HP Pavilion HemPC
Hej. Jag har något av ett problem. Jag har nyligen formaterat om vår hempc, som vi fick hem för en tid sedan. I tron att alla drivrutiner till ljudkort och liknande skulle ordna sig själv med installationen av XP, så körde jag på och var glad. Men nu när allt är installerat och klart, så upptäcker jag att det visst skulle bli trubbel med drivrutinerna. Närmare bestämt grafikkortet och ljudkortet.
Okej tänker jag, och surfar in på HP.com i tron att jag där ska kunna hitta vad det är för märke på grejjorna, men, då ser jag att det givetvis finns en miljon versioner av Pavilion. Jag hittar ingen lapp eller liknande på chassit där det står något annat än Pavilion, så jag har ingen som helst aning om vad det är för version. Allt jag vet om datorn är att processorn är en p4 på 3.4ghz och minnet ligger på 1024mb.
Jag kom snart fram till att grafikkortet är ett Nvidia GeForce 6800, så jag slangar hem senaste drivrutinerna till det och installerar. Men, den gnäller hela tiden om något den kallar SLI. Vad är det? Kommer upp en ruta varje gång jag startar datorn. Dessutom hänger sig "NVIDIA settings" då och då när jag vill ändra saker.
Ljudkortet har jag dock ingen aning om vad det är, har testat lite olika med inget fungerar.
Så, men egentliga fråga är väl om någon annan har en likadan hempc och vet vad som sitter i fanskapet, för visst är det väl så att typ alla kommunalanställda får samma erbjudande?
(Och för övrigt bytte jag tangentbord, till ett som var utformat i qwerty istället för svorak. Fan vad qwerty suger).