tidigare inlägg. Men om jag säger i "praktiken" än fast det inte riktigt är så, så märker jag ingen skillnad. Men som sagt, har säkert att göra med att jag inte tankar från slöa klienter eller surfar på tröga hemsidor.

Permalänk
Medlem

Sitter också på enn BBB lina på 100/10 som det ligger på. Får inte mer än ca 60 mbit\s i tptest o försöker hitta nåt som kan tvinga upp det lite eller fixa det. Men detta programmet funka inte till xpx64:/ tråkigt.. Lyckas aldrig få upp mina hastigheter speciellt högt snabbaste nedladdningen på typ bittorent har varit 3 mb\s inte för att det är sakta men mitt bredband skulle ju teoretiskt kunna klara 100/8= 12,5 MB\s så det känns ju lite tråkigt.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Men detta programmet funka inte till xpx64:/ tråkigt..

Om du vill pilla i registret själv så tror jag att det är dessa värden som skall ändras, du kan helt enkelt klistra in detta i ett textdokument och byta ändelse till .reg och sedan köra filen för att applicera ändringarna. Detta är dom värden jag kör med vilket fungerar bra för mig på min 100/10 BBB lina (rwin på 2044000 bytes, 001f3060 i HEX som du ser nedan)

Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters] "GlobalMaxTcpWindowSize"=dword:001f3060 "SackOpts"=dword:00000001 "Tcp1323Opts"=dword:00000001 "TcpMaxDupAcks"=dword:00000002 "TcpWindowSize"=dword:001f3060 "DefaultTTL"=dword:00000040

Men det handlar ju fortfarande om att pilla i registret så ta en backup på registret först. Och jag har inte testat att det fungerar heller.

Permalänk
Medlem

ftp://ftp.kernel.org/pub/dist/knoppix-dvd/KNOPPIX_V5.0.1DVD-2...

Före: 90kb/s
Efter: runt 1900kb/s

Riktigt najs!

Telia adsl 24/1

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Från knappa 70kB/s till 680kB/s på BBB's 8/1 tjänst, det gjorde susen!

Permalänk
Medlem

Grabben jag älskar dig!

Låg på 180-240 kb/s före och 400-500 efter!

STICKY!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag har provat detta nu och jag sitter på 10mbit lina och tankar i 10-12kb/sek!!! vafan... fattar inte vad jag har för problem! jag pingar även dåligt i alla program men med (cmd) så pingar jag jätte bra, fattar inte vad det är för fel!

Permalänk
Medlem

Trevlig guide.

Hade 300Kbit innan, ändrade fick extremt dålig genom att optimera men så såg jag att man skulle slå av spi på routern och plötsligt hoppade farten upp ordentligt till 1600Kbit.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

För mig med, tankar en fil i 400kb/s nu jämfört mot 200kb/s som test före..!

Edit: lol, körde tptest före/efter, hade 2.8mbit före och 3.3mbit efter, med BBB 2mbit!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tror mitt internet har en dålig dag för jag gick från 33kb/s till 45kb/s :/

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
tror mitt internet har en dålig dag för jag gick från 33kb/s till 45kb/s :/

I så låga hastigheter är det nog inte storleken på recivewindowet som sätter begränsningarna.

Permalänk
Medlem

Sitter på BBB 100. Hade precis 300 kb/s innan... 2.5 mb/s efter... GRYMT!!!

Man tackar... det finns inga baksidor med detta då??

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Hedersmedlem

Varje anslutning upptar mer minne.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Jag har telia 24mbit.
Provad som du sa före ändringen hade jag ca 30-40kb/s
Efter ca~50kb/s?
Och när jag kör tptest för jag max ~1,6mbit ner och ~0,2mbit upp?
Vad är det som kan vara fel?
ja är ganska så kass på datorer men jag får försöka förstå?!

Visa signatur

Mina tår är oftast snabbare än det blå skåpet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av empty_2k
Jag har telia 24mbit.
Provad som du sa före ändringen hade jag ca 30-40kb/s
Efter ca~50kb/s?
Och när jag kör tptest för jag max ~1,6mbit ner och ~0,2mbit upp?
Vad är det som kan vara fel?
ja är ganska så kass på datorer men jag får försöka förstå?!

Får du bara 30-40kb/s med telia 24mbit så är det något annat som är galet. Jag skulle inte börja ändra på windowsizet innan jag har löst det problemet först.

Permalänk
Medlem

Vilka värden är ultimata för telia 24?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svampbob
Vilka värden är ultimata för telia 24?

Det beror på vilken ping du har från den du tankar.

windowsize(bytes) =överföringshastighet(bytes/s) * ping(s)

max överföringshastighet med 24mbit är (24/8*1024*1024) = 3145728 bytes/s. och med en ping på säg 200ms (0.2s) så krävs ett windowsize på 3145728*0,2= 629145 bytes för att kunna maximera hastigheten.