Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Åtta år och spelpro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
Jag är då iaf avundsjuk
http://www.lilpoison.com/albums/MLGOrlando/BoostMobile.sized....

Jo, jag vill också ha en Xbox-kontroll.....

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd

Men för fan, det är hobby reporter som är i farten.

Deras uppgifter är lika intressanta som en påse hundskit

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
jag tror inte att han tjänar så mycket mer änresorna på att åka runnt och spela halo, Halo är inte ett spel på pro nivå helt enkelt. Men all esport är på väg att växa, priserna är sjuka på cs och wc3. Quake 4 är väl det största fps spelet och det kommer inte ens i närheten av de andra. Någon som vet något om konsol marknadens ligor eller tours?

Quake 4 spelas av en väldigt liten mängd personer jämfört med Half-life 1&2, Counter-Strike, Battlefield 2, Call of Duty 2, Enemy Territory, Quake 1, 2, 3 och Unreal Tournament-serien. Quake 4 är ett av de minsta fps-spelen om man tittar på det från ett populärt perspektiv. Men ändå så pumpar många företag in pengar i turneringar precis som de gjorde med Painkiller och en viss mån AVP 2 även fast det är en flopp. Quake 4 kommer ersättas av Quake 3 och/eller UT2007.

Just nu är det 54,000 Halo 2-spelare online och Quake 4s högsta topp den här månaden är 600 spelare online.

Halo 2 har mycket mer konkurrens än Quake 4.

http://www.csports.net
http://archive.gamespy.com/stats/
http://www.steampowered.com/status/game_stats.html
http://www.bungie.net/stats/

Gotfrag täcker en del Halo 2 turneringar.

Det finns även turneringar för Super Smash Bros

Täckning av fightingspel.

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk

Visst, jag tror säkert han är bra när det kommer ner till att börja skjuta, sikta och allt sånt där man gör när man kommer rakt mot varandra, som inte kräver så mycket tänkande. Men när man kommer till taktiska val så är han nog ganska chanslös mot en äldre spelare.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Visst, jag tror säkert han är bra när det kommer ner till att börja skjuta, sikta och allt sånt där man gör när man kommer rakt mot varandra, som inte kräver så mycket tänkande. Men när man kommer till taktiska val så är han nog ganska chanslös mot en äldre spelare.

Oavsett hur bra taktiker man är så kommer den som ser fienden först och som är mest stadig på hand att gå segrande ur striden.
Jag är själv förföljd av en osedvanling otur eller så känns det iallafall så jag vet.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Quake 4 spelas av en väldigt liten mängd personer jämfört med Half-life 1&2, Counter-Strike, Battlefield 2, Call of Duty 2, Enemy Territory, Quake 1, 2, 3 och Unreal Tournament-serien. Quake 4 är ett av de minsta fps-spelen om man tittar på det från ett populärt perspektiv. Men ändå så pumpar många företag in pengar i turneringar precis som de gjorde med Painkiller och en viss mån AVP 2 även fast det är en flopp. Quake 4 kommer ersättas av Quake 3 och/eller UT2007.

Just nu är det 54,000 Halo 2-spelare online och Quake 4s högsta topp den här månaden är 600 spelare online.

Halo 2 har mycket mer konkurrens än Quake 4.

tack för länkarna.
Saken är den att det egentligen finns 3 spel som sticker ut ur mängden, (Cs,wc3 och Sc) Det är där de stora pengarna finns och där de flesta spelarna finns och de flesta turneringarna också. Här i Sverige finns det bara 2 spel det är WoW och Cs, vilket är synd dåvi är ett legendariskt wc3 land. Det kommer bli skoj när vi är nästan som Koreaeller Tyskland, jag vill ha en kanal som giga Tv.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
min syster är ganska vass på halo... säger en hel del om spelet i fråga

Eller så säger det endel om vad du har för syster?

För de som inte visste så gjordes det ett test i halo för att se vad som var bättre, tagnentbord eller kontroll, och tro det eller ej, men de med xboxkontroll vann mer gånger än de med mus och tagnentbord. Och jag hittar inte på. Det var inte hller så att de tog dom som var kassa på halo som fick spela med mus och tgn-bord och de som var bra spelade med kontroller utan det var lika regler.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco

Han ger tydligen lektioner i teamplay..

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
För de som inte visste så gjordes det ett test i halo för att se vad som var bättre, tagnentbord eller kontroll, och tro det eller ej, men de med xboxkontroll vann mer gånger än de med mus och tagnentbord. Och jag hittar inte på. Det var inte hller så att de tog dom som var kassa på halo som fick spela med mus och tgn-bord och de som var bra spelade med kontroller utan det var lika regler.

Men Halo hade ju auto-aim tyckte jag vi kom fram till.
Alla min Googlingar säger det också.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls

Då är det helt klart ett litet geni vi talar om här, inte bara något spelpro.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls

Oj vad svårt.

"Det här är inte CS".... klart.

skämta bara

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Eller så säger det endel om vad du har för syster?

Skulle vara skoj att se de som spelar cs på proffesionell nivåhar att säga om detta. Jag tror själv att mus+t-bord äter kontrollen till frukost i nästan alla samanhang. Ursh skulle aldrig kunna tänka mig ett strategi spel på någon konsoll (om man inte pluggar i en mus då). När man var liten räknades det ju fesen som fusk nästan att annvända mouselook i quake, när man spelade mot polarna =).

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Han är säkert ganska duktig, men det är uppenbart att det är tack vare hans låga ålder han fått så stor uppmärksamhet.

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk
Medlem

Jag är fullständigt övertygad om att alla som svarat i den här tråden inklusive mig själv skulle få stryk av honom.

Att han får fler flickor än finniga datornördar förstår jag är en bidragande faktor till att så många dissar honom.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 64GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

jag kan knapt sikta på PC, xbox är ännu värre

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
Jag är fullständigt övertygad om att alla som svarat i den här tråden inklusive mig själv skulle få stryk av honom.

Jo, va skämmigt att få storstryk av en åttaåring egentligen.:/

Permalänk
Medlem

Stackars unge! Utnyttjad osv.

Synd att det inte var något intresant spel, FPS spel på konsoll är ju inte direkt mitt största intresse.

Men helt säkert är han bättre än mig på halo!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

svårt att vara proffs på halo autoaim ju

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale

alltså det är konstigt jag har aldrig märkt av autoaim i halo1&2??eller kanske nåt smått :S

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale

det är väl ingen autoaim på multiplayer ?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Hahahahahahahahahahahaha!!! Hans hamste heter Cortana (stavas)!!!! Det heter en karaktät i Halo!!!

Permalänk
Avstängd

alla som spelar ett spel länge blir till sist bra, visst talang kan ju vara en bonus också.

Permalänk

Förmodligen så är han jäkligt grym på Halo i alla fall för annars hade han inte hamnat i svensk media då det finns en drös med ungar både äldre och yngre än honom som spelar som idioter idag. Jag menar dom slutar vid 12 på dagarna och väldigt många sitter därefter bara och spelar.

UltraLord: Du var då ett genius. Hur ofta ser du boksttaven Ä i engelskan? Gah!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv

halo är väl consol, och 3:an som kommer nu ser skit ut. finns nog 4 miljoner ungar som sitter o nöter halo varje dag så sannolikt finns det någon som tar han med handcontrollen...

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Väck inte gammla trådar om du inte har någon vettig anledning, UltraLord. §1, §3.3, §4.