Permalänk
Medlem

Nokia N91?

Hej alla Mobil kunniga!

Jag funderar köpa n91, tänkta alternativ var n73, k800. Eftersom n73 och k800 inte hade w-lan så faller köpet på n91.

Hade några frågor till Er som har erfarenhet av N91:

1. Hur är batteri tiden på telefonen?

2. Är det lätta att rulla (scrolla) sig genom internet med w-lan?

3. Går det att läsa word dokument och pdf filer på telefonen?

4. Är telefonen klumpig?

5. Hur bra är kameran?

6. Finns det offline läge på telefonen eller flygläge?

7. Vilka är dem stösta nackdelarna med telefonen?

Tacksamt för Svar!!!

Permalänk

Jag inhandlade mig en Nokia N91:a idag, riktigt nöjd.(än så länge)

Har dock inte tänkt så värst mycket på batteritiden, men enligt nokias hemsida så är det Taltid: 4h, passningstid: 190h.

Har testat litegranna att surfa med den genom W-lan och det funkar bättre än vad jag förväntat mig.

Är inte alls säker ifall den kan läsa varken pdf eller word dokument, ej kommit så långt ännu.

Klumpig, visserligen. Men för att innehålla alla dess funktioner så kan den få vara lite klumpig, den är helt okej, lite små knappar dock.

Japp, det finns offline läge, lätt att sätta på samt stänga av.

Största nackdelarna, tror nog att man får haft telefonen ett litet tag för att stöta på sånt, jag har klarat mig hittills, det enda skulle vara autofokusen, att den saknas.
Tog mig en stund innan jag kom på vad jag gjorde för fel då jag inte har något 3g simkort, då den skiftade mellan näten hela tiden vilket gjorde att jag bara kunde ringa med den typ var 5:e minut.
Men där fann jag senare en smart funktion som gjorde att man kunde stänga av detta.

Hoppas mina svar vart till någon nytta.

Mvh Marcus

Permalänk
Medlem

Tack Marcus!

Efter att ha läst genom den här reviewn http://www.mobile-review.com/review/nokia-n91-en.shtml så beslutade jag att köpa N91 och den fick stöd av din svar.

Har hitta en riktigt billigt N91 på blocket för 3800 kr (efter prut) och hon hade köpt mobilen för 3 dgr sen på telenor det anser jag som en fyndfaktor!

Annars kostar väl en ny 4800 på katshing!

IAF, tack marcus för svar!

Permalänk
Medlem

n91an är väl lite stor även för prylnördar?

n73 är ju trevligare än k800 för övrigt - man får ett bättre os och större skärm...

Permalänk

Men man rymmer desto fler funktioner i N91:an

Inga problem otabek.

Skicka gärna ett PM ifall du hittar lite saker till telefonen.