Permalänk
Medlem

PC-A20 Heter denna...Sitter själv med en PCV1100PLUS som jag moddat lite.Får väl säga det!Har man köpt en Lian en gång så är man frälst...åtminstonde för min egen del.

Permalänk

Nu har man skaffat sig en pc-201, jämt lite bättre plats än min tidigare pc-73. Ska man bara ta sig tid att fixa över prylarna också.

Ett stort plus var att man fick en dubbel psu-plåt monterad.

Permalänk
Medlem

Jag är på väg att köpa antingen ett PC-101B eller PC-A10A. Är med andra ord i stort behov av ett tyst chassi. Hur är det med repor och fingeravtryck på dessa chassin, lättare än vanligt?

Är det värt att köpa till ljuddämpningsmattor och andra fläktar, eller fungerar är allt(beror ju lite på komponenter, men..) relativt tyst redan från början?

Försämrar ljuddämpningsmattor aluminiumets kylegenskaper, något?

Jag bor väldigt tajt med datorn och behöver därför få det så tyst som möjligt.
Men jag misstänker att de flesta chassin är tystare än mitt nuvarande chassi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilutta
Jag är på väg att köpa antingen ett PC-101B eller PC-A10A. Är med andra ord i stort behov av ett tyst chassi. Hur är det med repor och fingeravtryck på dessa chassin, lättare än vanligt?

Är det värt att köpa till ljuddämpningsmattor och andra fläktar, eller fungerar är allt(beror ju lite på komponenter, men..) relativt tyst redan från början?

Försämrar ljuddämpningsmattor aluminiumets kylegenskaper, något?

Jag bor väldigt tajt med datorn och behöver därför få det så tyst som möjligt.
Men jag misstänker att de flesta chassin är tystare än mitt nuvarande chassi.

Repor å fingeravtryck är det inga problem med.
Ja det är det värt att fixa till ljudämpningen...beror på vad du tycker är oljud?
Mattorna försämrar inte kylegenskaperna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benno1
Repor å fingeravtryck är det inga problem med.
Ja det är det värt att fixa till ljudämpningen...beror på vad du tycker är oljud?
Mattorna försämrar inte kylegenskaperna.

Oljud är vad mitt chassi ger ifrån sig, ca 50% av ljudet från en hårtork.

EDIT: Eller en vattenkran på halvt ös

Är fläktarna i PC-101B och PCA101 knappt hörbara eller?

Permalänk
Medlem

Då blir det bättre utan att behöva göra någonting!Vet inte när det gäller fläktarna....På mitt PCV1100PLUS har jag bytt ut alla fläktar+satt dit en i sidoväggen...sen kör jag med fläktkontroll.

Permalänk
Medlem

Har märkt att vissa Lian-Li chassin har en fläkt monterad som på denna bild. http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/A10/A10A021.jpg

Är det bara en fullt normal fläkt i den ? Altså kan man byta ut den mot valfri egen fläkt och ändå ha samma flöde, eller är det någon sorts muppfläkt ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoardBum
Har märkt att vissa Lian-Li chassin har en fläkt monterad som på denna bild. http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/A10/A10A021.jpg

Är det bara en fullt normal fläkt i den ? Altså kan man byta ut den mot valfri egen fläkt och ändå ha samma flöde, eller är det någon sorts muppfläkt ?

Jag gissar att du syftar på den nedersta. Det är en grafikkortsfläkt/pci-kortsfläkt. Är till för att blåsa lite extra luft på installerade kort och/eller moderkortet. Finns flera chassin som har det som "extra" fläktplats.
Hurvida du kan byta ut den på just det chassit vet jag inte, men det finns olika varianter av vad jag sett iaf.
Jag var kanske inte till så mycket hjälp, men det är allt jag vet.

/SKoS

Permalänk
Medlem

Hur pass tysta är fläktarna som Lian-Li använder ? väll A10 chassit jag är låt på nu.

Permalänk
Avstängd

A70s fläktar låter en hel del på normal volt, men sänker jag den så är de knäpptysta (från 7-5v då alltså).

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Vilket, i eran åsikt, är det "raffigaste" Lian Li chassit? Är ute efter ett någorlunda stort chassi (2 långa grafikkort) som ska vara stilrent.

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Vilket, i eran åsikt, är det "raffigaste" Lian Li chassit? Är ute efter ett någorlunda stort chassi (2 långa grafikkort) som ska vara stilrent.

http://www.netshop.se/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=1075...
Hitta igår och jag blev direkt kär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens

Den jag vill ha är pc-a20

http://www.lian-li.com.tw/v2/en/product/product06.php?pr_inde...

Permalänk
Medlem

Ja du fesen, TYR PC-X500 ser läcker ut. Ovanlig design med nättagget i mitten....

Tillägg: För att inte tala om optiska enheter som matas ut på sidan.

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem

Jag är på jakt efter nytt chassi och stötte på det här en pc7fw och fastnade som en besatt. Men jag hittar det ingenstans kan någon hjälpa mig, kommer det komma hit. Hittade en sida från Usa men sjukt dyrt med frakt osv.
http://lian-li.com/v2/en/microsite7/

Någon som vet något?

Visa signatur

Release It All

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden lite!
Nu har jag en PC-A10 på väg hem. Efter ha läst lite recentioner så verkar det vara det ultimata chassit för mig. Väntar med spänning!

Kan posta lite bilder när jag fått hem chassit om någon är intresserad

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Fint initiativ med en sådan här tråd iaf!

Permalänk
Hedersmedlem

hur är a71:an? som a10 fast större?

hur är ljuddämpningen på a71, a20 och v2000? (kan alltid byta 120mm fläcktar men orkar inte dola med mattor/vaddering etc)

Permalänk
Medlem

Great!
scrooge

---> Massor av nice Lian Li info & links - i första POSTEN

halojoy
Lian Li diggare

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti, 750W, ASUS Prime Z790, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB, Samsung Pro 990 1TB

Permalänk
Medlem

Eftersom där inte är nån recension på ett v2000B Plus II, så tänkte jag skriva ihop en när jag får hem mitt nu i veckan, någon som hade varit intresserad av detta ?

Visa signatur

CPU: Intel Xeon E5-2660v1 x 2 Mobo: Supermicro X9DAi GPU: Sapphire Radeon R9 270x // R9 290x(Dedikerad VFIO) Ram: Corsair 32GB (4x8GB) DDR3 PSU: EVGA SuperNOVA 1000W G2 SSD: Samsung 120GB // Samsung 256GB Chassi: Fractal Design Arc XL Kylning: BeQuiet! PureRock x 2 OS: ArchLinux x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zdh-
Eftersom där inte är nån recension på ett v2000B Plus II, så tänkte jag skriva ihop en när jag får hem mitt nu i veckan, någon som hade varit intresserad av detta ?

Alltid! Ju mera Lian Li, ju bättre!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Hedersmedlem

Gött att se lite liv här. Köpte btw a71a som nu verkar ha utgått, nöjd iaf.

Permalänk
Medlem

Vet någon var man i sverige kan köpa PC-B71?

http://www.lian-li.com.tw/v2/en/product/product06.php?pr_inde...

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Jag hittade ett Lian Li chassi här om dagen som jag gillade. Lian Li pc-v1200 plus II. Någon som vet var man kan få tag i ett sådant?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Lian Li and the perfect design

Skrivet av Scrooge:

Är man Lian Li-nörd så är man...

Speaking of Lian Li and perfect design
Check out my video of the Lian Li PC-X900:

YouTube - Lian Li PC-X900

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk

Gammal tråd men men, Är det någon som vet vart man kan få tag i detta chassi? Lian Li PC-A10

//SaP

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SaP:

Gammal tråd men men, Är det någon som vet vart man kan få tag i detta chassi? Lian Li PC-A10

//SaP

Det är end of life sedan rätt länge tillbaka, så om något så möjligtvis någon som har en rest på lager annars beggat. Caseking har mycket lian li även en del i PC-A serien http://www.caseking.de/shop/catalog/Gehaeuse/Lian-Li/Lian-Li-PC-A-Serie:::29_88_1391.html Jag kör själv rätt mycket lian-li i mina mer fancy byggen vill du har något som liknar PC-A10 skulle jag föreslå att du kollar på PC-A 71 eller A76. Dessa är dock bigtower och väldigt stora.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Skrivet av MichaSWE:

Det är end of life sedan rätt länge tillbaka, så om något så möjligtvis någon som har en rest på lager annars beggat. Caseking har mycket lian li även en del i PC-A serien http://www.caseking.de/shop/catalog/Gehaeuse/Lian-Li/Lian-Li-PC-A-Serie:::29_88_1391.html Jag kör själv rätt mycket lian-li i mina mer fancy byggen vill du har något som liknar PC-A10 skulle jag föreslå att du kollar på PC-A 71 eller A76. Dessa är dock bigtower och väldigt stora.

Tackar, ja jag kan ju alltid försöka hitta något chassi, hos någon återförsäljare, ska även titta på caseking

//SaP