Permalänk
Medlem

Blev jäkligt sugen på en Lian Li G50 och dyr var den inte!
Men kommer intels stockkylare (till c2d) att få platts där "under" nätagget.
Och blir inte cpun för varm för att det kanske inte blir något bra luftflöde osv.
Hjälp mig här
Annars får det väl bli en PC7 ;/

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radimax
Blev jäkligt sugen på en Lian Li G50 och dyr var den inte!
Men kommer intels stockkylare (till c2d) att få platts där "under" nätagget.
Och blir inte cpun för varm för att det kanske inte blir något bra luftflöde osv.
Hjälp mig här
Annars får det väl bli en PC7 ;/

Ja, den kommer att få plats utan problem, har själv ett PC-V600 med AMD's stockkylare och har ca 3-4 cm till godo.

Om du gillar G50 så tror jag verkligen du gillar upplägget på PC-A05 som jag själv väntar på. Tror Gtek får in detta chassi i februari. Observera nätaggets position i lådan.

http://lian-li.com/Product/Chassis/Middle_Tower/Classical_Ser...

Priset på detta kommer antaglien att ligga på strax runt 1000 sek. Förhoppningsvis under 1000-strecket.

EDIT: Ang. luftflöde: Jag har mitt PSU vänt ut ur lådan så det suger in frisk luft genom PSU och sedan ut direkt. Man kan montera det åt andra håller i lådan men jag tror att det är bäst att ha det som insug då det inte bli onödig turbulens över CPU-kylaren. Inga problem. Men som sagt, ta dig en titt på A05, det kombinerar små mått med stort utrymme innuti + att du kan använda ett Skytche i om du så vill

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Ja, den kommer att få plats utan problem, har själv ett PC-V600 med AMD's stockkylare och har ca 3-4 cm till godo.

Om du gillar G50 så tror jag verkligen du gillar upplägget på PC-A05 som jag själv väntar på. Tror Gtek får in detta chassi i februari. Observera nätaggets position i lådan.

http://lian-li.com/Product/Chassis/Middle_Tower/Classical_Ser...

Priset på detta kommer antaglien att ligga på strax runt 1000 sek. Förhoppningsvis under 1000-strecket.

EDIT: Ang. luftflöde: Jag har mitt PSU vänt ut ur lådan så det suger in frisk luft genom PSU och sedan ut direkt. Man kan montera det åt andra håller i lådan men jag tror att det är bäst att ha det som insug då det inte bli onödig turbulens över CPU-kylaren. Inga problem. Men som sagt, ta dig en titt på A05, det kombinerar små mått med stort utrymme innuti + att du kan använda ett Skytche i om du så vill

Bara undrar, är AMD's stockkylare "Större" än intels stockkylare (till c2d).

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Hedersmedlem

Har absolut ingen aning

Googla

Visa signatur

Permalänk
Medlem

scrooge: vet du om det är samma mått mellan moderkortet och nätagget på V600 och G50 och isåfall vad är måttet
Och hur hög cpukylare uppskattar du att man max kan ha, tex har hittat 3 som inte är mer än 10cm hög, tror du någon av dom funkar?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

scrooge: vet du om det är samma mått mellan moderkortet och nätagget på V600 och G50 och isåfall vad är måttet

Vet inte. Kolla i recensionerna, de brukar ta upp måtten då de kommer till CPU-kylaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet inte. Kolla i recensionerna, de brukar ta upp måtten då de kommer till CPU-kylaren.

Hehe du han svara innan jag hann ändra

Och hur hög cpukylare uppskattar du att man max kan ha, tex har hittat 3 som inte är mer än 10cm hög, tror du någon av dom funkar?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

jag kom själv fram till att zalman cnps8000 skulle funka fint, men den kylaren visade sig i diverse tester prestera tveksamt så jag köpte aldrig den... vet inte om de vanliga cnps7700 går in under... men du får inte in en skytche det är säkert... Försök hitta någon bra htpc-kylare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag kom själv fram till att zalman cnps8000 skulle funka fint, men den kylaren visade sig i diverse tester prestera tveksamt så jag köpte aldrig den... vet inte om de vanliga cnps7700 går in under... men du får inte in en skytche det är säkert... Försök hitta någon bra htpc-kylare.

Ja då är den viktiga frågan, kommer man kunna köra en core2 duo i burken om man inte kan ha någon stor kylare.
Här är 4 olika alternativ:
Zalman CNPS8000 - 6.3CM Höjd
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2480

Silverstone NT05 - 9.4CM Höjd
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2487

Scythe Samurai Z - 9.8CM Höjd
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2453

Arctic-Cooling Alpine 7 - 9.2CM Höjd
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2503

Eller köra stockkylare (vet ej mått)

Jag vill ju inte ha kylaren PRECIS på nätagget utan minst 3cm vore bra för luften.
Så isåfall ser Zalman kylaren bäst ut i måtten eller om intels stockkylare är tunnare.

Har kollat på alla reviews av G50 jag hittat och inte fått svar på hur mycket mellanrumm det är mellan moderkortet och nätagget.

MVH RadiMax

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Kan tyvärr inte ge något seriöst svar på frågan om vilka kylare som går in. CNPS8000 vet jag passar.

Det är inga problem att köra stockkylaren annars, du kan säker dra upp cpu'n ett par mhz med den också. Finns egentligen ingen anledning att inte köra stock. G50 har lika bra ventilation som de flesta andra Lian Li...

Som sagt, läs igenom recensionerna så ska du se att kylarnas storlek tas upp.

Mer hjälp ang. G50 kan jag inte ge då jag själv inte äger ett sånt chassi

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick det bekräftat av Gtek att kylaren MAX får vara 8cm.
Så eftersom zalmankylaren är 6cm hög så är den ett bra val sa gtek.
Så nu får ni sweclockare i uppgift att mäta er Core2 Duo stockkylare och säga hur hög den är Är den under 6cm så blir det stock.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Fick det bekräftat av Gtek att kylaren MAX får vara 8cm.
Så eftersom zalmankylaren är 6cm hög så är den ett bra val sa gtek.
Så nu får ni sweclockare i uppgift att mäta er Core2 Duo stockkylare och säga hur hög den är Är den under 6cm så blir det stock.

Mätte just, inte exakt men ca 5.5cm är den.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

CNPS7700 verkar vara 6.7cm bör väll vara en bra kylare? Hade 7000cu innan jag börja med vattenkylning och var nöjd med den då.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

På vilka andra EU grannars hemsidor kan man hitta LL-chassin, då det jag vill ha LL-A05B kommer in först lagom till midsommar på våra datorbutikers lager, jag vill inte vänta så länge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farenheit
På vilka andra EU grannars hemsidor kan man hitta LL-chassin, då det jag vill ha LL-A05B kommer in först lagom till midsommar på våra datorbutikers lager, jag vill inte vänta så länge.

Här följer några finska shoppar, inte sagt att de heller får före midsommar dock. (Jag beställde mitt PC201 från Jimms men kartongen kom med Gtek-klistermärken på...

Jimms PC-Store
Coolputer
Only 4 Pro

Har ingen vidare koll på flera finska sidor som saluför Lian Li tyvärr, hoppas nån annan kan fylla på mera.

Visa signatur

Permalänk

ingen av sidorna hade A05B. Tack ändå.

Permalänk
Medlem

http://www.gideontech.com/content/articles/286/1

v2100 review...
Första hitten på google nästan...

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hmm.. är det bara för mig som många av länkarna inte funkar?
Speciellt dom på förstasidan med resentioner =\

Permalänk
Medlem

Bumpelibump!

Nu är jag igång igen...

Hittade just denna eminenta tråd och tack vare den utförliga listan av chassin har jag även fått upp ögonen för "Snigeln" PC-777. Såhär efter en första anblick och läsande av rescensioner har jag nog äntligen hittat ett chassi som väcker varma, kärleksfulla, känslor. Jag menar - vilken skönhet! Och konstruktionen ser dessutom rymlig och väldisponerad ut.

Innan jag lägger en beställning hoppas jag dock kunna få svar på ett par små frågor, ifall någon här är lite mer bekant med dessa chassin(av någon dum anledning verkar de ju tyvär inte så vanliga).

* Finns det några begränsningar för vilka grafikkort som får plats? Det ser visserligen ut att finnas ungefär lika mycket plats som i deras vanliga midi-tower chassin, och då tror jag inte det ska vara något problem, men det känns säkrast att fråga ifall någon vet.

* Känner ni till några billiga ställen utomlands man kan beställa ifrån? Billigaste jag lyckats hitta är nog Tobbe Nukem's länk till Coolputer.fi.

Ps. Hittade bild med ett 8800GTX i chassit och det fick plats med god marginal.

Permalänk
Medlem

vart tog pc-a10b

Visa signatur

Q6600@2,4 • P5N32-SLI Plus • OCZ nvidia 4GB 800Mhz • Asus 9800GX2 • Asus SupremeFX Soundcard • Sata 250GB+160GB • Corsair HX620w • NZXT Whisper • Samsung 226BW •

Permalänk
Hedersmedlem

Lian-li B25 ftw massa plats, tyst, snyggt osv

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Tja

Tänkte höra om någon har lian li:s pc-201 chassie hur era uppfattningar är om det. Även om den dubbla psu-plåten från pc-343 (kuben) passar.

Tacksam för svar.

Anders

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dubbel-Ost
Tja

Tänkte höra om någon har lian li:s pc-201 chassie hur era uppfattningar är om det. Även om den dubbla psu-plåten från pc-343 (kuben) passar.

Tacksam för svar.

Anders

Jag har ett svart PC-201 och jag älskar det, räcker det?

...

Nej men, jag har nog utfört diverse moddar i lådan främst för att jag är en sån som inte tycker att tillverkaren tänkt till, oavsett tillverkare.
Min 201a kom med färdig dubbel PSU-plåt så jag har tillverkat mig en plåt med plats för PSU + 120mm fläkt. Kör resårbandsupphängning åt diskarna istället för orginalskenorna som fortplantade ljudet j*vligt väl, speciellt från Raptorna.

Jag har även inverterat luftflödet i övre delen av lådan, insugsfläkt i fronten och den bakre fläkten blåser ut luft. (I orginalskick så suger bakfläkten in luft och sidofläkten blåser ut luft.)

I dagsläget tvivlar jag på att jag köpt en 201a dock, speciellt sedan 2010/2110-serien kommit ut.

V2110B.

Här finnes lite bilder på den konstanta evolutionen av min burk. LÄNK.

Visa signatur

Permalänk

Man tackar så mycke för ett snabbt bra svar.

Permalänk
Visa signatur

E7200 w/ Ninja 2 | HD3850 Ultimate | 2x2gb ReaperX | GA-P35-S3G w/ HR-05 IFX | Spinpoint F1 1TB + lite annan skit..
http://www.sweclockers.com/album/?id=2806

Permalänk
Medlem

Kommer bli ett

PC-V1110 http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/V1110/v1110f3.j...

eller

PC-A7110 http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/a7110/a7110f03....

Dem verkar vara sjukt bra båda två, men skulle vilja ha lite reviews på a7110 innan jag bestämmer mej!

Permalänk
Medlem

Detta ska jag ha så fort dom kommer in!!!

Permalänk
Medlem

Wow. Blir det en större låda för min del i framtiden satsar jag nog också på denna. Sitter säkert för närvarande med min pc-b25b som fungerar hur bra som helst

Visa signatur

E8400 @ 4050 MHz | Asus P5Q-E (P45) | Gigabyte 8800GT| 2x2 GB OCZ Reaper PC8500 | Lian Li PC-B25B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benno1
Detta ska jag ha så fort dom kommer in!!!

Vilken modell är det?